Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 374 záznamů.  začátekpředchozí342 - 351dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Centrální banka, její postavení a činnost
Pastorčáková, Silvie ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
52 Záv r Hlavním cílem mé diplomové práce bylo podívat se na centrální banky z r zných pohled a charakterizovat jejich druhy, funkce, cíle a postavení v bankovním systému na p íkladu CNB a ECB. Jednotlivých úvah i záv r jsem se dotkla už v rámci kapitol, proto bych nyní ráda shrnula centrální banku, její postavení a innost. Centrální banka je instituce, jež se p ímo podílí na chodu ekonomiky ve stát . Pro pochopení její dnešní existence a role v budoucnu se musíme poohlédnout do historie a p í in jejího vzniku. Na základ tohoto poznání, pak dále m žeme postupn vymezovat její funkce a cíle. N které centrální banky mají tyto cíle stanoveny zákony, tak jako nap . NB, jejíž hlavní cíl je upraven normou nejvyšší právní síly tj. ústavním zákonem. Vedle hlavního cíle, cenové stability, napl uje úst ední banka i cíle jiné vykonáváním ur itých funkcí. K tomu, aby tyto funkce ( innosti) mohla provád t pot ebuje mít ur ité postavení, které jí je sv eno zákonem. Rozsah tohoto postavení ur ují p esn vymezené pravomoci nezbytné k uskute ování jejich základních funkcí, jimiž uskute uje své cíle a dále typ ekonomiky, ve které se daná zem nachází. Pro centráln ízené ekonomiky platí menší míra nezávislostí v rozhodování úst edních bank spolu s v tšími možnostmi zásah do daného hospodá ství i v i jiným subjekt m. U tržních...
Finanční trh a jeho perspektivy
Papřok, Richard ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
72 Má diplomová práce ímé . Z podkapitoly o historii si lze vzít systém nevzn na prohraná bitva, znamenala prohru celé války, z neznáma a vysokých switching cost . Podkapitola o americkém systému nám poskytuje tak trochu pohled do budo ovali, být právní úprava trochu jiná. ení cenných, dává úpravy v opravdu rychle. Tu To by mohlo zaujalo to, jak se rcem pouze národní tým dispozici experty z komparativní srovnávání. úprava. Vzhledem k posledním událostem se snad brz , jak jej roku 2008 u s cennými papíry bude hodit. Jinak je to ale stále systém, který vyvolává jsem z i k ní ými 73 vrátit. Celkem dost citovaný 105 situací a vysoké náklady spojené s , pomalá. Viz. také n osud Haagské úmluvy Evropského parlamentu. V slunci. Jestli je to negati N jednotlivým k civilních úprav. Je zde nce nebo za ní o plyne ze zprávy LCG je, vlastn tomto systému existuje ) dohledu regulátory. Jejich selhání by mohlo jednou vést k podobným byl Enron nebo podvody s ABS. na první pohled 105 74 holu, proto o probíhá skrytý, ale ostrý zákulisní boj. Pokud jde o druhé podtéma mé obchodních sys (a Otázky spojené s transparentnosti t soukromého sektoru. Je jenom listopadu 2007. Best execution policy mimochodem k k vykonání pro je dost s jeho tímto kritériem poradí a jak ho budou aplikovat. Stej jako test vhodnosti, tj. vhodnosti...
Právní úprava speciálních fondů kolektivního investování se zaměřením na funkci banky jako depozitáře
Barton, Jan ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
96 7 ZÁV R Kolektivní investování je d ležitou sou ástí finan ního systému. Stejn jako u všech ostatních zprost edkovatel na finan ním trhu, i pro subjekty kolektivního investování platí, že svým p sobením umož ují transfer kapitálu od spot eby sm rem k investi ní (v tšinou dlouhodobé) alokaci. Volba cílových aktivit je p itom vyhodnocována ve v tšin p ípad kompetentními profesionály, pro které umis ování kapitálu do r zných investi ních aktiv je každodenní inností. A a koli celé odv tví podléhá relativn silné regulaci, p esto je úrove této regulace nižší, než v p ípad jiných subjekt finan ního zprost edkování, což pro tuto oblast p edstavuje zna nou výhodu, díky které (dle mého názoru) m že mít celé odv tví p ed sebou slibnou budoucnost. Vkládání prost edk do fond i podobných entit je již dlouho standardní sou ástí rozvinutých ekonomik zejména v USA a ve Velké Británii. Tyto investice jsou b žným nástrojem pro alokaci úspor fyzických osob i korporátních investor a zdrojem významného potenciálu zmín ných zemí. Rovn ž v kontinentální Evrop význam kolektivního investování roste, což s sebou nese požadavky na kvalitní legislativní úpravu zaru ující nejen vysokou ochranu investor , ale rovn ž využití plného potenciálu volného vnit ního trhu v rámci Evropské unie. Myslím si, že v oblasti tzv. retailových fond...
Kolektivní investování a jeho právní úprava
Lvová, Radka ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
67 ZÁVĚR Kolektivní investování je alternativou investování, která nabízí drobným i profesionálním investorům možnosti zhodnocení svých volných peněžních prostředků investicemi do široké nabídky investičních produktů prostřednictvím fondů kolektivního investování, které peněžní prostředky investují do investičních nástrojů různých emitentů na principu omezení a rozložení rizika, při dodržení pravidel profesionální správy a odborné péče. Nezbytným předpokladem pro fungování kolektivního investování je vytvoření právního rámce, který na jedné straně bude chránit zájmy a majetek investorů a na druhé straně bude zajišťovat efektivní fungování kolektivního investování. Právní úprava kolektivního investování přesahuje, zejména na evropské úrovni, hranice jednotlivých států. Kolektivní investování jako významný segment jednotného evropského trhu je předmětem harmonizace na úrovni EU. Přijetím směrnice o SKIPCP a především pozdějšími novelizacemi v roce 2001 vznikla možnost na základě tzv. jednotného evropského pasu distribuovat fondy kolektivního investování, tzv. SKIPCP fondy, v rámci členských států. Díky vysokým požadavkům směrnice o SKIPCP na ochranu investorů přesahuje nabízení SKIPCP fondů hranice EU a fondy jsou distribuovány na mimoevropských trzích (Asie, Latinská Amerika). Jelikož v rámci přezkumu...
Dohled nad finančním trhem
Škapa, Václav ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
Závěr Dohled finančního trhu je oblastí s neomezeným množstvím témat k diskusím a námětů k zamyšlení. Z hlediska právního je nutné především vnímat konstrukci legislativního rámce, který výkon dohledu vymezuje a jeho schopnost reflektovat potřeby trhu. Dynamika vývoje finančního trhu neumožňuje vytvoření nadčasového systému dohledu. Principy vyjádřené v právních normách upravujících oblast výkonu dohledu na finančním trhu proto musí být neustále poměřovány s realitou. Cílem této práce, vytyčeným v jejím úvodu, bylo přispět k diskusi, jejímž účelem je hledání souladu právní úpravy dohledu na finančním trhu s jeho reálnými ekonomickými potřebami. V úvodní části práce jsou definovány základní pojmy, jejichž ozřejmění vyžaduje další postup. Jak je z této části zřejmé, nepanuje v českém prostředí v této oblasti úplná terminologická shoda. Ke škodě srozumitelnosti práva není jednotnost významů pojmů respektována ani v právních normách. Skutečnost, že základem jakékoliv právní regulace je důsledná terminologická jednotnost legislativy, lze označit za jeden z významných poznatků této práce. Tato potřeba se ve vysoce odborné oblasti finančního trhu jeví ještě naléhavější. Další část práce zkoumá teoretické přístupy k vymezení účelu regulace. Jejím úkolem je nastínit specifika finančního trhu, která musejí být při...
Právní otázky komerčního a investičního bankovnictví
Tkadlec, Jiří ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
78 ZÁVĚR Jak vyplývá z výše uvedeného, výskyt konfliktu zájmů není žádnou novinkou posledních let či desetiletí, jeho kořeny sahají hluboko do minulosti, výrazněji všímat si jej začínáme však především s příchodem "moderního" bankovnictví. Již na počátku 20. století se vyskytovaly dva modely možného střetu zájmů v USA. Jednak zde docházelo ke konfliktu mezi investičním a svěřeneckým bankovnictvím, kdy banky zneužívaly svého postavení a následkem toho pak poškozovaly zájmy svých klientů, druhak banky těžily z neveřejných informací, které získávaly od svých klientů a zneužívaly jich při obchodování na finančních trzích na úkor těch, kteří tyto informace nevlastnili. Oba tyto nešvary se ve 20. letech a na počátku let 30. tolik rozmohly, že bylo nutno přijmout zákonnou úpravu, která by tyto eliminovala. Byl tak přijat Banking Act, který měl minimalizovat konflikt zájmů, vytvořit méně rizikový bankovní systém a hlavně obnovit důvěru v něj. Postupem času ovšem dochází opět k další a další liberalizaci trhu, jsou čím dál více stírány rozdíly a bariéry mezi komerčním a investičním bankovnictví, a to je třeba opět vždy vhodně upravit zákonnými prostředky, neboť riziko zneužití jde ruku v ruce s pokračující liberálností. V posledních desetiletích dochází ke globalizaci celosvětového trhu, sjednocování a propojování...
Daňové otázky finančního trhu
Machač, David ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Závěr Daňová politika státu by kromě naplňování státního rozpočtu měla také vhodným způsobem motivovat subjekty k ekonomickému chování, které je považováno za žádoucí. Z různých ustanovení zákona o daních z příjmů lze vypozorovat snahu zákonodárce podporovat dlouhodobější investování před krátkodobým, spekulativním umísťováním finančních prostředků. Zde mám na mysli zejména časový test pro osvobození příjmů z nakládání s cennými papíry a podíly jak pro fyzické, tak nově od roku 2008 i pro právnické osoby. Další snahou je osvobozením příjmů z držby i převodu podílu přesahujícího určitou část základního kapitálu motivovat právnické osoby ke strategickým investicím. Tyto tendence jsou v souladu s daňovou legislativou Evropských společenství, zejména v návaznosti na osvobození dividendových a jiných příjmů pro právnické osoby při držbě podílu po určitou dobu. Otázkou ovšem zůstává, zda tato koncepce má správný motivační charakter i nadále. Koncept osvobození od zdanění příjmů po určité době držby funguje jako určitý způsob pozitivní motivace pro dlouhodobou držbu za tradičního předpokladu, že cena aktiv ve většině případů v čase roste. V posledním roce jsme však svědky celosvětového významného poklesu tržních cen snad všech druhů finančních instrumentů. Pokud si však v důsledku osvobození příjmů po uplynutí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 374 záznamů.   začátekpředchozí342 - 351dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.