|
Knihovna zdrojů a citací pro DokuWiki
Kubík, Jaroslav ; Rychlý, Marek (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace knihovny publikací jako zásuvného modulu pro wiki systém DokuWiki. Práce obsahuje základní informace o DokuWiki a tvorbě jejich doplňků. Dále je zde rozepsána funkcionalita, kterou bude výsledný modul obsahovat spolu s návrhem datového modelu. V poslední části je poté popsáno, jakým způsobem byly jednotlivé funkce implementovány, a jaké externí knihovny k tomu byly využity.
|
|
Nástroj pro dabování videa
Koňárek, Petr ; Soukup, Ondřej (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací multiplatformního nástroje pro dabing. Jde tedy převážně o zpracování videa a audia, respektive nahrávání hlasu dabérů a jejich následné editace. Naleznete zde technologie, které tuto problematiku řeší a přitom zajišťují multiplatformnost. Návrh nástroje je vytvořen, aby obsahoval všechny potřebné operace s audiem a přitom uživatelské rozhraní zůstalo lehce ovladatelné. Závěrem se dozvíte, jak byl nástroj otestován v soutěži v rychlodabingu .
|
|
Zpětný překladač bajtkódu jazyka Java
Hřibal, Jaromír ; Kučera, Jiří (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
První část této bakalářské práce se zabývá základními principy virtuálního stroje jazyka Java a detailněji se věnuje jeho instrukční sadě a formátu . class souborů, dohromady známých jako bajtkód . Následující část prezentuje rešerši existujících nástrojů pro manipulaci s bajtkódem . Poslední část popisuje vytvoření pluginu do vývojového prostředí Eclipse , který realizuje uživatelsky přívětivé zobrazení zadaného bajtkódu spolu s původním zdrojovým kódem, ze kterého byl bajtkód generován. Nástroj předpokládá dostupnost těchto zdrojových kódů, takže neplní roli dekompilátoru.
|
|
Webový herní portál
Kubíček, Martin ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a přestavbě již existujícího systému webového portálu ImmortalFighters. Detailně je analyzován stávající systém za účelem odstranění chyb už v samotném počátku návrhu přestavby. V rámci návrhu bylo vypracováno jak nové schéma databáze, tak i nová struktura webu. Byla prozkoumána podstata a herní logika fantasy hry Dračí doupě a možnost využití moderní objektově-orientované technologie k její implementaci do internetové podoby. Byla provedena analýza možných technologií, jež disponují objektově-orientovaným návrhem, a bylo by je tedy možno využít při samotné implementaci. Podle jasně stanovených kritérií z nich pak byla vybrána technologie nejvhodnější. Práce dále představuje chystané změny, které vychází z předchozí analýzy a osobních zkušeností nabytých v rámci dlouhodobého působení na webovém portálu. V praktické části je návrh realizován pomocí vybraných technologií - PHP rámce Symfony 2 a Doctrine 2 rámce objektově-relačního modelu tak, aby byla zřetelná značná vylepšení a základní rozdíly oproti stávajícímu řešení.
|
|
Přenos a zálohování textových zpráv
Černý, František ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářská práce je dvojce kooperujících aplikací pro zálohu, obnovu a prohlížení SMS zpráv. První z implementovaných aplikací určená pro operační systém Android provádí zálohu a obnovu SMS zpráv za pomocí XML souboru. Aplikace také umožňuje synchronizaci importovaného souboru s již existujícími krátkými textovými zprávami. Druhá aplikace slouží jako doplněk pro poštovního klienta Thunderbird. Tento doplněk umožňuje zobrazit importované SMS zprávy, synchronizovat uložené kontakty s příslušnými SMS vlákny, vyhledávat v nahraném souboru a provádět synchronizaci s již existujícími daty. Doplněk dovoluje také exportovat soubor s SMS zprávami, a ten poté obnovit pomocí aplikace pro operační systém Android.
|
|
Grafický editor pro konfiguraci struktury úloh v rámci Java EE Batching API
Hanus, Tomáš ; Kolář, Dušan (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem implementace grafického editoru pro konfiguraci struktury úloh v rámci Java EE Batching API v podobě zásuvného modulu pro vývojové prostředí IntelliJ IDEA. Zaměřuje se hlavně na možnost obousměrné propagace změn mezi textovou a grafickou reprezentaci jazyka JSL. Přibližuje problematiku dávkového zpracování. Zároveň je zde představena i architektura prostředí IDEA. Stručně popisuje návrh zásuvného modulu a postupy využité při jeho implementaci. Použitelnost nástroje je demonstrována pomocí pěti příkladů dávkových úloh. V závěru jsou zmíněny některé vylepšení, na které by bylo možné se v budoucnu zaměřit. Výsledný nástroj je volně dostupný jako otevřený software.
|
|
Strojové učení pro odvozování modelů formálních jazyků
Bardonek, Petr ; Kocman, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá odvozováním modelů formálních jazyků. Jedná se o vědní disciplínu na poli výzkumu umělé inteligence. Cílem je vytvořit aplikaci umožňující automatické vytvoření modelu, v podobě konečného automatu, pro neznámý formální jazyk na základě množiny řetězců neznámého formálního jazyka s využitím upravené metody strojového učení.
|
|
Modul plánování a rozlosování soutěží
Jelínek, Zdeněk ; Soukup, Ondřej (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a implementaci modulu k rozlosování turnajů v kompetitivních sportech. Modul páruje hráče tak, aby bylo minimalizováno opakování zápasů, páry soupeřů hrály co nejkvalitnější zápasy, a zároveň, aby si každý hráč zahrál příslušný zápasů, a to s polynomiální nejhorší asymptotickou časovou složitostí.
|
|
Cestami řízené gramatiky
Adamec, Ondřej ; Soukup, Ondřej (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá cestami řízenými gramatikami, gramatikami, které kladou omezení na cesty v derivačním stromě bezkontextové gramatiky. Cílem této diplomové práce je tvorba algoritmu pro převod mezi cestami řízenými gramatikami a stavovými gramatikami, což je jiný typ řízené gramatiky. Dalším cílem je na základě tohoto převodního algoritmu studovat vyjadřovací sílu cestami řízených gramatik. Převodní algoritmus je naimplementován v C++ a testován na sadě cestami řízených gramatik. Složitost algoritmu, jak časová, tak prostorová, je diskutována. Také nástroj pro syntaktickou analýzu cestami řízených gramatik je naimplementován. Složitost této analýzy je také diskutována.
|
|
Jazyk pro dotazování Java AST
Bílek, Jiří ; Matula, Peter (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh dotazovacího jazyka nad abstraktním syntaktickým stromem Java kódu a implementace nástroje, který využívá tento dotazovací jazyk. V práci se nachází průzkum dostupných grafových databází a podrobnější studium grafových databází Neo4J a Titan. Následuje průzkum dostupných nástrojů pro analýzu Java bajtkódu a opět podrobnější zkoumání nástrojů Procyon a BCEL. Dále práce obsahuje návrh jazyka a detailní popis implementace nástroje společně s popisem uložení jednotlivých entit do grafové databáze. Závěrem se práce zabývá experimenty s vytvořeným nástrojem a vyhodnocením časové složitosti knihovny.
|