Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Music effects
Marko, Matej ; Valla, Tomáš (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Názov práce: Hudobné efekty Autor: Matej Marko Katedra (ústav): Katedra aplikovanej matematiky Vedúci baklárskej práce: Mgr. Martin Bálek e-mail vedúceho: Martin.Balek@mff.cuni.cz Abstrakt: Efekty zohrávajú v procese tvorby hudby významnú úlohu. Pomáhajú doplniť a obohatiť aranžmán skladby. Cieľom práce je vyvinúť aplikáciu, ktorá umožní užívateľovi prehrať zvukový súbor a v reálnom čase na prehrávaný obsah aplikovať zvolené efekty. Každá zmena v nastavení efektov sa tak ihneď prejaví na výslednom zvuku a užívateľ ju môže okamžite posúdiť. Konkrétne nastavenie môže užívateľ aplikovať na celý vstupný súbor a tento výsledok uložiť. Súčasťou aplikácie je tiež implementácia vybraných efektov. V texte práce sa potom zameriavame na postupy, ktoré sú použité pri implementovaní týchto efektov. Kľúčové slová: efekty, hudba, zvuk
Rovinná nakreslení grafů
Macošek, Jan ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Bálek, Martin (oponent)
Tento text se společně s přiloženým programem soustřeďuje na problematiku rovinných nakreslení grafů: Nejprve poskytuje souhrn základních vědomostí tohoto oboru, poté se zabývá testováním rovinnosti, hledáním rovinného vnoření a následným rovinným nakreslením grafu pomocí úseček Schnyderovým algoritmem. U toho je navíc zkoumán vliv různých strategií potřebné triangulace grafu a také dopad klíčového výběru vnější stěny na výsledné nakreslení z hlediska různých kritérií. Vše je doplněno obrázky jednotlivých nakreslení grafů získanými pomocí přiloženého programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Simulace tvaru buňek pomocí modelu cytoskeletu
Horáček, Jaroslav ; Bílý, Tomáš (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá počítačovým modelováním činnosti buněk. Hlavní důraz je kladen na simulaci tvarování buněk. Cílem práce je vytvořit teoretickou strukturu, která bude vhodně representovat buněčný cytoskelet. Model je založen na Zygotickém grafu. Ten definuje reakce buňky na příchozí podněty z prostředí. Oproti předchozím modelům přidáváme nově Výplňový graf a Zásobníkový graf do Zygotického grafu. Za účelem modelování tvarování buňky definujeme pružnost membrány. Také definujeme mechanismus cytoplasmatického pulsu. Ten je nezbytný pro modelování améboidního pohyb. Přidali jsme novou strukturu zvanou Zásobník, která reprezentuje skladovací schopnosti buňky. Využíváme náš model k simulaci pohybu améby. Další příklad ukazuje pohyb bílé krvinky skrze stěnu cévy. Také se snažíme simulovat růst buněk v uzavřeném prostředí.
Bioinformatika - vývojové stromy
Hoferek, Ondřej ; Bálek, Martin (oponent) ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá jedním z hlavních úkolů bioinformatiky: konstrukcí vývojových stromů. Zaměřuje se zejména na metody UPGMA a Neighbour-joining, které slouží pro konstrukci stromů na základě matice vzdáleností mezi genovými či proteinovými sekvencemi. Výsledkem práce je implementace těchto metod v programu s příjemným uživatelským prostředím umožňujícím výsledky metod porovnávat.
OCR ručně kreslených chemických strukturních vzorců
Zajíc, Vítězslav ; Pangrác, Ondřej (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami a algoritmy použitými ve vypracovaném programu na rozpoznávání ručně kreslených chemických strukturních vzorců. Popisuje předzpracování vstupního obrazu pomocí Gaussova filtru, rozpoznávání čar v obraze pomocí hledání sousedních tmavých pixelů. Ukazuje nevhodnost Houghovy transformace pro rozpoznávání čar. Věnuje se hledání co nejpřesnější aproximace nalezených čar pomocí co nejméně úseček. Zavádí pohled na strukturní vzorec jako na graf a popisuje algoritmus vytváření vrcholů a hran grafu z rozpoznaných úseček za použití jednoduchých pravidel, které zkoumají délku úseček a jejich okolí. Obsahuje kapitolu věnující se rozpoznávání písmen heteroatomů a funkčních skupin pomocí porovnávání vůči předloze. Součástí práce je i samotný program.
Rozpoznávání vzorů momentovou metodou
Staněk, Jan ; Pangrác, Ondřej (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Tato práce a přiložený program jsou zaměřeny na momentovou metodu používanou při rozpoznávání vzorů. Text obsahuje základní informace o metodě, jejích výhodách, omezeních, úpravách a rozšířeních. Práce je zaměřena především na poslední krok procesu rozpoznávání vzorů, tedy na vlastní výpočet momentů obrázku a tvorbu rozhodovacího stromu momentů z předem předpřipravené skupiny vzorů. Důraz je kladen na variabilitu při tvorbě rozhodovacího stromu a následný rozbor a porovnání výsledků získaných při různém nastavení procesních podmínek. Program je vytvořen v programovacím jazyce Java.
Hudební manažer
Sixta, Martin ; Bálek, Martin (oponent) ; Bílý, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje program hudební manažer "Yamp". Text práce se zaměřuje na vývoj a technické detaily implementace programu. Program Yamp je grafická uživatelská aplikace, která slouží k přehrávání audio souborů, k zobrazení a úpravě doplňujících informací k jednotlivým souborům (metadata audio souborů) a k práci s odkazy na další údaje, které nejsou součástí daného souboru. Program Yamp patří do kategorie programů "hudebních přehrávačů" a je kombinován s programy pro správu a údržbu sbírek (kolekcí) audio souborů. Program je napsán převážně v programovacím jazyce C++ (některé části jsou napsány v C). V programu jsou využívány knihovny desktopové platformy GNOME a pro vlastní přehrávání audio souborů knihovna GStreamer. Grafické uživatelské rozhraní je provedeno v gtkmm. Program byl testován autorem programu. Práce je členěna do 5 kapitol. V první je popsán účel a využití práce a jsou zde stručně popsány použité vývojové nástroje a technologie. Kapitola 2 se zabývá obšírnějším popisem nejdůležitějších technologií použitých při vývoji aplikace. V kapitole 3 je popsán způsob instalace programu a jeho ovládání. Čtvrtá kapitola popisuje technické detaily implementace, kapitola 5 shrnuje poznatky získané při vývoji aplikace. Součástí práce je také vlastní softwarová aplikace, uživatelská příručka a...
Computational Complexity of Graph Planarity Testing
Krčál, Marek ; Škovroň, Petr (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
V tomto článku ukážeme, že testování planarity je v SL (symetrický nedeterministický LOGSPACE). Hlavní část našeho důkazu je redukce na problém testování rovinnosti grafu s maximálním stupněm tři. Povšiměte si, že obvyklé nahrazování vrchol větších stupňů "malými kružnicemi" může rovinnost pokazit, musíme si počínat šikovněji. Testování rovinnosti grafu s maximálním stupněm tři už bylo vyřešeno ve článku "Symmetric complementation" Johna Reifa. Už dříve Meena Mahajan a Eric Allender ("Complexity of planarity testing") ukázali, že testování rovinnosti je v SL. Jejich důkaz se však sestává z SL implementace velmi složitého paralelního algoritmu od Johna Reifa a Vijayi Ramachandran ("Planarity testing in parallel"). Ten je však nejspíše zbytečně komplikovaný pro účely prostorové složitosti. Tento výsledek spolu s nedávným průlomem Omera Reingolda dokazujícího, že SL = L ("Undirected ST-connectivity in log-space") zcela řeší otázku složitosti testování planarity, protože to je těžké pro L (toto je též dokázáno v "Complexity of planarity testing"). Zkonstruujeme algoritmus používající logaritmický prostor, který převede vstupní graf G na G0 s maximálním stupněm 3 tak, že G je rovinný tehdy a jen tehdy, když G0 je rovinný.
Vizualizace sociomap
Höschl, Cyril ; Černý, Jakub (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
V této práci představujeme postupy pro grafické znázornění sociomap. Soustředíme se na algoritmus vektorizace bitmapy a na postupy vedoucí k vytvoření grafické reprezentace hierarchických clusterů, při kterých využijeme obměnu algoritmu pro vektorizaci. Dále popisujeme metodu interpolace terénu pomocí vah inverzních vzdáleností, zmiňujeme i alternativní metodu lineární interpolace, která využívá Delanayovy triangulace. Zmíněné postupy aplikujeme na metodu sociomapování. Sociomapování je metoda zobrazující statistická data a vztahy mezi objekty formou přehledného obrázku - sociomapy, ve které lze interaktivně provádět statistické testování. Prezentujeme také možnost aplikovat na sociomapu statistický test založený na fuzzy přístupu. V souvislosti s exportem křivek ukazujeme možnost redukce stupně polynomu Bézierovy křivky metodou středního bodu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Balek, Michal
4 Bálek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.