Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,001 záznamů.  začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroj pro analýzu psaní uživatele na klávesnici jako doplněk pro Firefox
Turek, Lukáš ; Mlích, Jozef (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která běží na pozadí a ukládá statistická data o psaní na klávesnici. Na vyžádání uživatele se data v přehledné podobě vyhodnotí. Tato zpětná vazba má pomoci ke zdokonalení techniky psaní na klávesnici. Implementačně je aplikace realizována jako doplněk pro Firefox. V této technické zprávě se zabývám teorií hmatové metody ovládání klávesnice deseti prsty, objasňuji motivaci pro vytvoření mé aplikace a popisuji její návrh a implementaci. Samostatná část je věnována technologiím, které jsou specifické pro vytváření doplňků pro Firefox. Na závěr se pokouším na základě zkušeností od uživatelů objektivně zhodnotit přínos této práce.
Approximation of Sound Propagation by Neural Networks
Nguyen, Son Hai ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Neural solvers have been increasingly explored to replace computationally expensive conventional numerical methods for solving PDEs. This work focuses on solving the time-independent Helmholtz equation for the transcranial ultrasound therapy. Using the convolutional neural networks requires the data to be sampled on a regular grid. In order to try to lift this restriction, we propose an iterative solver based on graph neural networks. Unlike Physics-informed neural networks, our model needs to be trained only once, and only a forward pass is required to obtain a new solution given input parameters. The model is trained using supervised learning, where the reference results are computed using the traditional solver k-Wave. Our results show the model's unroll stability despite being trained with only 8 unroll iterations. Despite the model being trained on the data with a single wave source, it can predict wavefields with multiple wave sources in much larger computational domains. Our model can produce a prediction for sub-pixel points with higher accuracy than linear interpolation. Additionally, our solution can predict the wavefield with downsampled Laplacian - only three samples per wavelength. We are unaware of any other existing method capable of working with such a sparse discretization.
On-line editor anotací se zobrazením audia
Dorotovič, Viktor ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit webový editor, který vedle přepisovaného textu zobrazuje i waveform, a tím usnadňuje orientaci v audiu. Pro zobrazení waveformu byla vyvinuta knihovna, která s použitím elementu canvas ze specifikace HTML5 zobrazuje průběh signálu s možností skrolování a přibližování. Ve waveformu jsou přímo vyznačeny anotace a poloha přepisovaného textu je synchronizována s umístěním anotace v audiu. Cílem je nahradit stávající editor novým, byl proto proveden uživatelský test, který je porovnal. Čas potřebný pro naučení obsluhy aplikace a přepis krátké nahrávky se snížil o 20%. Knihovna pro zobrazení waveformu byla uvolněna pod open source licencí.
Uniform Marker Field na válci
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozšířením Uniform marker fields o možnost detekování na válci. V úvodu pojednává obecně o rozšířené realitě se zaměřením na systémy využívající markery. Diskutuje současné state-of-the-art systémy a jejich možnosti. Poté se podrobněji zabývá typem markerů Uniform Marker Field se zaměřením na jejich detekci. Zmiňuje i variantu pracující v odstínech šedi. Dále jsou v práci popsány některé zákonitosti projekce válce v reálném prostoru se zaměřením na vlastnosti, které lze využít k detekci markerů na plášti válce. Následuje návrh a popis konkrétní podoby detekčního algoritmu. Na závěr je implementace detektoru otestována a zhodnocena.
Webový nástroj pro testování pomocí Q-řazení
Mička, Vojtěch ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu uživatelského rozhraní pro online provedení metody q-řazení. Stěžejním cílem je navrhnout takové rozhraní, které bude co nejvěrněji kopírovat řazení s fyzicky uchopitelnými objekty a vyřešit problém zobrazení velkého množství samostatně stojících prvků na obecně omezené ploše zobrazovacího zařízení. V textu práce je popsán proces návrhu a vývoje uživatelského rozhraní aplikace q-řazení a provedení experimentu potvrzujícího kvalitu navrženého řešení. Výsledkem této bakalářské práce je aplikace umožňující online provedení q-řazení spolu s textem práce, pojednávajícím o postupech použitých při její implementaci.
Bubenický metronom pro Smartphone a Smartwatch
Ondráček, Aleš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit bubenický metronom pro smartwatch a smartphone, který bude umožňovat ukládání rytmických vzorů do playlistů. Výsledný produkt sestává ze dvou částí: z aplikace pro smartwatch a aplikace pro smartphone. Tyto dvě aplikace spolu pak komunikují prostřednictvím bluetooth. Metronom se tedy dá ovládat vzdáleně prostřednictvím hodinek, což je požadovaná cílová funkcionalita. Výsledkem je metronom implementovaný na míru bubeníkovi, hrajícímu s kapelou jak na zkouškách, tak i na menších či středně velkých koncertech.
Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku
Krupa, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci jsem mňel za úkol seznámit se s fenoménem grafického intra s omezenou velikostí, prostudovat existujíci zobrazovací techniky, které využívají sledování paprsku v reálnem čase a za pomocí týchto technik vytvořit vlastní grafické intro, kterého spustitelná verze nebude přesahovat 64kB. Taky popisuji historii těchto grafických inter a důvody ich vzniku. Práce obsahuje popis technik použitých při vytváření intra a taky porovnání těchto technik. Dále popisuje vlastní implementaci aplikace a dosažené výsledky. V závěru jsou pak zhodnoceny přínosy práce a způsoby pokračování práce.
Implementujte Android aplikaci pro stahování a poslech audio podcastů
Švehla, Ján ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na problémy vyskytující se při tvorbě aplikace pro mobilní zařízení. Jako vyvíjená aplikace byla zvolena aplikace pro práci a poslech audio podcastů. Tato práce provede čtenáře základními tématami a problémy "User Experience" výzkumu, jeho využití a specializace na mobilních zařízeních a samotným návrhem a implementací vyvíjené aplikace. Výsledek této práce je možno využít pro vývoj mobilních aplikací s ohledem na "User centered design".
Detekce zájmových bodů na CUDA
Ryba, Jan ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Detekce rohových bodů je jednou z mnoha činností, v rámci počítačového vidění, použitelných pro určování pohybu, sledování objektů, porovnávání obrazů, atd. Většina algoritmů je však komplexních a výpočetně náročných. Zde vstupuje platforma CUDA. Funkce běžící paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto je umožněno detekovat rohové body v real-time nebo rychleji. Práce se zabývá algoritmy Moravec a Harris a jejich efektivní implementací na CUDA. Důležitý je i průzkum možností a výkonu platformy CUDA.
3D Mapping from Sparse LiDAR Data
Veľas, Martin ; Hofierka,, Jaroslav (oponent) ; Kaartinen,, Harri (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This work deals with the proposal of novel algorithms for sparse 3D LiDAR data processing, including the design of a whole mobile backpack mapping solution. This research was driven by the need for such solutions in the field of geodesy, mobile surveying, and the building construction. Firstly, there is a proposal of the iterative algorithm for reliable point cloud registration and odometry estimation from 3D LiDAR point clouds. The sparsity and the size of these data are overcome using random sampling by Collar Line Segments (CLS). The evaluation, using standard KITTI dataset, showed superior accuracy over the well known General ICP algorithm. Convolutional neural networks play an important role in the second method of odometry estimation, which processes encoded LiDAR data in form of 2D matrices. The method is able to run online, while the accuracy is preserved when only translation motion parameters are required. This can be handy when the online preview of mapping is required and the rotation parameters can be reliably provided by e.g. IMU sensor. Based on the CLS algorithm, mobile backpack mapping solution 4RECON was designed and implemented. Using the calibrated and synchronized pair of Velodyne LiDARS and the deployment of dual antenna GNSS/INS solution, the universal system, providing accurate 3D modeling of both small indoor and large open environments, was developed. Our evaluation proved that the requirements set for this system were fulfilled -- relative accuracy up to $5$~cm and the average error of georeferencing under $12$~cm. The last pages contain the description and the evaluation of another method based on the convolutional neural networks -- designed for ground segmentation of 3D LiDAR point clouds. This method outperformed the current state-of-the-art in this task and represents the way semantics cad be introduced into the 3D laser data.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,001 záznamů.   začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.