Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Nováková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt Cílem diplomové práce bylo popsat didaktické praktiky používané při výuce lineárních rovnic jako jednoho z kritických míst matematiky základní školy. Nejdříve jsou nastíněny strukturální i sémantické modely používané u lineárních rovnic a způsoby vyučování tématu lineární rovnice, jak je naznačují vybrané učebnice základní školy. Na základě studia odborné literatury jsou popsány obtíže žáků a typy chyb, kterých se v této oblasti dopouštějí. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů s pěti zkušenými učiteli a náslechů v jejich hodinách. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že učitelé využívají jak běžných didaktických praktik, tak si i sami vytvářejí své vlastní metody a postupy. Tyto praktiky, modely, které učitelé využívají při výuce lineárních rovnic, přístupy k zavedení ekvivalentních úprav rovnic, stejně jako seznam kritických míst tématu lineární rovnice označených učiteli tvoří jeden z výsledků práce. Klíčová slova: lineární rovnice, modely, obtíže žáků, chyby, výukové přístupy
Matematický e-learningový kurz v systému Moodle
Balíčková, Jaroslava ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá e-learningem a tvorbou matematických e-learningových kurzů v systému Moodle. Hlavním cílem je vytvořit e-learningový kurz s matematickým příběhem a informovat o systému Moodle. První část pojednává o e-learningu. Hlavní část popisuje samotný Moodle, jeho vývoj a jak s ním pracovat. Dále následuje část o kurzu Dědictví Anaidniho Senoje. Poslední kapitola je věnována souhrnu LMS systémů, které lze použít pro tvorbu e-learningových kurzů.
Možnosti využití programu Wolfram Mathematica ve výuce matematiky
Krejčíčková, Klára ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem práce je analyzovat možnosti použití programu Wolfram Mathema- tica ve výuce matematiky. Tyto možnosti jsou podpořeny vytvořenými applety v tomto programu. Čtenář se seznámí s prostředím tohoto programu a webovou podporou (včetně návodů a již hotových materiálů). Důraz je kladen na tvorbu demonstrací v programu Wolfram Mathematica. Část práce také seznamuje čte- náře s programy Wolfram Alpha, Wolfram Demonstration Project a Wolfram Problem Generator. 1
Metody řešení slovních úloh pomocí logiky
Bartlová, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Název práce: Metody řešení slovních úloh pomocí logiky Autor: Helena Bartlová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Práce se zabývá metodami řešení slovních úloh z výrokové logiky. V první části práce jsou popsány slovní úlohy obecně, jsou zde uvedeny stručně dějiny logiky a základy výrokové logiky, které jsou dále používány při popisu metod a řešení úloh. V druhé části práce jsou popsány různé metody, pomocí kterých lze slovní úlohy z logiky řešit. Použití těchto metod je ukázáno na řešených slovních úlohách. Klíčová slova: slovní úloha, logika, výroková logika
Řešení slovních úloh s využitím Vennových diagramů
Návarová, Daniela ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Bakalářská práce předkládá charakteristiku Vennových diagramů. Její jádro představuje zkoumání řešení různých úloh s využitím této metody. První část je věnována teoretickému popisu nej důležitějších faktů této tématiky, s kterými je dále pracováno v druhé, praktické, části. Cílem předložené práce je s využitím uvedených zdrojů podat ucelené informace o problematice Vennových diagramů, včetně autorčina vlastního systematického rozdělení zkoumaných úloh. Klíčová slova: slovní úloha, množina, Vennův diagram
Tenzorové součiny vektorových prostorů
Řepík, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
TENZOROVÉ SOUČINY VEKTOROVÝCH PROSTORŮ Bakalářská práce Autor: Michal Řepík Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Pedago- gická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Vedoucí práce: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Klíčová slova: Tenzorový součin, tenzor, bilineární zobrazení, formální lineární obal, faktorový prostor, matice přechodu. Abstrakt Předkládaná bakalářská práce s názvem Tenzorové součiny vektorových pro- storů se zabývá obecnou konstrukcí tenzorového součinu dvou vektorových pro- storů nad stejným tělesem pomocí konceptu linearizace bilineárního zobrazení. Tato konstrukce je doplněna diskuzí nad přístupy alternativními a je rozšířena na konečný systém vektorových prostorů nad stejným tělesem. V práci je defino- ván tenzor typu (p, q) několika způsoby, které spolu navzájem souvisejí. V nepo- slední řadě jsou v textu zavedeny základní operace s tenzory. Práce rovněž podává stručný přehled historického vývoje tenzorového počtu.
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Zavedení komplexních čísel v dějinách algebry
Rybáková, Tereza ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Název práce: Zavedení komplexních čísel v dějinách algebry Autor: Ing. Tereza Rybáková Vedoucí práce: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. Cílem této práce je porovnat zavedení komplexních čísel v dějinách algebry a jejich zavedení v učebnicích pro střední školy. Práce se skládá ze tří kapitol, kde první kapitola je věnovaná přehledu osobností z historie algebry, kteří se věnovali komplexním číslům. Jedná se o stručný popis osobností z 16.-18. století a jejich vztahu ke komplexním číslům. Druhá a třetí kapitola práce je zaměřena více prakticky a má za cíl porovnat vybrané knihy nebo učebnice. V rámci druhé kapitoly jsou popsány a následně pak porovnány knihy z období 16. - 18. století, kde se objevily zmínky o záporných číslech pod odmocninou, poté o imaginárních číslech. Důležité je jejich závěrečné porovnání, které může sloužit i jako doporučení a inspirace pro dnešní učitele matematiky. Třetí kapitola porovnává čtyři středoškolské učebnice z různého období a klade důraz vysvětlení historie komplexních čísel. Srovnává také odlišné zavedení komplexních čísel, jejich definici a charakteristiku. Na závěr také dává čtenáři odpověď, jak jednotlivé učebnice uvádí využití komplexních čísel v dnešní době. Klíčová slova: kubické rovnice, casus irreducibilis, odmocnina ze záporných čísel, imaginární...
Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti
Kidery, Barbara ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Karetní hry pro 5-6leté děti v rozvoji předmatematické gramotnosti AUTOR: Barbara Kidery KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v předškolním věku schopné hrát vybrané karetní hry, v rámci kterých se rozvíjejí schopnosti a prohlubují dovednosti, které tvoří součást předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na oblasti ve vývoji dítěte, které mohou ovlivňovat a limitovat děti v hraní karetních her. Dále ujasňuje postavení karetních her v různých herních kategorizacích, seznamuje s druhy karet, karetních her a jak postupovat u her s pravidly. Praktická část práce předkládá deset karetních her odehraných s dětmi ve věku 5-6 let, detailní rozbor jejich pravidel, organizační složky k jednotlivým hrám, analýzu videodokumentace pořízené při hrách a metodické poznámky k praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, rozvoj schopností předškolního dítěte, hra s pravidly, karetní hra
Problematické úlohy typu multiple-choice
Venderová, Markéta ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na otázku, jaký je vliv zařazení učiva ve školním vzdělávacím programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. Práce se zaměřuje na úlohy typu multiple-choice, u kterých žáci dosahovali velmi nízkých výsledků úspěšnosti. S takovýmito úlohami se žáci mohou setkávat v matematických soutěžích a výzkumech. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V první části jsou čtenáři seznámeni s aktuální situací týkající se matematických soutěží v českém prostředí, a vymezuje pojmy týkající se dané problematiky. Dále charakterizuje vybrané soutěže, kterých se žáci základních škol účastní, a podrobněji se zaměřuje na soutěž Matematický klokan. V empirické části je popsána metodologie výzkumu kvalitativního charakteru, jehož cílem bylo ověřit vliv zařazení učiva v předmětu matematika do školního vzdělávacího programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. V této části jsou zpracována a vyhodnocena dvě šetření, která probíhala v období školních let 2014/2015 a 2015/2016 na úplné základní škole. V šetření byla využita analýza rozboru úloh ze soutěže Matematický klokan, analýza učebnic, školního vzdělávacího programu a dalších školních dokumentů. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky, které byly využity při vyhodnocování úloh. Šetření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.