Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Optimal modelling of rivet joints using finite element method
Giorgobiani, Ioseb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
The thesis in focused on finding optimal model for three different configuration rivets in MSC Nastran/Patran software. With the outcome of this findings it will be possible to virtually check engineers understanding of rivet joints behavior under some load, in order to take another step which is the case of real static tests. By inserting Finite Element Analysis step in products certification protocol, time and budget consuming static test can be reduced to the minimum. If an engineer could better understand structure’s behavior, there would be much less chance of it to collapse earlier than expected load.
Program pro předpověď kolize Země s blízkými vesmírnými tělesy
Stopka, Jiří ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je rozprava o základních poznatcích z oboru orbitální mechaniky a jejich následné použití na reálný problém. Použití poznatků orbitální mechaniky je provedeno tvorbou programu pro předpověď kolize Země s blízkými vesmírnými tělesy v programovacím prostředí Borland Delphi 7. Program by měl být schopen v daném časovém intervalu určit nebližší přiblížení Země a Zemi blízkých vesmírných těles a v případě nebezpečně blízké vzdálenosti zobrazit uživateli varování.
Návrh UL letounu pro piloty s pohybovým omezením
Hejkalová, Anna ; Sklenář, Filip (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice obsluhy letounů osobami se zdravotními omezeními. Nejprve formuluje požadavky zdravotní způsobilosti kladené na piloty s pohybovými omezeními. Protože pohybových omezení je velké množství a každé z nich je velmi individuální, bylo pro koncepční návrh letounu v rámci této diplomové práce vybráno uzpůsobení pouze pro jednu z kategorií: omezení hybnosti dolní poloviny těla. Letoun je navrhován tak, aby co nejlépe vyhověl potřebám pilotů s tímto pohybovým omezením, přičemž je kladen důraz na ergonomii, možnost samostatného používání bez pomoci dalších osob a především na bezpečnost uživatele. Dále práce zkoumá možnosti úprav řízení letounů pro tělesně postižené, snaží se vybrat nejvhodnější a tu popisuje. V závěru práce je pak provedena kontrola požadavků předpisu UL2 u navrhovaného letounu.
Zmírnění účinků přistání po použití padákového záchranného zařízení
Bohýl, Tomáš ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis záchranných padákových zařízení, popisuje zranění vznikající při jejich použití a prvky konstrukcí, které tyto snižují.
Systém pro měření úhlu náběhu
Koribský, Denis ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo dokončit systém pro měření úhlu náběhu a úhlu vybočení během letu. Systém je založen na dvou korouhvičkách, jejíchž úhel natočení se snímá pomocí rotačních magnetických enkodérů. Bylo provedeno správné zapojení jednotlivých komponent k základní desce Arduino a byl přizpůsoben program v rozhraní Arduino IDE. Naměřené data úhlu natočení korouhviček byla následně ukládána na SD kartu. Po kompletním sestavení systému byla provedena kalibrace s využitím geometrických šablon. Výsledky kalibrace byly vhodně proloženy funkcí, sloužící k výpočtu skutečného úhlu náběhu.
Design of a landing gear of an airplane competition kit
Gebrlín, Jakub ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a landing gear for a competition model of aircraft. The introductory part of this work is focused mainly on study about landing gears and their comparison in terms of advantages and disadvantages for the new competition model both in terms of arrangement and in terms of sliding or fixed chassis. In the second, the practical part the work is focused on computation of load, the strength calculation and the design of chassis.
Netradiční koncepce letadel
Musil, Tomáš ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o koncepcích letadel, které jsou z konstrukčního nebo jiného pohledu netradiční. Jednotlivé kapitoly popisují vybrané koncepce a uvádí konkrétní příklady letounů. Práce je rozdělená na dvě hlavní oblasti podle netypičnosti koncepcí. V rámci jednotlivých kapitol je porovnání dané koncepce na základě zvolených technických parametrů a uvedeny klady a zápory. U příkladů letounů je zmíněn jejich vznik a vývoj a popsána jejich konstrukce. Závěr kapitoly vždy obsahuje shrnutí a přehled technických údajů.
Výpočet zatížení a konstrukční návrh řízení
Lontras, Martin ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá systémem řízení dvoumístného letounu kategorie CS-23 Le-vel 2. Nejprve jsou provedeny výpočty zatížení jednotlivých řídících ploch s využitím postupu uvedeného ve starším znění předpisu CS-23. Toto zatížení je přes mechanismus řízení přepočteno na řídící prvky v kabině pilotů. Výsledné síly na řídicích prvcích jsou porovnány s požadavkem předpisu a proto, že těmto požadavkům vyhovují není nutná další úprava. I přes to jsou dále navrženy možnosti úpravy řízení pro případ, že by při dalším vývoji letounu narostla vnější zatížení. V závěru je provedena pevnostní kontrola všech částí tras řízení.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
Přehled konkurence letounu Aero L-159 Alca
Bartoněk, Jaroslav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dofek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá cvičnými a lehkými víceúčelovými letouny pro pokračovací výcvik srovnatelnými s letounem Aero L-159 ALCA. Je zde vytvořen přehled několika letounů, jejich užití, technických dat, historického vývoje a vzájemné porovnání dle letových výkonů a dalších vlastností. Aero L-159 ALCA je nejnovější konstrukce cvičného letounu a víceúčelového společnosti Aero Vodochody a následník cvičného letounu L-39 Albatros.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bartoněk, Jakub
8 Bartoněk, Jan
6 Bartoněk, Jaroslav
1 Bartoněk, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.