|
Zpracování plánu pěče pro lokalitu Mrzenáč v Novohradských horách
KADLEC, Michal
Hlavním cílem této práce je zhotovit plán pěče pro lokalitu Mrzenáč v Novohradských horách podle metodiky patřící k 29.9.2004. První část obsahuje úvod základních faktů a historii lokality Mrzenáč. Hlavní část této práce je rozdělena do dvou částí . První část zahrnuje kompletní geofyzikální charakteristika vybrané lokality na základě dostupných materiálů . Tato část se skládá z kapitol, které popisují, geologii , klimatologii , geomorfologii, hydrologii , pedologii a biogeografii . Lidský vliv , jako je těžba dřeva , lov a turistické aktivity jsou popsány v této části . Také obsahuje vlivu přírodních katastrof v posledních letech , například povodně v roce 2002 a Kyrillskou bouři v roce 2007 . Druhá část je zaměřena především na plán péče . Po prostudování materiálů a terénního průzkumu bylo rozhodnuto vytvořit plán péče . Plán byl vytvořen v rámci návrhu zákona č. 60 /2008, které se týká označování , důkazy a prohlášení o chráněných oblastech a národních parcích . Data získaná během rozhovoru s pracovníky správy lesů v Nových Hradech , byly z velké části použity při psaní plánu péče. Fotodokumentace byla vytvořena samotným autorem v průběhu terénního průzkumu a je zahrnuta v této práci . Všechny mapové přílohy v této práci byly vytvořeny pomocí geografického softwaru GIS . Mapy byly vytvořeny především pomocí dat ZABAGED poskytovaných ČÚZK.
|
|
Metody šíření autorsky chráněného obsahu prostřednictvím sítě internet
KADLEC, Michal
Práce analyzuje současné situace a problematiku šíření autorsky chráněného obsahu s použitím celosvětové sítě internet, shrnuje a popisuje základní programy a nástroje používané k šíření autorsky chráněného obsahu přes internet. Práce se dále zaobírá analýzou ustanovení právního řádu ČR a jejich efektivitou. V závěru práce podává základní informace o institucích, které dohlíží nad dodržováním autorských práv a vysvětluje některá jejich preventivní a represivní rozhodnutí a možnosti.
|
| |
|
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.
|