Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Létající atmosférický nosič pro vypouštění raket
Musil, Tomáš ; Mašek, Jakub (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou vzdušného startu a návrhem vlastního řešení aplikujícího tento koncept. V práci je toto řešení popsáno a jsou vysvětleny specifika tohoto způsobu vynesení užitečného zatížení na oběžnou dráhu. Obsahuje přehled projektů využívajících atmosférických nosičů k vynesení kosmického letadla. Je zde zpracován návrh základních parametrů nosné rakety určené pro vynášení nákladu o zadané hmotnosti. Byl stanoven odhad letových výkonů, vytvořen výpočtový model v softwaru MATLAB a s použitím optimalizační metody genetického algoritmu je provedena multidisciplinární optimalizace návrhových parametrů. Parametry navržené rakety vypuštěné ze vzduchu jsou porovnány s raketou startující ze země konvenčním způsobem. Podle určených kritérií byl vybrán letoun Airbus A310-300 jako nejvhodnější dopravní letoun k použití pro vynášení navržené nosné rakety. Poslední část práce je věnována návrhu jeho nezbytných modifikací a odhadu letových výkonů.
Přehled současných kosmických prostředků
Špačková, Jana ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled běžně používaných a v současné době vyvíjených dopravních prostředků pro přepravu užitečného zatížení do vesmíru a tyto prostředky vzájemně porovnat. První část práce je rozdělena na nosné rakety létající na oběžnou dráhu Země, nosné rakety létající pod oběžnou dráhu Země a na ostatní transportní prostředky vesmírné dopravy. Tyto kapitoly jsou dále členěny dle států a dle stavu vývoje, ve kterém se dopravní prostředky momentálně nacházejí. Druhá část práce se zaměřuje na srovnání prostředků popsaných v první části z hlediska bezpečnosti, výkonů a nákladů využitých na výrobu a provoz. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky srovnávací části a je zde okomentován předpoklad vývoje vesmírné dopravy v blízké budoucnosti.
Mikroakcelerometrická měření na palubě ruského satelitu „Universat-2“
Fedosov, Viktor ; Kureš, Miroslav (oponent) ; Bezděk, Aleš (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
V předložené práci se prezentují výsledky zkušebního provozu akcelerometru na oběžné dráze v sestavě družice Universat-2. Daný technický experiment byl realizován v rámcích projektu TEASER (Technological Experiment and Space Environmental Resistance) za finanční podpory Ministerstva průmyslu obchodu České republiky. Hlavním cílem projektu bylo zpracování postupů end-to end testů akcelerometru MAC04TS a jejích následné uskutečnění. End-to-end testy jsou určeny k ověření kompletního řetěze uvedení produktu do provozu. V případě akcelerometru je to pozemní kvalifikace sestaveného pro let přístroje, jeho integrace s kosmickou platformou a provoz v reálných podmínkách kosmického letu za účelem ověřit funkční charakteristiky a adekvátnost aplikovaných technických řešení pří vývoje měřicího zařízení. Mikroakcelerometr MAC04TS je nová modifikace elektrostatického trojosého akcelerometru MAC (nebo MACEK) určeného pro měření negravitačních rušivých zrychlení působících na pohybující po oběžné dráze satelit. Zmíněné negravitační poruchy jsou hlavním limitujícím faktorem v přesností teoretické predikce evoluce dráhy kosmického prostředků. Problém predikce dráhového vývoje je velmi aktuální nejen pro balistické zajištění kosmických misií ale i pro plánování vědeckých experimentů v blízkém okolí Země základního a aplikovaného výzkumu v takových oblastech jako geofyzika, geodézie nebo kosmická fyzika … Předložená k posouzení práce je věnována parciálnímu problému end-to-end testování, zejména, měření a analýze mikrozrychlení v místě instalace přístroje na kosmické platformě. Řešení dané úlohy bylo založeno na dvou aspektech: první – výpočet úrovně mikrozrychlení na základě telemetrické informace o pohybu satelitu, druhý – porovnání vyhlazených měření s výsledky vypočtu. Porovnání velikostí zbytkových zrychlení bylo provedeno aproximací změřených veličin na výpočtové hodnoty. Daná úloha byla řešena metodou nejmenších čtverců. Jak se jeví výpočty zrychlení na základě telemetrické informace a výsledky zpracování měření jsou mezi sebou blízká. Tohoto faktu lze využit pro verifikace funkčnosti akcelerometru.
Využití povětrnostních podmínek a meteorologických informací k optimalizaci plachtařských přeletů
Kubátová, Martina ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá meteorologickými předpoklady plachtařských přeletů. V práci jsou uvedeny základní pojmy jako jsou termická konvekce, oblačnost, vlivy orografie, bouřková činnost,. závětrná vlna.
Aplikace nových evropských předpisů na provoz letiště Hranice (LKHN)
Titz, Tomáš ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provést přehledný rozbor zajištění letového provozu na letišti Hranice (LKHN). Dalším cílem je vytvořit metodiku pro aplikaci tohoto rozboru, využitelnou provozovatelem veřejného vnitrostátního letiště.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti výkonnosti, plánování a provádění letů.
Gottvald, Jan ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Implementace nových požadavku JAR-FCL 1 v teoretické príprave dopravních pilotu v oblasti výkonnosti, plánování a provádení letu.
Přehled vývoje kosmických raketoplánů
Kapoun, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce formou studie mapuje historicko-technický vývoj raketoplánů od jejich počátku až po současnost. V úvodu jsou raketoplány rozděleny do kategorií a následně jsou přiblíženy důvody vzniku těchto strojů. Druhá část se věnuje již samotnému vývoji a jednotlivým konstrukcím nejen USA a SSSR, ale přibližuje vývoj raketoplánu i v Evropě a Japonsku. Předposlední kapitola popisuje dvě tragické havárie raketoplánů USA a jejich příčiny. Poslední částí práce je závěr spolu s předpokládaným vývojem kosmonautiky v blízké budoucnosti.
Rozbor požadavků předpisu CS-25 na stoupání po vzletu a na trať
Poláš, Přemysl ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce zpracovává požadavky předpisu CS-25 na stoupání po vzletu a natrať pro letouny výkonnostní kategorie A. Definuje a bliže rozebírá výkony ve stoupání, popisuje jednotlivé segmenty trajektorie a jejich charakteristiky. Dále rozebírá vliv provozních podmínek na ni. Vše je názorně vysvětleno na přiložených ilustracích, grafech a tabulkách.
Historie civilního letectví od počátků do konce roku 1918
Soukop, Robin ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří ucelený přehled historie civilního letectví od prvních kroků a raných pokusů o let až po rok 1918, kdy se létání stalo téměř běžnou součástí života a zároveň i demonstrací lidské a technické vyspělosti. Pozornost je věnována všem významným událostem v historii letectví od prvních létajících draků až po let bratrů Wrightů. Stejně tak jsou v práci zmíněni lidé, jejich život a dílo ve vztahu k létání, kteří měli na letectví značný, ba dokonce největší vliv.
Reusable launcher flight mission
Metelka, Dominik ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
This thesis is split into two main parts which are also the main objectives. The aim of the first part is to describe a mission of a reusable launcher. Firstly, the topic of reusable launch systems and their development until today was approached. Most importantly, the operational reusable launch vehicles are described with the explanation of each booster’s flight mission. Furthermore, alongside some important launch vehicles in development, there is a separate chapter listing the first stage’s return options. The second part is practical with the aim of designing a mission of the launcher reusable first stage. For the calculations, the parameters were chosen according to a current Falcon 9 rocket, from which the final velocity and altitude at which the first stage separates, were analytically calculated. For the return and overall flight mission, a MATLAB script was written to calculate and plot all necessary parameters and characteristics. In the end, the altitude for the engine reignition was also determined to safely land on the ground.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Daněk, Veronika
3 Daněk, Viktor
2 Daněk, Vilém
1 Daněk, Vojtěch
3 Daněk, Václav
1 Daněk, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.