Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  začátekpředchozí253 - 262dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětství v SOS dětské vesničce a životy v dospělosti
Kaňová, Jitka ; Šotolová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tím, jak ovlivňuje dětství v dětské SOS vesničce život v dospělosti. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje SOS dětské vesničky, náhradní rodinnou péči v ČR, rodinu jako instituci a zákony související s těmito tématy. V praktické části se nachází výzkum ovlivnění respondentů životem v SOS dětské vesničce. Zkoumanými skupinami jsou biologické děti rodičů pěstounů a děti v pěstounské péči v SOS dětské vesničce Doubí. V závěru práce jsou uvedeny případové studie ve formě rozhovorů s bývalými obyvateli SOS dětské vesničky Doubí.
Realizace náhradní výchovy v Rakousku
Vlasatá, Marie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením náhradní výchovy v Rakousku. Uvádí podmínky pro realizaci náhradní výchovy v dané zemi, objasňuje preventivní význam ambulantních služeb pro děti, mladistvé a jejich rodiny a představuje dostupné formy náhradní výchovy v insti- tucích a pěstounské péči. V praktické části demonstruje jednu z nabízených forem na přík- ladě konkrétního zařízení. Cílem diplomové práce je popsání současného systému a zachycení principů náhradní výchovy v Rakousku jako možné inspirace pro vývoj náhradní výchovy v České republice.
Programy zacházení ve specializovaném oddělení VTOS pro osoby závislé na návykových látkách
Zdrálek, Jiří ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce popisuji založení opavské věznice, její historii a podobu v jaké funguje na počátku 21. století. Další velkou část věnuji závislostem na návykových látkách, příčinám vzniku, znakům závislosti, závislým osobám atd. Praktickou část jsem celou věnoval šetření, které jsem provedl ve Specializovaném oddělení věznice Opava. Šetření je provedeno formou kvantitativního výzkumu a otázky jsou zaměřeny přímo na osoby závislé na návykových látkách, život v závislosti, rodinné a partnerské vztahy a pohled na budoucí život v abstinenci.
Zdravotně postižení ve výkonu trestu odnětí svobody
Staroňová, Heda ; Šotolová, Eva (oponent) ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat specializované oddělení pro mentálně postižené ve výkonu trestu. V teoretické části práce jsem se snažila postihnout vývoj českého vězeňství, možnosti terapie ve vězeňství a trestnou činnost z pohledu kriminologie. V praktické části jsem zkoumala skupinu zdravotně postižených odsouzených, kteří vykonávali svůj trest na specializovaném oddělení ve vinařské věznici. Zjišťovala jsem zejména, z jakých rodin odsouzení pocházejí, jaké je jejich vlastní sebehodnocení a jejich aktuální pocity ve výkonu trestu. Tyto informace jsem analyzovala podle dotazníkového šetření, kazuistik a rozhovorů se samotnými vězni. Část informací mi také poskytli zaměstnanci tohoto oddělení. Z těchto informací jsem se v závěru práce snažila navrhnout možná řešení toho, jak by se dala praxe ve vězeňství případně zlepšit. Klíčová slova: platná legislativa, psychologie, sociologie, penologie, speciální pedagogika, penitenciární pedagogika a zdravotní péče.
Příčiny poruch chování vedoucí k nařízení ústavní výchovy nebo uložení ochranné výchovy
Poplšteinová, Lucie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled o možných příčinách vzniku poruch chování, které vedou k umisťování jedinců do výchovných ústavů. V práci se zabývám především vlivem rodiny na dítě při utváření jeho osobnosti a dále uvažuji o dalších, neméně významných faktorech, jak z vnějšího, tak z vnitřního prostředí jedince.
Delikvence dětí a mladistvých se zaměřením na prevenci
Sedláková, Jana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
V této diplomové práci bychom se chtěli zabývat otázkami příčin, které mohou vést k budoucímu delikventnímu jednání, dále se podrobněji zaměřit na legislativní opatření týkající se delikvence, ukázat zvláštnosti a odlišnosti dětských a mladistvých pachatelů a zjistit jaké jsou postupy při jejich vyšetřování. Neoddělitelnou částí je také kapitola o prevenci, kde se snažíme zjistit jaké typy a možnosti prevence existují a konkrétně zmiňujeme preventivní programy Městské policie hl. m. Prahy. V analytické části je naším cílem srovnat a porovnat vývoj protiprávní činnosti dětí a mladistvých od roku 2004 do roku 2009.
Nízkoprahová zařízení pro osoby závislé na návykových látkách
Melzerová, Lucie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výchovně léčebnými přístupy k osobám závislým na návykových látkách, konkrétně nízkoprahovými programy pro drogově závislé. V teoretické části jsou definovány pojmy Public Health, Harm Reduction, nízkoprahová zařízení a podrobně rozebrány jsou internetové a telefonické poradny, kontaktní centra a streetwork. Práce celkově je zaměřena především na nízkoprahové programy, jejich historii, odborný tým a klienty. Empirická část se dotýká života drogově závislých a jejich "drogové kariéry", která se promítá do oblastí jako jsou rodinné a partnerské vztahy, zdraví, bydlení, finanční situace, kriminalita, pokusy o léčbu a další. Informace byly získávány na základě dotazníkového šetření a informací získaných z přímých zkušeností s klienty.
Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách
Reslová, Eva ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce bude mít charakter případové studie, kdy tématem jsou Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách. Cílem bude přehledně informovat o síti a systému léčebně resocializačních programů u nás a ve Švýcarsku. Práce bude rozdělena do dvou částí. V teoretické části bude nastíněna problematika a historický vývoj péče o osoby závislé na návykových látkách, zejména na opiátech, obecná charakteristika současných svépomocných organizací působících v naší republice, konkrétně zmapuji o.s. SANANIM, sociální situace klientů a jejich rodin v ČR, a metody práce a organizační struktura v porovnání se situací ve Švýcarsku (Curychu) jakožto liberální a velice moderní zemí v této problematice. Teoretická část bude také zahrnovat legislativu. Pro praktickou část jsem zvolila metodu rozhovoru a pozorování, kde se budu zaměřovat, jak na klienta samotného, tak i na jeho rodinu a psychosociální důsledky závislosti využitím stáží v o.s. SANANIM. Svou prací bych se chtěla pokusit přispět ke zlepšení situace, která se v praxi objevuje zejména ve větších městech naší republiky a nechat se inspirovat moderními a efektivními přístupy jiné země.
Přínos romského jazyka a asistentů pedagoga pro romské žáky ZŠ
Krchová, Alžběta ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o přínosu romského jazyka a asistentu pedagoga pro romské žáky základních škol. Charakterizuje romský jazyk, jeho původ, nářečí a mluvnici. Popisuje řečovou výchovu dětí v romské rodině, bilingvismus Romu. Poukazuje na jazykovou bariéru romských žáku a představuje pojmový svět žáku vstupujících do první třídy základní školy. Naznačuje, jak použít romský jazyk k upevnění sebevědomí žáku a uvádí vhodnou romskou literaturu pro žáky základních škol. Diplomová práce dále píše o vývoji funkce pedagogického asistenta na základní škole, jeho povinnostech a kritériích, která musí splňovat, o jeho vzdělávání. Praktická část práce sleduje, jak romští žáci Fakultní základní školy na Havlíčkově náměstí ovládají romský jazyk a jaký k němu mají vztah. Klíčová slova: bilingvismus. jazyková bariéra, pedagogický asistent, romipen, romská literatura, romské literární soutěže, romský jazyk
Poruchy příjmu potravy u dětí a mladistvých
Šťastná, Edita ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem rozpracovala problematiku poruch příjmu potravy, v teoretické části jsem se zabývala literární rešerší na téma poruchy příjmu potravy u dětí a mladistvých. Ze shromážděných informací jsem vycházela v mé praktické části. Cílem bylo zmapování vztahu dětí k vlastními tělu a jejich životosprávě. Za tímto účelem jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Při zpracování tématu jsem se přesvědčila, že se jedná o velmi složitý problém. Výsledky bohužel nebyly pozitivní, spousta děvčat na základní škole bere dietu jako součást svého života a nejspíše se svým tělem budou celý život přehnaně zabývat. Tyto dívky zřejmě budou náchylné k onemocnění poruchou příjmu potravy. Informovanost není nej lepší, velká procenta dětí tyto nemoci neznají. Mají možnost se o této nemoci dozvědět v hodinách přírodovědy, ale zřejmě tomu tak pokaždé asi není. Myslím si, že by informace o těchto nemocích měly znát již děti na prvním stupni základní školy, není totiž nic neobvyklé, když touto nemocí onemocní devíti, desítileté dívky. Věřím, že situace ve školách se bude postupně zlepšovat a děti budou o těchto nebezpečných nemocech řádně informovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   začátekpředchozí253 - 262dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.