Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozpoznávání a filtrace nežádoucích video-sekvencí
Vlček, Jakub ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V bakalářské práci se zabývámmožnostmirozpoznávánívideo-sekvencía možnostístrojovéhoučení na základě předešlýchznalostí.K učenívyužívámneuronovýchsítí,kterýmpředávámcharakteristiky vytvořené zobrázků.Obrázkycharakterizuji pomocíobrazovýchfunkcía statistickýchveličinjakoje napříkladstředníhodnota,ale i korelace k detekci střihuve video-sekvenci.Všechnytytopoznatky jsemvyužil kimplementaci demonstračníhoprogramu.Programumípřehrávatvideo,zobrazovat statistické informace o sekvenci nebo jednotlivýchsnímcích,detekovatsekvence podobné reklamám na základě statistickýchvlastnostía zareagovatnaně definovanouakcí.
Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Cséfalvay, Szabolcs ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
Vessel segmentation
Dupej, Ján ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Název práce: Segmentace cév Autor: Ján Dupej Katedra / Ústav: Katedra software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Josef Pelikán, KSVI Abstrakt: V téhle práci je podán přehled některých dostupných segmentačních a visualizačních technik pro angiografii na CT datech. Dále je v práci navrhnut, implementován a otestován systém který umožňuje jak poloautomatickou, tak automatickou segmentaci cév a jejich visualizaci. Pro segmentaci a trasování cév byl použit algoritmus narůstání oblastí vylepšen o několik heuristik a spojen s detekcí středu cévy. Potom byl tenhle algoritmus automatizován pomocí automatického generování počátečných bodů pro segmentaci. Visualizace je implementována jako adaptace známé metody straightened CPR, která byla rozšířena na visualizaci celého průřezu cévy, nikoliv jen jedné čáry na průřezu. Jako další vylepšení byla použita Bishopova soustava souřadnic pro minimalizaci krutu cévy při sledování její průřezu. Klíčová slova: segmentace cév, analýza medicinských dat, objemová data
Face Recognition in Social Networks
Mach, Pavel ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Rozpoznávání tváří je čím dál tím populárnější služba v různých obrázkových galeriích a sociálních sítích. Žádná z těchto reálných aplikací však neposkytuje uživateli možnost nastavení parametrů. Cílem této práce je vyvinout knihovnu pro detekci a rozpoznávání tváří kterou bude možno jednoduše použít v jiném programu a také webovou aplikaci rozpoznávající tváře, prostředím podobnou sociální síti, která bude tuto knihovnu využívat. Samozřejmě se nesnažíme konkurovat rozponávání tváří ve velkých sociálních sítích, mimo jiné proto, že to vzhledem k jejich obrovské databázi není dobře možné. V experimentální části práce se snažíme nalézt co nejvhodnější parametry, aby detekce i rozpoznávání byly co nejpřesnější.
Generování vlasů interpolací
Šik, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Tato diplomová práce popisuje procedurální generátor vlasů, který je schopen vygenerovat vlasy z pouze pár řídících vlasů, které jsou přímo modelovány 3d umělcem. Generátor vlasů je součástí projektu Stubble - nástroje na modelování vlasů v Autodesk Maya. Procedurální generátor vlasů umožňuje generování vlasů během vykreslování, a tudíž není potřeba ukládat vlasy do souborů se scénou, což výrazně zrychlí vykreslování. Vlasy mohou být taktéž generovány interaktivně a zobrazeny pomocí OpenGL během modelování v Maye. Generované vlasy jsou hlavně spočteny pomocí interpolace z již zmíněných řídících vlasů, ale zároveň jsou ovlivněny mnoha nastavitelnými vlastnostmi. Tyto vlastnosti umožňují změnit geometrii vlasů pomocí šumových funkcí, definovat barvu a tloušťku vlasů a mnohem více. Abych určil pozice vlasů na dané trojúhelníkové síti, používám vlastní vzorkovací algoritmus, který generuje náhodné vzorky na trojúhelníkové síti dle hustoty dané 2-dimenzionální texturou. Můj vzorkovací algoritmus používá novou techniku ke generování vzorků z diskrétní distribuce. Tato technika může být použita v jiných aplikacích než je vzorkování trojúhelníkových sítí.
Rigid body simulation
Zvirinský, Peter ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Predmetom tejto práce je vytvoriť rozšíriteľný fyzikálny simulátor tuhých telies. Súčasťou tohoto simulátoru bude detekcia kolízií v reálnom čase a následné spracovanie týchto kolízií. Simulátor bude schopný simulovať bežné sily vyskytujúce sa v prírode a ich vplyv na tuhé telesá. Medzi tieto sily patrí hlavne gravitácia, s ňou súvisiace rôzne druhy trenia a kľudové sily. Simulátor sa zameria predovšetkým na gule a na ich správanie sa vplyvom vyššie uvedených síl. Práca bude skúmať možnosti optimalizácie úloh ako detekcia kolízií a možnosťi paralelného prístupu. 1
Načítání dat z tištěných dokladů
Macháč, Bohuslav ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V této práci jsem vyvinul aplikaci schopnou extrahovat data z naskenovaných dokumentů. Pro optické rozpoznávání znaků jsem použil externí OCR engine Tesseract, který lze snadno vyměnit. Pro jednotlivé doklady používám šablony s informacemi o datových oblastech a jejich datových typech. Pokusil jsem se automatizovat většinu kroků nutných pro extrakci dat a vytvoření nové datové šablony. Uživatel má možnost opravit nebo změnit výsledky těchto kroků. Pro výstup z aplikace jsem implementoval komponenty, které exportují data do formátů XML, HTML a do obyčejného textu. Další komponenty mohou být snadno přidány, aby přizpůsobily aplikaci různým použitím.
Vytěžování textu ze strojově psaných dokumentů
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V předložené práci řešíme problém extrakce a rozpoznání znaků z tištěných dokumentů digitalizovaných skenerem nebo fotoaparátem. Uvádíme způsob normalizace osvětlení dokumentů rezistentní vůči šumu. Pokračujeme extrakcí jednotlivých znaků z dokumentu a následně jejich rozpoznáním pomocí systému vícevrstvých neurálních sítí s dopředným šířením. Okrajově se zabýváme zpracováním výsledné množiny rozpoznaných symbolů, které je nezbytné pro další práci s vytěženým textem. Posledním krokem je korekce výstupu založená na okolích jednotlivých znaků. Podařilo se nám implementovat automatický systém obsahující všechny zmíněné komponenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.