|
Měření výšky hladiny kapalin
Koksa, Martin ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přiblížením a popisem moderních způsobů měření výšky hladiny kapalin. Téma je zde objasněno z několika různých hledisek, z nichž byl kladen důraz na rozdělení podle užití v hydroenergetice. Práce také ukazuje základní principy vodních elektráren a senzorů v nich používaných.
|
| |
|
Regulace polohy míčku pomocí proudění vzduchu s využitím PLC
Hubálek, Michal ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou výukového modelu vzduchové levitace a jeho následnou regulací. V teoretické části je uveden popis a princip programovatelného automatu firmy B&R Automation. V další části jsou popsány způsoby měření vzdálenosti. Hlavní částí práce byla konstrukce celé mechanické části. Dále pak návrh komunikační jednotky, elektroniky a kabeláže pro propojení modelu s programovatelným automatem. Finálním výstupem je funkční model vzduchové levitace a stručný návod pro výuku předmětu.
|
| |
|
Modely silové části regulace vodní turbiny
Prudek, Stanislav ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním a simulací silové části Přečerpávací vodní elektrárny (PVE), pomocí které je ovládáno otevírání/zavírání rozváděcích lopatek Francisovi reverzní turbíny na PVE Dalešice. Jedná se o polohový servomechanismus, kde vstupním elektrickým signálem je požadované otevření turbíny. Cílem je tedy navrhnout počítačový model této silové části v prostředí Matlab-Simulink. Model musí dostatečně přesně vyjadřovat významné vlastnosti reálné soustavy a po úpravách by měl být obecněji použitelný i pro jiné elektrárny. Vlastnosti počítačového modelu je díky poskytnutým měřením možno verifikovat.
|
|
Regulace polohy svisle otáčivého ramene
Nykodým, Libor ; Marada, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá číslicovou regulací polohy svisle otáčivého ramene. Pohonem tohoto ramene je stejnosměrný motor k jehož číslicovému řízení je použit programovatelný automat. Výsledkem práce je několik alternativ řešení lišících se především dosažitelnou kvalitou regulace. V práci je řešeno i uživatelské rozhraní ve formě dotykového displeje.
|
|
Zařízení pro kropení betonových výrobků
Mádl, Pavel ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout řízení jednoúčelového stroje, ke kropení betonových výrobků. Lisované betonové výrobky je nutné kropit, aby proběhl proces hydratace cementu. Pokud by proces neproběhl, výrobky by nedosahovali požadované pevnosti. Automatizace celého procesu je nutná nejen z důvodu velkého objemu výroby, ale i k zajištění stejnoměrného postřiku jednotlivých výrobků, což vede i k zlepšení jejich kvality. Práce se dále zabývá návrhem elektronických prvků a je doplněna výkresovou dokumentací elektrických schémat, v příloze se pak nachází program ve vývojovém prostředí LOGO! Soft Comfort.
|
| |
|
Řízení modelů procesů EDU-mod programovatelným automatem řady FX3U
Marek, David ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako podpora výuky na fakultě Strojního inženýrství Vysokého učení technického na Ústavu automatizace a informatiky pro předmět Programovatelné automaty. Cílem této práce bylo seznámit se s modely soustav EDU-mod, programovatelným automatem Mitsubishi FX3U-32M a vývojovým prostředím GX IEC Developer 7.01. Poté vytvořit vzorová zadání s vypracováním řízení úloh a následně ověřit jejich funkčnost pomocí PLC.
|
|
Monitorování provozu osobního automobilu s využitím servisní přípojky
Muška, Radomír ; Marada, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru Aplikované informatiky a řízení, předkládá návrh plnohodnotné servisní diagnostiky pro osobní automobily. Tato diagnostika byla navržena na základě studie profesionální servisní diagnostiky, sběrnice CAN, standardů OBD a EOBD. Diagnostika využívá programového prostředí VAG-COM (tvůrce programu Roos-Tech). Samotné řešení je nízkonákladové a nevyužívá žádných profesionálních přístrojů, navržený diagnostický kabel je plně kompatibilní se standardem OBD.
|