|
Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction
Cupalová, Lucie ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Lucie Cupalová - Diplomová práce The Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction (Faktor slash: Charakteristiky a typy slash fan fiction) Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o specifických vlastnostech slashové fanfikce jakožto subžánru fanfikce, zároveň se zabývá fanfikcí coby literárním a společenským fenoménem. Všechny tyto vlastnosti tvoří tzv. "faktor slash", jež je typický pro "slashové texty." Začátek teoretické části je věnován historii a vývoji (slashové) fanfikce, jejím rozlišným definicím a její rolí specifického literárního žánru. Tato pasáž rovněž shrnuje základní premisy a principy fanfikce, které následně aplikuje na slashové fanfikci. Zabývá se škálou interakcí (teorie Eve Kosofsky Sedgwick) homosociálních a homosexuálních vztahů. V teoretické části jsou rovněž postihnuty důvody pro čtení a psaní slashové fanfikce. Hlavní část diplomové práce analyzuje konkrétní slashové fanfikce ve třech různých fandomech: Harry Potter, Sherlock (Holmes) a Nightrunners. Každý z těchto fandomů poskytuje jiné postavy a je založen na jiných slashových tropech. Porovnávány a analyzovány jsou podobnosti a rozdíly mezi těmito povídkami z různých fandomů. Zcela specifické postavení má knižní série Nightrunners, v níž figurují dvě hlavní mužské postavy jako pár. Tato série byla analyzována...
|
| |
|
Educational Contribution of RPG Video Games: Modern Media in Modern Education
Kratochvíl, Martin ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Vzdělávací přispění počítačových a konzolových her žánru RPG - moderní média v moderním vzdělávání AUTOR: Martin Kratochvíl KLÍČOVÁ SLOVA:videohry a počítačové hry, žánr RPG, moderní vzdělávání, kritické myšlení, výuka jazyka, motivace studenta KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ: Mark Robert Farrell ABSTRAKT: Tématem této práce je zkoumání potenciálního přispění počítačových a konzolových RPG her na poli moderního vzdělávání. Práce je určena všem (potenciálním) učitelům a rodičům, kteří o těchto hrách příliš mnoho nevědí a přejí si pochopit jejich důležitost a případný přínos pro současné děti a studenty.
|
| |
|
ELPAC testing and real ATC language use
Přívorová, Magdaléna ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním obsahu ELPAC (English Language Proficiency for Aeronautical Communication) testu s používáním anglického jazyka během práce řídícího letového provozu. V teoretické části je představen vývoj a obsah testu; praktická část se zaměřuje na porovnání, které je založené na analýze výskytu jednotlivých leteckých frazeologických spojení. V závěru jsou projednány výsledky porovnání a nabídnuta možná řešení. Klíčová slova: jazyková dovednost, letectví, ELPAC
|
| |
|
Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních modelů, Received Pronunciation a General American, s ohledem na daná kritéria a vzdělávání v českém prostředí. Cílem praktické části je analýza preferencí českých studentů vzhledem k jejich kontaktu s výslovnostními modely ve volném čase a ve škole. Dotazník, který zahrnoval poslechové cvičení, byl rozdán studentům čtyř středních škol. Odpovědi na otázky naznačují, že více studentů upřednostňuje britský přízvuk, výsledky poslechového cvičení naopak ukazují, že většina studentů preferuje přízvuk americký.
|
| |
| |
| |