Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Contemporary Musical Life in Cyprus
Chira, Kyriaki ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
The bachelor thesis "Contemporary Musical Activities in Cyprus" is focusing on the most important organizations that contribute to the development of the field of classical music in Cyprus. It refers to the history, the goals and the development of each organization and the way they contribute to the musical life of Cyprus. Keywords: Cyprus, music, organizations
Zvukomalba v houslové literatuře
Hamplová, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma zvukomalby v houslové literatuře. Práce se zaměřuje na její charakteristiku a využití v houslové hře. Zabývá se vztahem hudby a zobrazení. Na jednotlivých konkrétních notových ukázkách přibližuje, co lze hudbou znázornit. Ukázky jsou vybrány tak, aby zachycovaly různé typy zvukomalby v různých časových obdobích. KLÍČOVÁ SLOVA zvukomalba, hudba, houslová literatura, houslová technika, interpretace
Plzeňská konzervatoř se zaměřením na houslové oddělení
Přibová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce "Plzeňská konzervatoř se zaměřením na houslové oddělení" se nejprve zabývá historickými souvislostmi, které jsou spojeny s významnými houslovými osobnostmi plzeňské konzervatoře. Snaží se podat ucelený přehled pedagogů, kteří na této instituci od samého počátku učili a díky svým bohatým zkušenostem přispěli k vysoké úrovni houslového oddělení. Zaměřuje se na význačné absolventy, jenž školu svými uměleckými či pedagogickými úspěchy reprezentovali a reprezentují nadále na nejrůznějších hudebních akcích u nás i v zahraničí. Nedílnou součástí diplomové práce je část věnovaná rozhovorům s pedagogy a absolventy školy. Za nejzajímavější lze označit právě ty části rozhovorů s pedagogy, kdy se věnují tomu, jaké metody používají při výuce houslové hry. Z hlediska oral history jsou jistě zajímavé i vzpomínky pedagogů na začátky s hrou na housle, obtíže studia či života.
Lidové zvyky. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ. (teoreticko - projektová práce)
KUBÁTOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce je zaměřena na tradice a zvyky českých zemí. Snahou bylo propojit co nejvíce vzdělávacích oblastí. Hlavní důraz byl kladen na výtvarné ztvárnění, ovšem nejsou opomenuty ani historické souvislosti všech tradic a zvyků. Hlavním cílem bylo vytvořit komplex jedinečných českých unikátů, které lze využít v praxi v hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy.
Korelace talentu a vývoje v houslové hře
Bendová, Zuzana ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce Korelace talentu a vývoje v houslové hře se zaměřuje na zkoumání nadání a talentu ke hře na housle. V prvé řadě se zabývá obecnými pojmy talent a nadání, jejich různými definicemi a přináší poznatky a názory různých teoretiků. Práce pojednává také o rozdílnosti těchto dvou pojmů. Dále zužuje svoje zaměření na hudební talent a pojmy, které s ním souvisí, zabývá se hudebním vývojem dítěte, dědičností talentu a také genialitou. Další část práce pojednává o specifikách houslového talentu a důležitých předpokladech interpreta pro úspěšný vývoj v houslové hře. Praktická část představuje osm polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s profesionálními houslovými interprety o jejich hudebním vývoji a talentu. Cílem rozhovorů bylo srovnání teoretických poznatků a reálných prožitků a okolností při houslovém vývoji a jejich následné shrnutí.
Metody výuky houslové hry se zaměřením na metodu Suzukiho a Colourstrings
Kořenová, Zuzana ; Perglerová, Marka (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
V diplomové práci se zabývám metodami výuky houslové hry a souvisejícími výukovými materiály. V první části práce se věnuji tradičním českým školám, jež jsou v současné době nejčastěji používané na našich Základních uměleckých školách. Stručně přestavuji metodické materiály určené výuce začátečníků autorů Josefa Micky a Magdaleny Mickové, Otakara Ševčíka, Jana Čermáka a Jaroslava Berana, Zdeňka Goly a Evy Bublové. Ve druhé části, která by měla být těžištěm mé práce, se zaměřuji na dvě pedagogické metody, které mají svůj původ v zahraničí a to metodu Suzukiho a metodu Colourstrings. Shinichi Suzuki vytvořil svou metodu v poválečném Japonsku a akcentuje ve výuce hry na nástroj rozvoj potenciálu člověka a společnosti, nikoli nutně dosažení mistrovství na poli houslové hry. Popisuji její základní pilíře a východiska. Poslední zde pojednaná metoda Colourstrings částečně vznikla z metody Suzukiho, její autor Géza Szilvay ji původně stvořil pro svou dceru, dnes profesionální houslistku. Szilvay se v současnosti věnuje rozsáhlé přednáškové činnosti v oblasti hudební pedagogiky a distančním výukovým projektům, jeho domovským působištěm je The East Helsinki Music Institut a Sibeliova akademie ve Finsku. Metodu se snažím podrobněji nastínit pomocí jejího základního výukového materiálu, knihy Colourstrings...
Česká škola violové hry
Mokrá, Eva ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
V práci se zabývám violovou hrou v českém prostředí. Svým obsahem navazuji na svou bakalářskou práci. V úvodu shrnuji historii hry na nástroj; dále sleduji vývoj smyčcových kvartet od jejich vzniku - na přelomu 19. a 20. století až dodnes. Analyzuji uměleckou dráhu vybraných kvartet, která jsou charakteristická pro určitou časovou éru. Práce si všímá zejména výrazných českých violistů (Herold, Škampa). V praktické části seznamuji se dvěma současnými osobnostmi violové hry (Doležal, Pěruška) a nabízím srovnání interpretace Dvořákovy skladby v podání tří různých smyčcových kvartet z různých časových ér.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KUBÁTOVÁ, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.