Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovládání pozemního robota gesty
Chlud, Michal ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje hlavní metody, které slouží k úspěšnému rozpoznání gest ruky pomocí běžné RGB kamery. Zabývá se jednotlivými kroky, které vedou ke klasifikaci ruky ve videosekvenci jako je segmentace vstupního obrazu na základě modelu barvy kůže. Dále popisuje metody sledování a analýzy gest. Cílem práce je vytvoření aplikace na ovládání pozemního robota gesty, která využívá těchto znalostí. Práce navrhuje řešení a poté popisuje jednotlivé kroky implementace.
Nelineární filtrace velkých 3D obrazových dat
Škrášek, Michael ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a efektivní implementací nelineárních filtrů, bilaterálního filtru a non-local means filtru, pro odstraňovaní šumu z 3D obrazových dat. Implementované filtry jsou optimalizovány různými technikami, jako třeba paralelním zpracováním, integračním obrázkem, vzorkováním atd. Práce obsahuje multiplatformní řešení těchto filtrů v jazyce C\# a dvě demonstrační aplikace -- okenní aplikaci pro Windows a multiplatformní konzolovou aplikaci -- demonstrující využití knihovny. Rychlost a výstupy implementovaných filtrů byly otestovány a porovnány s open source referenčními filtry (Itk, scikit-image), přičemž implementace 3D bilaterálního filtru je až $30\times$ rychlejší než dostupná implementace Itk filtru a implementace 3D non-local means filtru je přibližně $2\times$ rychlejší než implementace z knihovny scikit-image.
Robotický nákupní košík
Krzeminský, Juraj ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementaci řídicí jednotky pro robotický nákupní košík. Ten má za úkol sledovat vybranou osobu po nákupním středisku a plnit roli nosiče tašek. V textu jsou popsány základní principy detekce a sledování lidské postavy v obraze a také způsob snímaní obrazu RGB-D kamerou Kinect. Zbytek textu se věnuje detailnímu popisu hotové aplikace a implementaci v ní použitých vybraných metod a algoritmů.
Mobilní aplikace pro programování robotického ramene
Jurka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje návrh a tvorbu systému, který pomocí mobilní aplikace umožní ovládat a programovat robotické rameno. Systém se skládá především z mobilní aplikace na platformě Android a serveru implementovaném v jazyku Python, který zajišťuje komunikaci jak s robotickým ramenem, tak se samotnou mobilní aplikací. Díky tomuto přístupu je následně možné využít jedno mobilní zařízení pro práci s více roboty a jejich nezávislé ovládání.    Předložené řešení poskytuje uživateli možnost pomocí mobilního zařízení ovládat robotické rameno v reálném čase pomocí intuitivních ovládacích prvků a také vytvářet či upravovat robotické aplikace. Vytváření programů je uskutečněno skrze metody vizuálního programování přímo v aplikaci. Tento způsob ovládání robotického ramene je přínosem k zlepšení přístupnosti takových zařízení méně odborné veřejnosti, jež by je mohla upotřebit.
Chytrý video zvonek založený na Raspberry Pi
Ondrejka, Adam ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou vlastného riešenia inteligentného zvončeka založenom na Raspberry Pi. Navrhnuté riešenie narozdiel od komerčne dostupných, funguje plne lokálne bez internetového pripojenia a je open-source. Zvonček umožnuje audiovizuálny živý prenos, detekciu pohybu, notifikácie a mnoho ďalšieho.  Riešenie je tiež prispôsobené pre použitie viacerých zvončekov zároveň, disponuje webovou stránkou a desktopovou aplikáciou na zobrazovanie notifikácií. Zvonček dokáže notifikácie po prepojení s aplikáciou Gotify doručovať aj na zariadenia s operačným systémom Android.
Detekce geometrie v mračnech bodů
Eldes, Pavol ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí jednoduché geometrie v mračnech bodů se speciálním důrazem na vlivy normál bodů na kvalitu a rychlost produkovaných výsledků. Hlavním produktem je pak aplikace demonstrující detekce ploch, koulí a válců. Na detekci je využit RANSAC algoritmus, který je v téhle práci modifikován na práci s více modelama současně. Další modifikací je úprava detekčních modelů pro přísnější výběr kandidátních útvarů.
Fyziologická data pro analýzu a zlepšení uživatelské zkušenosti
Štěpánek, Daniel ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je získání datové sady fyziologických dat pro různé emoce uživatele za účelem zlepšení interakce člověk-počítač. Data jsou získávána náramkem společnosti Empatica a následně zpracována v jazyce Python. Podařilo se získat 94 % nepoškozených dat z předpokládaného počtu vzorků. Na základě získaných dat je možné lépe analyzovat uživatelskou zkušenost a díky tomu ji zlepšovat.
Automatické testování uživatelských rozhraní
Meluzín, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením problému automatického testování uživatelského prostředí pro systém ARTable, který je tvořen pomocí frameworku ROS. Zvolený problém jsem vyřešil tvorbou rozšíření pro testovací nástroj. Rozšíření s názvem ARTBot nám umožňuje simulaci uživatelské interakce. Můžeme ho tak spolu s testovacím nástrojem využít k automatickému testování grafického rozhraní ARTable aplikací. V této práci nalezneme navrh, popis implementace a způsob testování ARTBota.
Rozšířená realita pro ARTable s See-through brýlemi
Adam, Róbert ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca bola vytvorená počas môjho štúdia na fakulte informačných technológií Vysokého učení technického v Brne. Práca sa zaoberá rozšírenou realitou, vývojovým prostredím Unity a systémom ARTable. V teoretickej časti je obsiahnutá literatúra z oblasti histórie a použiteľnosti rozšírenej reality. Ďalej čo je to rozšírená realita a na akom princípe pracuje snímanie okolitého sveta. V praktickej časti sa práca zameriava na integráciu okuliarov Vuzix do Unity. Aplikácia dokáže na základe informácií poskytnutých od ARTable vykresliť do okuliarov rôzne údaje o objektoch nachádzajúcich sa na stole. Práca zahrňuje návrh riešenia a spôsob implementácie aplikácie. Na záver práca zahrňuje testovanie aplikácie a výsledok práce.
Demonstrační aplikace pro mobilní robot
Prokopová, Dagmar ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá primárně návrhem a principy použitými při vytváření demonstrační aplikace Ball Picker pro mobilního robota TurtleBUT2. Robot řízený touto aplikací je schopen sbírat tenisové míčky ve svém okolí a předávat je do dlaně nedaleko stojícího člověka. Práce se věnuje mimojiné i popisu robotického operačního systému, na jehož základech byla aplikace vytvořena, a popisu simulátoru Gazebo. Dále je detailně rozebrán algoritmus pro detekci tenisového míčku založený na filtraci obrazu na základě barvy a použití Houghovy transformace a princip detekce pomocí kaskády klasifikátorů Haarových příznaků, využitý pro detekci lidské dlaně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.