Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subdivision Surfaces
Otočka, Dávid ; Španěl, Michal (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo vytvoriť knižnicu pre realizáciu techniky Subdivision Surfaces a demonštrovať jej funkčnosť. Knižnica ako aj demonštračný program je napísaná v jazyku C++, na vytvorenie okna programu som použil WinAPI a pre prácu s grafikou OpenGL. Implementované sú tri základné algoritmy a to síce algoritmus Butterfly, Loop a Catmull-Clark. Na demonštráciu slúži pár základných objektov implementovaných priamo do knižnice.
Časosběrné video
Kárníková, Pavlína ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku tvorby časosběrného videa, zpracování obrazu a teorii fotografování. Cílem je vytvořit program, který by uměl upravit fotografie a následně je zpracovat do podoby videa. Program je implementován v jazycích C a C++ pomocí knihovny OpenCV. Je určen pro operační systém Windows.
Efektivní uživatelské rozhraní pro editaci parametrických křivek
Ondruch, Milan ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V současnosti je ke křivce přistupováno nejčastěji pomocí polygonu složeného z řídících bodů. Zvláště u složitých křivek se výsledek ztrácí ve změti čar tvořících tento polygon. Tato bakalářská práce navrhuje algoritmus editující křivku bez použití řídících bodů. Výsledkem je nástroj upravující křivku intuitivním způsobem, připomínajícím práci s plastickou hmotou. Ukázkový program je implementován v jazyce C++ s grafickým výstupem přes knihovnu OpenGL a okenní nadstavbou OpenGlut.
Zpracování obrazu v reálném čase
Polok, Lukáš ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá urychlením operací nad dvojrozměrným obrazem pomocí programovatelných grafických akcelerátorů (také GPU). Sada implementovaných operací zahrnuje některé základní, většinou atomické, operace nad obrazem. Knihovna je navržena tak aby mohly být lehce přidány i nové funkce. Implementace grafických algoritmů na GPU profituje z jejich vysokého výpočetního výkonu a rychlého vývojového cyklu. Knihovna však obsahuje i referenční implementaci algoritmů v jazyce C, poskytující stejnou funkcionalitu v případech kdy cílový hardware neodpovídá daným požadavkům.
Progressive Meshes
Zelený, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
V počítačové grafice se stále častěji setkáváme s velmi detailními modely, které kladou velké nároky na vykreslovací i paměťové zařízení. Jedním z možných zlepšení a zmírnění těchto vysokých potřeb je tzv. Progressive mesh. Jedná se o způsob reprezentace 3D objektu, díky kterému je možné měnit dynamicky úroveň detailů, optimalizovat povrch, vytvářet plynulé přechody mezi úrovněmi prokreslení a efektivně tyto objekty ukládat a přenášet.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Drobisz, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje techniky použité při vytváření grafického intra, jejich výhody a nevýhody při dosahování limitů omezení výsledných spouštěcích souborů, dále pak historii demoscény, seznámení s knihovnou OpenGL. Výsledkem práce je implementace grafického intra se spustitelnou verzí nepřekračující limit 64kB.
Ztrátová komprese obrazu
Bařina, David ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pokročilými metodami ztrátové komprese obrazu. Mezi tyto metody patří diskrétní kosinová transformace a Haarova diskrétní vlnková transformace. Dále je zde vysvětlen princip barevných modelů a algoritmů používaných při bezeztrátové kompresi dat. Cílem práce je implementace knihovny pracující na základě těchto poznatků.
Nástroj pro střih videosekvencí
Krivda, Marian ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou jadra pre strih video sekvencií. To v sebe zahŕňa tri fázy. Prvou fázou je skúmanie dostupných nástrojov umožňujúcich strih videa. Druhou je návrh architektúry strihacieho jadra a možností jeho rozšírenia. Poslednou fázou je samotná implementácia jadra jeho rozšírení.
Domácí multimediální centrum
Burkert, Michal ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace, která bude sloužit jako náhrada běžných domácích spotřebičů (DVD přehrávač, videorekordér apod.). Počítač, který kombinuje několik takových zařízení bývá v angličtině označován jako Home Theater Personal Computer (HTPC), což se dá volně přeložit jako počítač pro domácí kino nebo také domácí multimediální centrum. Práce zkoumá dostupné knihovny a programy pro práci s multimédii v operačním systému Linux, které jsou využity pro vytvoření navrhnuté aplikace. Ukazuje také některé podobné, již existující, komerční i opensource systémy.
Zpracování digitální fotografie
Zdražil, Vít ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Potúček, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním tzv. RAW dat z digitálního fotoaparátu. V první části je popsán princip snímání obrazu digitálním fotoaparátem, obecný způsob zpracování obrazu v přístroji a co je to RAW formát, jeho výhody a nevýhody. Dále jsou popsány některé existující interpolační metody obrazových dat a další metody pro zpracování obrazu z RAW obrazových dat.  Následně je analyzován RAW formát CR2 firmy Canon, včetně jeho struktury a popisu pro jeho zpracování. V další kapitole byla navržena vylepšená metoda pro interpolaci obrazu a také metoda pro účinné potlačení digitálního šumu. Na tomto základě byla implementována knihovna pro dekódování a základní zpracování souborů CR2, pomocí které byly porovnány výsledky zpracování obrazu vybranými metodami. V závěru je provedeno zhodnocení dosažených výsledků a také je nastíněn směr, pro další pokračovaní výzkumu dané problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.