|
Ditchers
Slabý, David ; Cibulka, Josef (oponent) ; Lidický, Bernard (vedoucí práce)
Cílem této práce je skloubit hratelnost a myšlenku legendární hry Tunneler s možností programováaní umělé inteligence pro počítačové hráče. Psaní skriptů a jejich použití ve hře je oddělené od hry samotné, aby autorovi skriptu stačilo pro úspěšné tvoření inteligentních robotů znát kromě skriptovacího jazky pouze několik funkcí rozhraní. Zároveň je hra dostatečně aktraktivní i pro běžné hráčej, je snadno ovladatelná a oproti Tunnelerovi obohacena o další možnosti, například výběr zbraní, mapy i typu robota. Důležitou možností je také hraní na lokální síti.
|
|
Strategie pro zobecnění hry Reversi
Tupec, Radek ; Lidický, Bernard (oponent) ; Cibulka, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout zobecnění hry Reversi (také známé jako Othello) a implementovat aplikaci pro editaci a testování strategií umělé inteligence. Na začátku práce jsou představena přesná pravidla hry a problémy, které musely být vyřešeny. Náleduje podrobný popis implementovaných strategií, programátorská a uživatelská dokumentace. Na závěr jsou uvedeny kapitoly o použítí aplikace a jeho možných rozšířeních.
|
|
Nemůžu s ním pořád hrát Člověče, nezlob se!
Konopásková, Jana ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Stupková, Vlasta (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou dospívání a zaměstnání mentálně postižených mladých lidí. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o této problematice a představuje metodiku tranzitního programu v neziskové organizaci Rytmus. Jádro předkládané práce tvoří výzkumná část zhodnocující výsledky výzkumného záměru. Ten byl zaměřen na rodiče mentálně postižených dětí. Kladl si za cíl popsat, jak se tito rodiče vyrovnávají s obdobím přechodu jejich dítěte ze školy do dospělého života a jaké jsou jejich nejčastější obavy v tomto období. Dále jsem se snažila zjistit, čím tranzitní program pomohl v tomto období. Celá analytická část je protkána porovnáním dvou skupin respondentů, kteří se od sebe liší tím, že děti jedné skupiny absolvovaly tranzitní program, zatímco děti druhé skupiny program neabsolvovaly. Toto porovnání slouží k tomu, abych zjistila, jakou roli hraje tranzitní program v životě rodičů. Analýzu zkoumané problematiky představuji ve čtyřech tematických celcích: Škola, Přechodové období, Zaměstnání, Role tranzitního programu. Při kvalitativní analýze rozhovorů jsem následovala principy zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Vztah české společnosti k romské menšiině
Jansa, Luboš ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá vztahem romské menšiny a majoritní společnosti. Cílem práce je analyzovat a porovnat názory lidí na soužití s romskou menšinou v české společnosti v období let 1997 až 2006. Práce je dále obohacena o obsahovou analýzu Mediální obraz romské menšiny v MF Dnes, jejímž cílem bylo porovnat mediální obraz romské menšiny v MF Dnes za rok 1996 a 2006. První část práce je věnována tématice Romů, postojů a médií. Druhá část práce se zabývá analyzováním a vyhodnocením dat z dotazníků a závěrů z obsahové analýzy. Nakonec jsou v práci uvedeny možné souvislosti mezi těmito analýzami, navíc doplněné o dokument Přístup vlády ČR k integraci Romů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |
| |
|
Rozvoj malých obcí a jeho faktory – vymezení pojmů a operacionalizace
Bernard, Josef
Příspěvek se zabývá vybranými teoretickými přístupy k rozvoji lokálních komunit. Využívá dichotomii "rozvoj komunity" versus "rozvoj v komunitě" pro zpřehlednění existujících přístupů. Je zde prezentován model lokálního rozvoje založený na obou přístupech, zohledňující strukturní faktory a endogenní faktory kolektivního jednání.
|
| |
| |