Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výjevy ze života
Hanáčková, Zuzana ; Herotová, Petra (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
S kresbami a objekty pracuji v konkrétním prostoru, který si vytvářím.Kresby jsou spíše skicovitějšího charakteru, využívám formu tužky s kombinací vodových barev, protože mi to napomáhá k vytvoření rozkladu, analýzy schémat, které jsou důležité při mé práci, proto volím tento druh materiálu.V objektech pracuji s bílou sádrou, která má navodit čistotu,vrstvení sádry mi umožňuje docílení požadované tíhy, která je v objektu venuše důležitá.Objekt by tak měl působit čistě a noblesně. Cílem práce bylo vytvořit psychologické schéma, propojení různých situací, názorů, konfrontací.(Rodina a společnost)Zpočátku jsem vycházela z tématu sexualita, stáří, nemoc, mateřství, které byly záchytným bodem k uspořádánání kreseb, dospěla jsem k obecnější rovině rozdělení na jednotlivé role studenta, manželky, matky a role umělkyně ve společnosti, (ženy ve výtvarném umění, umělkyně jako povolání).
Vrchol a územie
Mlynarčík, Štefan ; Smetana, Matěj (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Predmetom práce je symbolická revízia nadmorských výšok a hraničných bodov tatranských vrcholov. Subtílnym gestom je narušené presné a jednoznačné učebnicové vnímanie výšky vrcholu. Práca prebieha na konkrétnych vrcholoch, na ktorých „nárast“ a „presun“ je použitý výhradne lokálny materiál z bezprostredného okolia. Doba trvania existencie nového vrcholu je vystavená rôznym poveternostným podmienkam, prípadne ľudskému činiteľu, a tak ju môžeme považovať za časovo neurčitú. Výstupom je 5 video dokumentácií akcií na konkrétnych tatranských vrcholoch. Práca týmto nie je vyčerpaná, naopak, predpokladá spontánne pokračovanie v dlhodobom horizonte.
Empatie
Demková, Tereza ; Kosziba,, Klaudia (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vybrala jsem si pro svojí praktickou bakalářskou práci téma empatie. Jelikož tato vlastnost může rozkrývat nejen moje rodinné problémy, se kterými se setkávám v dnešní době. Vysoká rozvodovost manželských párů a neochotné přijímání zodpovědnosti za své děti, jsou problémy, které jsou obecně známé. Mám však opakovanou zkušenost s tím, že obecně známým věcem se málokdy věnuje osobní zájem. Má práce se skládá ze třech obrazů, namalovaných olejovými barvami na plátně, které nejsou natažené na rámy. Jsou adjustované, jako fotografie či kresby. Jedná se o autoportréty vycházejících z mých zkušeností s psychoterapií a mého rodinného zázemí. Zvolená instalace těchto tří obrazů, by měla evokovat pohled do nitra člověka spíše v lékařském slova smyslu. Domnívám se, že malby i instalace obrazů, můžou dobře fungovat pro kladení si otázek okolo rodiny, empatie a vizuálního umění.
Masná tapeta
Elznic, Zita ; Koťátková,, Eva (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zaobírám tématem masa a jeho hodnoty. Zaměřuji se konkretne na masné produkty a masné odpady, ktere ze zvirat jejich prumyslovym zpracovanim vznikaji. Forma této prace je vytvoreni a instalace plasticke tapety pomoci voskových odlitku jednotlivých částí zvirete.
Za "rámem"
Grúňová, Nina ; Smetana, Matěj (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Zkoumání mentální krajiny za horizontem.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context
Konvekce/konvence
Plachký, Tomáš ; Svoboda,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Instalace v galerii Jiří Putna. Práce se zabývá děním dnešního Evropského společenství a centralizací systémů. Polemizuje s napětím doby. Instalace obsahuje dva hlavní předměty menhir a kostel.
Vazbení
Koniar, Martin ; Zentková, Barbora (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Moja diplomová práca je inštaláciou, využívajúcou niekoľko inštancií zariadenia, ktoré pomocou elektromagnetickej energie iniciuje rezonanciu strún. Tieto zariadenia spolu so strunami sú rozmiestnené po stene v kruhovom geometrickom obrazci. Inštalácia vytvára slučku na viacerých úrovniach. Okrem toho že sú struny rozmiestnené v kruhovom tvare, pozícia každej struny začína tam kde ďalšia končí, druhá menej nápadná slučka sa odohráva v elektromagnetickom zariadení ktoré struny rezonuje, čo robí pomocou spätnej väzby. Samotné struny obsahujú každý diel chromatcikej stupnice, ktorá sa stále opakuje, len o oktávu vyššie. Amplifikácia výsledného zvuku strún prebieha čisto akusticky, pomocou steny na ktorej je dielo nainštalované. Toto dielo sa vo svojej podstate zaoberá spiritualitou v hudbe, nie nutne v zmysle že by malo vytvárať spirituálny zážitok, ale skôr iba demonštrovať metafory, paralely, ktoré existujú medzi fyzickými aspektami tonálnej hudby a rôznymi náboženskými predstavami. Samotný symetrický tvar inštalácie odkazuje k religióznej a okultnej vizualite, postavenej napr. v kabale na Fibonacciho rade, ktorá je prítomná nielen rôzne v prírode (podľa tejto rady napríklad rastú žilky na listoch stromov), ale aj v tonálnom hudobnom systéme (s týmto konceptom pracovali už starovekí filozofi, viď. Platónova hudba sfér). Struny v tomto diele vytvárajú jednoliaty dlhý ťahavý zvuk (tkz.drone), ktorý je prirodzene zažitý ako zvuk evokujúci spiritualitu (najjednoznačnejšie sa to prejavuje pri meditácii budhistických mníchov). Tento zvuk v diele predstavuje stálosť a nemennosť, to že hrajú všetky chromatické stupne naraz predstavuje celistvosť (tento fakt môže vytvárať aj zaujímavé rezonancie vznikajúce medzi chromatickými stupňami), tj. nemenné zákony fyziky, alebo v náboženskom žargóne “božský zákon”. S náboženskými predstavami súvisí aj symbol slučky, ako večný návrat rovnakého, periodicita dejín. Struny sa dajú považovať zase za astrofyzický symbol. Všetko spomenuté sú však iba moje východiská, ktoré by nemali nejak jednoznačne determinovať divákovu recepciu diela. Cieľom práce je ponúknuť zážitok bez nutnosti uvedenia do kontextu.
Osobní téma
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.
Axis mundi
Spour, Zdeněk ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Axis Mundi nebo-li "osa světa" propojující tři základní sféry : podsvětní, zemskou a nebeskou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rathouský, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.