Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Typografie web designu
Uhlířová, Martina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Typografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.
Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů.
Vlček, Milan ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů" pojednává o porovnání devíti různých fotbalových agentur, které jsou v práci rozděleny do dvou skupin. První, čtyřčlenná skupina, se od té druhé odlišuje tím, že v ní agentury na svých webových stránkách evidují více jak padesát hráčů. Pět dalších agentur eviduje padesát hráčů a méně. Na stránkách těchto devíti agentur byla provedena sémiotická analýza, v níž byly znaky rozděleny do tří různých oblastí. Do první oblasti spadají znaky jako fotografie, ve druhé oblasti byly zařazeny znaky s ikonickou povahou, ve třetí pak znaky s čistě lingvistickou povahou. Všechny sledované znaky byly nato v rámci kvalitativní analýzy rozčleněny do šesti kategorií. Práce byla postavena na třech hypotézách, které se všechny potvrdily. V té první větší agentury, které zastupují více jak padesát hráčů, se ukázalo, že se prezentují ve větší míře jako ty úspěšné agentury. Druhá hypotéza se týkala skutečnosti, že se každá prezentuje nějakými znaky evokujícími dojem výjimečnosti. Třetí hypotéza poté poukázala na to, že se znaky skromnosti více objevují u agentur menších.
Reality and simulacra in e-learning : the case of realistic experiences in higher education online learning
Rahyadi, Irmawan ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Říha, Daniel (oponent)
Digitální technologie se stávají nejvlivnější učební technologií budoucnosti. Internet stále nabízí další nové možnosti rozvoje učebních metod, které rozvíjejí ty tradiční.Tyto nové technologie eliminují propast mezi realitou a simulakry a mění náš pohled na učení a způsob, jak ho prožíváme. Empirická studie o realitě ve světě online výuky v něm ukázala existenci svébytné reality. Aktuální výzkum nedostatečně tematizuje rozvíjející se propast mezi realitou a simulakry, jakož i dopad na publikum. Identifikace reality a simulaker na konkrétním případě media e-learningu přináší vhled pro design nových aplikací a pochopení důsledků nasazení těchto technologií. Klíčová slova: Internet, e-learning, vzdělávání, realita, simulakrum.
Algorithms for Automatic Spherical Image and Video Cropping
Ivančo, Martin ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
The aim of this work is to provide a detailed overview of the research regarding spherical videos. Specifically, this work focuses on the task of creating a normal field of view video from a spherical one for viewing purposes. It provides an implementation of some of the available methods as well. So far, there have been three methods introduced by four papers tackling this challenge. All of them have brought promising results and this work examines two of them thoroughly. It also provides a baseline method leveraging well known techniques of automatic image cropping. This method serves as a good comparison tool which puts the improvements brought by the examined methods into perspective. Based on a thorough comparison via a user study this work concludes, that the best method for this task overall is a variation of the method by Pavel et al. [14] introduced in this work.
Designové metody českých UX designérů
Tsitova, Darya ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá využitím designových metod mezi českými UX designéry při návrhu webových a mobilních aplikací. Cílem práce je zjistit a kriticky popsat jakým způsobem v praxi čeští UX designéři designové metody využívají. Práce zmapuje designový proces návrhu webu a webových a mobilních aplikací, jeho jednotlivé fáze a postupy. Teoretická část práce představí základní terminologie oboru User Experience a dosavadní výzkum v oboru, s důrazem na relevantní pojmy a procesy, které se v designové praxi vyskytují. Tato část práce se opírá o data, získaná v praktické části, dle kterých budou identifikovány a na základě odborné literatury popsány populární přístupy, rámce, procesy a metodologie oboru UX. Ve výzkumné části bude realizován kvalitativní výzkum, formou polostrukturovaných rozhovorů s českými User Experience designéry, zaměřených na identifikaci používaných metod, postupů a principů a způsobů jejích využití. V závěru práce budou získaná data ohodnocena a identifikováno, zda se čeští designéři ve své praxi drží akademických přístupů, popř. jakým existujícím a teoreticky popsaným metodologiím a postupům jejich designový proces odpovídá.
Databázové úložiště virtuální čekárny
Sadloň, Matej ; Brejcha, Jan (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je součástí projektu zvaného virtuální čekáren. Jedná se o multiplatformní aplikaci která umožňuje uživatelům zajednat termín u některého z poskytovatelů bez potřeby osobního čekání v čekárně. Práce popisuje návrh a implementaci databáze, knižnice pro práci s touto databází a klienta pro správu poskytovatelů a čekáren. Pro tento účel byli použitý technologie jako MySQL, PHP a HTML.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Brejcha, Jindřich
4 Brejcha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.