Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Šešulková, Miroslava ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Ve svém návrhu předkládám řešení, které je založeno na typickém charakteru lázeńských pavilonů v parku, ale které hybridně kombinuji s architekturou současnou a s měřítkem, možná větším, ale snad opodstatněným. Doprostřed parku umisťuji lázeňský dům, ve kterém se odehrávají všechny procedůry, léčení a koupání. Další potřebné provozy umisťuji také do parku s ohledem na udržení dojmu pavilonů. Jde zejména o hotelovou část, kterou usazuji mezi historické budovy a vytvářím nové vztahy. Všechny zásahy se snažím podřizovat měřítku člověka. Park je pro mne úrovni či vrstvou města, která sice nahlíží do okolního světa, ale většinou se zaměřuje do sebe. Člověk po vstupu dovnitř změní své chování a náladu. Je třeba ve městech stavět příjemná místa. Plná slunce, tepla, se vzrostlými stromy. Přívětivá místa.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Šánek, Pavel ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Vertikální lázně uprostřed parku. Výhled na Neuchatelské jezero jako prvek lázní.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Pospíšil, Tomáš ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Stromy, stín, klid. Pramen vyvěrající právě zde z hlubin země. Lázeňský park je ostrovem na okraji města. Je největší hodnotou okolí. Hmotu lázní proto stavím po okraji parku podél cesty. Jediná promenáda propojuje jednotlivé články budovy. Střídají se zde plné, přízemnější hmoty s hmotami vzdušnými a prosvětlenými. Park rytmicky prorůstá budovami a lázně se tak těsně propojují s parkem. Prolínání stavěného s přírodním jako hlavní motiv projektu.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Poláš, Michal ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Architektura léčebných lázní v parku je pojata jako struktura procházející zelení. Lázně jsou prostorem pro využivání termální síly pramene.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Štukheil, Petr ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Koncept Místo, lázeňský park je v měřítku celého Yverdon Les Bains chápán jako jedna z významných ploch. Pól, který vyvolává interakce ve svém okolí. To je natolik různorodé, až se stává neutrálním. Výchozí hodnotu tedy tvoří samotný lázeňský park se třemi historickými budovami. Je vlastním světem, kde člověk může nerušeně relaxovat a naplno rozvíjet své smysly. Volný tvar ve volné krajině. Zdánlivě nahodilý jako jeho okolí. Dům má ovšem svou vnitřní strukturu a řád, nazval jsem jej “Malý svět pod velkou střechou”. Chci vytvořit prostředí, které bude jedinečné svou prostorovou skladbou, kde bude světlo a zároveň intimní šero, teplo, ale i chlad, prostředí plné vůní vybízejících k relaxaci, kde člověk začne opravdu vnímat celé své tělo. Je třeba myslet na to, že každý materiál má svůj specifický zvuk, tepelnou vodivost a strukturu. Základním elementem je právě voda. Prochází celým domem, rozděluje a zároveň propojuje jednotlivé provozy a prostory. Vytváří něco tak nesmírně důležitého, jako je atmosféra prostředí. Voda klidná, tekoucí, tryskající, padající nebo v podobě páry, propojuje vnitřní prostředí s venkovním. Pochází z termálního pramene z hloubky až 600 m. Pokaždé je taktéž formována prostorem, kterému chci dát neopakovatelný charakter. Člověk musí poznat, že vstoupil do lázeňského světa.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Pasterný, Radek ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh lázeňského komplexu ve městě Yverdon. Ve městě, které leží na břehu Neuchatelského jezera. Ovšem naše parcela se nachází mimo pobřeží. Místo návrhu vypadá jako vytržené z kontextu vývoje města. Lázně reagují na nejbližší okolí a situaci v rámci parcely, na které stojí. Samotné lázně jsou pojednány pravidelnou strukturou objemů obdélníkové tvaru s pultovou střechou. Objekty jsou abstraktně ztvárněny jako průmyslové haly, v nichž jsou v podobě vestavby vkládány jednotlivé funkce programu.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Lišková, Nela ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Areál lázní se nachází v západním Švýcarsku ve městě Yverdon les Bains, jež se rozprostírá kolem jižního břehu Neuchatelského jezera. Cílem bylo nahradit současné lázně, které kapacitně a provozně nevyhovují dnešním požadavkům a také navýšit kapacitu ubytovaní v podobě hotelu. Lázně umisťuji jako solitér do plochy mezi lázeňskými parky, který však nemá parky rozdělovat, ale naopak vytvořit plynulý přechod mezi nimi. Náplň lázní člením do více objektů, jež mají svou specifickou funkci, ale které ve své komplexnosti vytváří jeden lázeňský objekt. Tyto objekty "plují" na vodní hladině, která sceluje a zároveň odděluje jednotlivé provozy.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Nováková, Michaela ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Tématem dvouletého magisterského programu bylo pět smyslů v architektuře. Finálním projektem jsou termální lázně ve švýcarském městečku Yverdon Les Bains, kde se v současné době nachází lázně nevyhovující kapacitně, provozně ani esteticky. Cílem práce je navržení nejen nové budovy lázní, ale především vyřešení nešťastné situace na parcele, rozvinutí tématu lázní v parku, vztah k historickým budovám rotundy, hotelu a vily Entremont a pak samotné vyřešení provozu lázní, které jsou jak léčebné tak relaxační. Součástí projektu je také rozšíření ubytovacích kapacit do nové budovy hotelu.
Stavba v krajině - Winery
Vacková, Michaela ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Anotace Téma diplomové práce se týká viničního hospodářství u obce Strachotín v blízkosti CHKO Pálava. Jedná se hlavně o návrh objektu nejen na zpracování a výrobu vína, ale také pro degustaci s následnou prohlídkou výrobního procesu. Další částí práce je návrh areálu ubytování, restaurace a wellness centra, který je řešen pomocí nízkoenergetických domů s využitím různých konstrukčních systémů a přírodních materiálů. Celý koncept návrhu by měl vycházet z potenciálu území, využívat místní zdroje a podpořit ekonomický a sociální rozvoj lokality.
Stavba v krajině - Winery
Klimešová, Naďa ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Jaká je stavba v krajině? Není lhostejná. Využívá ale nezneužívá. Nekonkuruje. Není lhostejná Motivem projektu je cesta, jako proces, jako kompoziční prvek. Má začátek mezi vinicemi a končí výhledem na dominantu krajiny – Pálavu. Cesta je ve střední části sevřena budovami a prochází velkým rámem, který vytváří obraz krajiny proměnný v čase. Stavba už není jen stavbou, ale také rámem, kterým sledujeme nekonečné množství obrazů. Využívá ale nezneužívá Budovy vinařství i výzkumného vinařského ústavu jsou navrženy podle principů trvalé udržitelnosti a chovají se ke svému okolí pokud možno ekologicky. Jsou postaveny na parcele neúrodné půdy, jsou postaveny z dřevěných panelů, hospodaří na svém pozemku s odpadní vodou a na pozemku jsou sdruženy. Nekonkuruje Budovy jsou postaveny ve středu vinic s výhledem na Pálavské vrchy. Z dálkového pohledu srůstají s krajinou díky porostení fasády pnoucím vínem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.