Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  začátekpředchozí279 - 288další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Luštič osmisměrky pro platformu Android
Buno, Petr ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tento dokument se zabývá algoritmy pro vyhledávání v rozpoznaném textu z pořízeného snímku a vývojem aplikace pro mobilní platformu Android. V této práci jsou představeny knihovny pro rozpoznávání textu v obraze a existující algoritmy pro vyhledávání textových řetězců. Praktická část se věnuje návrhu a realizaci aplikace pro automatizované vyhledávání tajenky osmisměrky z fotografií pořízených uživatelem aplikace. V teoretické části práce jsou popsány důležité nástroje pro vývoj aplikace pro platformu Android, principy rozpoznávání textu z obrazu a pravidla hlavolamu osmisměrka. Na konci práce jsou shrnuty výsledky testování a zhodnocení úspěšnosti vyhledání tajenky, intuitivnosti grafického uživatelského rozhraní a celkové použitelnosti aplikace. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a nastíněna možná rozšíření aplikace.
Procedurální generování města
Hájíček, Lukáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při implementaci systému schopného generovat města. Výsledný generátor je schopen vytvářet města na základě zadaných parametrů jako hustota ulic.
Výpočet optického pole pro syntézu hologramů
Fedorko, Matúš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Přimárním cílem této práce je počítačem generovaná holografie, konkrétněji urychlení počítaní syntetických hologramů prostředkami dnešních masivně paraleních grafických čipů. Práce začíná vysvělením základních holografických principů spolu s ich matematickým a fyzikálním pozadím. Následující diskuze pak pojednává o OpenCL, které je relativně novým, ale přesto všeobecně uznávaným standardem programování GP-GPU aplikací. Poslední dvě kapitole této práce pak popisují návrh a implementaci problému v C++.
Výpočet optického pole v GP-GPU
Srnec, Erik ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje poměrně novou techniku určenou na psaní vysoko paralelních programů, které název je OpenCL. Je určena jak pro GPU, tak i pro CPU a jiné paralelní procesory. Knižnice využívá architekturu procesoru, která obsahuje velké množství malých jader. Tyto jádra nejsou tak komplexní jako klasické procesory a proto se hodí pro výpočty, kterých je sice mnoho a jsou jednoduchá. Právě tato vlastnost by mohla za určitých podmínek urychlit výpočet hologramu, konkrétně výpočet optického pole. Samotný výpočet je sice jednoduchý, ale množství zpracovaných údajů je veliké a proto je pomalé. V práci nechybí taky základní pojmy vysvětlení optické a digitální holografie.
Fúze procedurální a keyframe animace
Klement, Martin ; Pečiva, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace aplikace, v níž dochází k propojení procedurální a keyframe animace, s následnou vizualizací. Jádrem aplikace je spojení dvou různých technik animace použitých pro rozpohybování virtuální postavy. Základ pohybu je tvořen metodou klíčových snímků mezi kterými dochází k interpolaci. K níž je přidána animace procedurální, jenž se skládá z přímé a inverzní kinematiky. Spojením těchto dvou technik je postava interagující na okolní prostředí ve scéně. Aplikace je psána v jazyce C++, využívající knihovnu GLM, pro matematické funkce a k výsledné vizualizaci je použita knihovna OpenGL s rozšířením GLUT.
Rozpoznání figur na šachovnici z fotografie na mobilním zařízení
Tábi, Roman ; Polok, Lukáš (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce řeši mobilní aplikaci vytvořenou pro platformu Android, která rozpoznává figury z fotografie šachovnice. Aplikace vybere z galerie zařízení fotografii, kterou pak spracuje a určí obsah jednotlivých políček, tedy zda obsahuje černou figuru, bílou figuru, a nebo je políčko prázdné. Problém je řešen ve dvěch fázách. První je detekce šachovnicových přímek pro určení polohy jednotlivých políček, druhá pak detekce figury. Výsledkem této práce je funkční Android aplikace.
Pathtracing na GPU
Březina, Karel ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na akceleraci renderovací metody pathtracing. Cílem práce je demonstrace a srovnání výkonnosti implementací pathtracingu na CPU a GPU. Obě implementace budou využívat akcelerační datové struktury. Výsledky jednotlivých optimalizačních technik budou diskutovány a porovnávány mezi sebou. Dále budou rozebrány možnosti rozšíření stávající aplikace.
Postupná deformace 3D modelu
Zouhar, Marek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce je zásuvný modul do volně šiřitelného modelovacího programu Blender, který automaticky vytvoří animaci změny tvaru ze dvou vstupních modelů.
Automatický výběr reprezentativních fotografií
Bank, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je z oboru počítačového vidění. Zabývá se shlukováním fotografií podle jejich obsahu a dále výběrem dobré reprezentativní fotografie. K dosažení tohoto cíle je v práci popsáno několik metod a přístupů, ze kterých vychází návrh algoritmu. Příkladem použití výsledné aplikace může být výběr reprezentativní fotografie pro rozsáhlá alba.
Shadow Mapping: filtrace stínů v OpenGL
Brída, Ján ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Obsah této bakalářské práce pojednává o generování a způsobech filtrování stínů v 3D aplikacích. Popisuje možnosti potlačení jevu diskretizace některými technikami a dokumentuje artefakty pro ně typické. Čtenář se v něm zároveň dozví o jejich výkonnostích a kvalitativních rozdílech, čímž bude schopen zhodnotit nabízené implementace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   začátekpředchozí279 - 288další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.