National Repository of Grey Literature 174 records found  beginprevious31 - 40nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Establishing a ski school on a business basis with a view to marketing of services in the tourist trade
Legerová, Hana ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Oponent B, (referee)
Název diplomové práce: Založení lyžařské školy na podnikatelské bázi se zaměřením na marketing služeb v cestovním ruchu Cíl práce: Navržení vhodného marketingového mixu pro modelovou lyžařskou školu vstupující na trh v oblasti Harrachova s použitím marketingových metod. Použité metody: Aplikovaný marketingový mix byl realizován na základě předchozích průzkumů­ SWOT analýzy, dotazníkového šetření a popisné analýzy konkurence. Výsledky: Marketingový mix modelové lyžařské školy založené na základě živnostenského oprávnění se zaměřením na jednotlivé složky tohoto marketingového mixu. Klíčová slova: Služby, marketing služeb,cestovni ruch, cestovní kancelář, lyžařská škola, lyžování Title: Establishing a ski school on a business basis with a view to marketing of services in the tourist trade The aim of the study: Project ofappropriate marketing mix for a model ski school entering the market in the area ofHarrachov using the marketing methods. Method: Applied marketing mix was realized on the basis ofprevious research- SWOT analysis, questionnaire and competition analysis. Results: The project ofmarketing mix for a model ski school based on the commercial trade license directed on various parts ofthe marketing mix. Keywords: Serices, marketing of services, tourist trade, travel agency, ski school, skiing
Marketing Concept, Way of Communication and PR Activities of the Czech Federation of Bodybuilding and Fitness (CFBF)
Štengl, Vít ; Malecha, Petr (advisor) ; Navrátilová, Miroslava (referee)
Název: Marketingová koncepce, způsob komunikace a PR aktivity Svazu kulturistiky a fitness České republiky (S.KFČR) Marketing conception, way of communication and PR activities of Czech federation of bodybuilding and fitness (CFBF) Cíle práce: Analyzovat současnou marketingovou koncepci, způsob komunikace a PR aktivity SKFČR a na základě výsledků analýz a dotazníkového šetření navrhnout nové efektivní postupy v těchto oblastech. Metoda: Analýza bude provedena pomocí analýzy STEP a SWOT a matice BCG. Výsledky: Vytvoření komplexního pohledu na současnou situaci SKFČR v oblasti marketingu, komunikace a PR aktivit při zohlednění všech faktorů. Vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření. Navrhnutí nové marketingové koncepce a způsobů a prostředků v oblasti komunikace a PR aktivit. Klíčová slova: Analýza STEP, analýza SWOT, matice BCG, dotazníkové šetření, marketingová koncepce, komunikace, PR aktivity, Svaz kulturistiky a fitness České republiky (SKFČR) 1
Ireland - destination of tourism
Kozáková, Martina ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Kydlíčková, Hana (referee)
Název: Irsko jako destinace cestovního ruchu Title: lreland - destination oftourism Cíle práce: Charakterizovat zemi Irsko, vytvořit balíček realizovatelných zájezdů Goals of the project: Defme a country Ireland, project of feasible tours in Ireland Metoda: popisná a komparativní analýza Metods of the project: descripitve analysis, observation Výsledky: Vytvoření nabídek realizovatelných zájezdů v Irsku Results: Creation oftours in Ireland Klíčová slova: cestovní ruch, cestovní kancelář, cestovní agentura, turista, marketing cestovního ruchu, Irsko Key words: travel industry, travel agency, tourist, marketing oftravel industry, Ireland
The Republic of South Africa as a tourism destination
Süss, Martin ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Kračmar, Bronislav (referee)
Práce je zaměřena na charakteristiku Jihoafrické republiky jako destinaci cestovního ruchu. Práce poskytuje stručný, ucelený pohled na kulturu, sociální prostředí, ekonomické charakteristiky země a především se zaměřuje na možnosti v oblasti cestovního ruchu, zhodnocení nabídky zájezdů do JAR na českém trhu a obsahuje také modelový individuální zájezd. Metody: Pozorování, popisná a SWOT analýza. Výsledky: Nabídky jednotlivých cestovních kanceláří je obtížné srovnávat jinak než cenově a počtem dnů zájezdu, ostatní parametry lze posuzovat pouze individuálně. Cenově dostupnější je individuální cestování, nicméně využití služeb cestovní kanceláře přináší turistům pohodlí. Klíčová slova: Jihoafrická republika, cestovní ruch, cestovní kanceláře, modelový zájezd, nezávislé cestování. Anotation of the thesis Title of the work: The Republic of South Africa as a tourism destination Goal of the thesis: Graduation theses is focused on South Africa as a tourist destination. Terms of providing a concise, comprehensive view of culture, social environment, economic characteristics of the country and particularly focuses on opportunities in tourism, evaluate offers tours to South Africa in the Czech market and also contains a model of individual trip. Methods: Observation, descriptive and SWOT analysis. Results:...
Egypt as a destination of tourism with a focus on sport activities offers
Chmelařová, Petra ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Šíma, Jan (referee)
Title: Egypt as a destination of tourism with a focus on sport activities offers. Project goals: To create the offer of the tours with view to the sport activities in Egypt destination. Method: Descriptive analysis, SWOT analysis, comparative analysis, method of observation Results: The results give the comprehensive survey of the Egypt destination and offer of the sports tours, design new possibilities of active holiday. Key words: Tourism, Egypt, sports, tours
Service supply for leisure activities within the Micro-region of Dačicko
Sojková, Miroslava ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Čáslavová, Eva (referee)
Title: Service supply for leisure activities within the Micro-region of Dačicko Goals of the project: To describe and evaluate the current level of services for leisure activities within the Micro-region of Dačicko. To set up own recommendations in terms of this finding for the improvement initiating follow-up developement of the micro-region. Methodology: Primary and secundary research, descriptive analysis, method of observation, Metod of questioning - interview, SWOT analysis. Results: Set up concept developement of micro-region with the application on cyclotourism and rural tourism thanks to deep analysis of current situation of micro-region. Keywords: Micro-region Dačicko, service, leisure activity, tourism, developement, cyclotourism, rural tourism
Business strategies of travel agencies in terms of exploiation of individual promotional types
Trubač, Tomáš ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Šíma, Jan (referee)
Název práce: Title: Obchodní strategie cestovních kanceláří z hlediska využívání jednotlivých druhů propagace Business strategies oftravel agencies in terms ofexploitation of individua! promotional types Metoda: V této práci bylo použito metody dotazníkového šetření - jak písemné, tak ústní formy - za účelem získání informací o využití a hodnocení účinnosti jednotlivých druhů propagace českými cestovními kancelářemi. Výsledky: Výsledky provedeného šetření podávají přehled o propagaci v cestovním ruchu z hlediska jejího využívání a možností zaměření se na vysoce účinné formy. Klíčová slova: cestovní ruch, marketing cestovního ruchu, marketingová komunikace, propagační formy, dotazníkové šetření, měření účinnosti propagace. 2
The strategy and tendency of Turkey's economic accesion to EU
Kučerová, Gabriela ; Kraft, Jiří (advisor) ; Navrátilová, Miroslava (referee)
Title: The strategy and tendency ofTurkey's economic accesion to EU Turkey has status of "applicant country'' and its negotiation about membership in EU proceeding the longest time among all candidates and member countries, for all time of existence ofEU and that since 1963. This work is concemed at appreciation ofTurkey's Republic position in relations with EU. Thesis monitors and follow its progress of tendency of membership in EU - especially in economic aspects. The main aim is to finde, which economic indexs are comparable worth with EU and its acquis communitarie and whether is Turkey acceptable applicant state for EU. Trough the sport sphere measure hypothesis, whether specific Turkish temper has place in Europe. According to determined macroeconomic indexs, which are in many cases comparable with some member countries of EU, Republic of Turkey is from the economic aspect acceptable candidate country to EU and their specific temper don't mean any problem in acces10n proces. Key words: Turkey, economy, economic indexs

National Repository of Grey Literature : 174 records found   beginprevious31 - 40nextend  jump to record:
See also: similar author names
4 NAVRÁTILOVÁ, Marie
4 NAVRÁTILOVÁ, Marta
14 NAVRÁTILOVÁ, Martina
2 Navrátilová, Magda
2 Navrátilová, Magdalena
3 Navrátilová, Marcela
4 Navrátilová, Marie
5 Navrátilová, Markéta
4 Navrátilová, Marta
14 Navrátilová, Martina
8 Navrátilová, Michaela
1 Navrátilová, Miloslava
7 Navrátilová, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.