Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj pískovacích jednotek pro kolejová vozidla
Matečka, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nových pískovacích jednotek pro daný typ kolejového vozidla. Pískování v kolejové dopravě je aplikace nejčastěji křemičitého písku do kontaktu kola a kolejnice. Díky své spolehlivosti se jedná o stále nejpoužívanější způsob odstraňování kontaminantů a zvyšování adheze ve zmíněném kontaktu. Pískovací zařízení byla vyvíjena ve spolupráci s firmou, která se zabývá výrobou zařízení pro kolejovou dopravu. Nejdůležitější částí pískovacího zařízení je dávkovač písku. Dávkovače byly vyvíjeny experimentálně na zkušebně pískovacích zařízení zadavatelské společnosti. Byly testovány jak pro podmínky využití na lokomotivě vlaku, tak pro podmínky tramvají a lehkých kolejových vozidel. Dále byly navrženy zásobníky písku pro konkrétní typ kolejového vozidla a nový typ výsypné trubice, která usměrňuje písek přesně do kontaktu kola a kolejnice.
Sportovní vozidlo pro handicapované osoby
Lopušek, Dávid ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou realizáciou funkčnej vzorky športového elektrického vozidla pre paraplegikov. V prvej časti práca rozoberá konkurenčné vozidlá a tiež potrebné teoretické poznatky pre fázu návrhu. Po analýze rešerše a určení výslednej koncepcie vozidla nasleduje návrh konštrukčných riešení. V tejto časti sú na základe výpočtov vybrané použité riešenia a potrebné komponenty vozidla. V nasledujúcej kapitole je popísaná konštrukcia vozidla pri implementovaní vybraných prvkov. V závere je zhodnotenie navrhnutého riešenia.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Analýza jízdních vlastností motocyklů
Janovec, Ladislav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá metodami vyhodnocování jízdních vlastností vozidel se zaměřením na analytické posouzení stavu tlumících jednotek. Práce v rešeršní části popisuje některé dnešní analytické metody používané v praxi i v experimentálním měření. Analytické metody umožňuji při posuzování jízdních vlastností vozidel objektivní hodnocení. Hlavním cílem práce bylo vytvoření dvou nezávislých metodických postupů pro analýzu jízdních vlastností motocyklu s následným ověřením v praxi.
Magnetoreologický tlumič kmitání
Lazar, Jaroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem externí expanzní nádobky k pístovému hydraulickému tlumiči, kde je kombinována náplň oleje a MR kapaliny. V první části práce je shrnut přehled existujících konstrukčních variant MR tlumičů a vlastností MR kapaliny. Dále práce popisuje návrh první experimentální varianty externí nádobky a ověření její funkčnosti na prototypu. Poslední část popisuje optimalizovanou konstrukci nádobky.
Automatizace fotogrammetrického měření systémem TRITOP
Koutecký, Tomáš ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Volek, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je automatizace fotogrammetrického měřícího systému TRITOP. Rešeršní část práce obsahuje rozdělení digitalizačních metod a jejich popis. Dále popisuje funkci fotogrammetrického systému TRITOP. Vlastní práce se zabývá metodikou automatizace procesu měření systémem TRITOP a vyhodnocení tohoto měření. Řešení je následně ověřeno na vybraném příkladu z praxe.
Road simulator Dyno Tec
Pekar, Marek ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This Bachelor thesis is concerned about reconstruction of road simulators, which is located in Institute of Machine and Industrial Design. At the beginning of this thesis I was interested in overview of current road simulators and undercarriage testers. In the second section I engaged in current state of simulators and I paid attention to various proposals of cover construction and reinforcing of a drum carriage frame. In the next section I have stated a solution for the ideal option of cover construction and a cart attachment. In the conclusion of my bachelor thesis I have compared calculated and experimental values of drum carriage frame frequency. I have also compared the frequency before and after reinforcing of carriage frame of the drum.
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.
Simulation of magnetorheological clutch magnetic circuit using the finite element method
Dlugoš, Jozef ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis analyses magnetic field of a magnetorheological (MR) clutch and works with knowledge of these findings. The first part is treated as a backround research required to solve the thesis. Following section is making a model of MR clutch. Its magnetic field, calculated in the program that use the finite element method (FEM), matches with actual measured results. The last part of the work is lightening the MR clutch, with a respect of the existing magnetic field model.
Konstrukce základny zkušební stanice
Tichý, Jiří ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout ocelovou konstrukci základny pro zkušebnu trakčních motorů. Pro uvedení do tématu bude v úvodu práce vymezený současný stav problematiky zkušeben trakčních motorů. Výsledné řešení konstrukce bude získáno na základě výpočtu, a to jak analytického tak numerického. Na výsledky těchto výpočtů bude následně navazovat konstrukční návrh. Na závěr budou rozebrány jednotlivé výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ružička, Bohuslav
22 Růžička, Bohdan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.