Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globální a rozvojová výchova v rámci školního kurikula
Kabelková, Magdalena ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tématech globální a rozvojové výchovy a o jejím místě v Rámcovém vzdělávacím programu. Ukazuje, jakým způsobem lze zavést nebo podpoři t tuto výchovu ve vyučování a popisuje organizační formy a metody, které jsou pro ni vhodné. V závěru srovnává globální a rozvojovou výchovu v Čechách a v Norsku.
Vyučovací metody při práci s chybou ve výuce anglického jazyka
Polanová, Věra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím chyby ve výuce anglického jazyka. Popisuje její možné příčiny a třídění a její důležitost ve vyučovacím procesu. Představuje tradiční i méně běžné metody a přístupy k chybě, které je možné ve výuce využít. Zmiňuje faktory ovlivňující přístup k chybě zaujímaný jak učitelem, tak žákem. Praktická část této práce prezentuje metody, které je možné využít při práci s chybou v mluveném a písemném projevu. Poukazuje na prospěšnost opravy chyb samotnými studenty, buď individuálně, nebo za aktivního zapojení ostatních studentů. Zároveň popisuje použití verbální i neverbální komunikace při upozorňování studentů na vzniklou chybu, aniž by byl narušen průběh činnosti.
Mediální výchovou k mediální gramotnosti
Benešová, Pavla ; Valenta, Josef (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce Mediální výchovou k mediální gramotnosti se zabývá novým tématem ve vzdělávání - mediální výchovou. První část práce se věnuje stručné historii mediální výchovy ve světě a zaváděním mediální výchovy v českém prostředí. Práce přibližuje problematiku mediální gramotnosti a představuje mediální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu. Z ryze didaktického hlediska je mediální výchova představena v kapitole Principiální elementy výstavby metodiky a v kapitole Metody mediální výchovy. Druhá část práce pojednává o vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy a s tím spojených projektech nestátních organizací. Tato část práce dále nabízí přehled metodických příruček, které byly publikovány pro výuku mediální výchovy v českém školství. V závěrečné kapitole jsou tři stěžejní metodické příručky porovnány.
Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice
Trantová, Kamila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Tato práce "Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice" se na základě prostudované literatury a zkušeností autorky pokouší popsat systém zážitkové pedagogiky, její historii a základní principy. Dále se zabývá hrou v roli, jako stěžejní metodou výchovné dramatiky. Z dostupné literatury vybírá klíčové pojmy a snaží se poukázat na možné typy hraní rolí ve výchově a jejich možný přínos i rizika. Ve čtvrté kapitole je naznačeno, jak se hra v roli objevuje v zážitkové pedagogice. Autorka se pokouší i o vlastní systemizaci.
Využití internetu ve výuce anglického jazyka
Ranková Lukasová, Magdalena ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím internetu ve výuce obecně i ve výuce anglického jazyka. Sestává z části teoretické, kde popisuje internet jako takový, teoretická východiska pro použití internetu v edukačním procesu, potřebu zavádění informační výchovy do škol a mapuje současný stav problematiky z hlediska dostupnosti literárních pramenřu. Následuje praktická část, kde čtenář najde odkazy na webové stránky, které je vhodné použít ve výuce angličtiny, především jako druhého jazyka.
Analýza systému kariérového poradenství žákům základních škol v ČR
Švanda, Karel ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Text se zabývá zlomovým okamžikem v životě jednotlivce - volbou povolání, resp. vyššího stupně školy v rámci žákovy vzdělávací dráhy. Teoreticky rozpracovává problematiku volby střední školy v kontextu vývojové psychologie. Zmiňuje i stručný historický vývoj. Postihuje část požadavků, kladených na výkon kariérního poradenství. V předložené diplomové práci jsou popsány formy a metody pomoci žákům, resp. absolventům ZŠ a jejich rodičům. Autor mapuje a analyzuje současný stav systému kariérního poradenství prostřednictvím dotazníkového šetření, strukturovanými rozhovory s kariérními poradci, konzultacemi ve specializovaných poradenských institucích. Na základě provedeného zjištění lze konstatovat, že poradenští pracovníci, kteří využívají prostředky informačních a komunikačních technologií, poskytují flexibilní a kvalitní služby. Ti, kteří je dosud neznají, je akceptují, budou-li vhodně proškoleni a nadále podporováni.
Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu učebních kompetencí
Krausová, Jarmila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Kompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.
Vliv metody simulace v konstruktivistické výuce cizích jazyků na komunikační ostýchavost studentů vysokých škol nefilologického zaměření
Smejkalová, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá zmapováním modernizačních trendů v oblasti výuky cizích jazyků, přičemž zvláštní pozornost je věnována konstruktivistickému přístupu a metodě simulaci a jejímu užití ve výuce cizích jazyků na vysokých školách. Zkoumána je především problematika vlivu preference metody simulace u studentů vysokých škol na percepci jejich komunikační ostýchavosti. Výsledky výzkumného šetření v této práci odhalily, jednak že preference metody simulace je ovlivňována úrovní vybraných vnitřních charakteristik studentů (jejich motivací, úrovní jejich jazykové kompetence) a dále, že současně tato preference metody simulace souvisí i se subjektivně vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti studentů.
Využívání informačních zdrojů ve vzdělávání
Kukrálová, Kristýna ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje práci s informačními zdroji ve vyučování. Jejím cílem je zmapovat problematiku z teoretického i empirického hlediska. V práci je zaměřena pozornost na vědomosti, dovednosti a návyky, které by měl jedinec získat v rámci vzdělávání k práci s informačními zdroji, potažmo informacemi. Také jsou zde nastíněny formy a metody výuky uplatňované při vedení k práci s informacemi. Teoretická část je zakončena analýzou začlenění práce s informacemi do současných dokumentů vzdělávací politiky. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké informační zdroje studenti znají a užívají a zda probíhá práce s informačními zdroji během vyučování.
Kooperativní učení v cizích jazycích na příkladech výuky anglického jazyka na základní škole
Langová, Pavla ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo analyzovat, jaký vliv má kooperativní učení využívané při výuce cizího jazyka na nárůst slovní zásoby a na zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku. Záměry byly realizovány v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy ve školním roce 2008/2009. Za základní přístup byl zvolen akční výzkum. Nárůst slovní zásoby byl sledován pomocí didaktických testů, zvyšování motivace k učení se cizímu jazyku bylo mapováno dotazníky. K upřesnění informací byly použity neformální rozhovory a pozorování. Výsledky didaktických testů ukázaly, že u žáků zapojených do výzkumného šetření kooperativní učení pozitivně ovlivnilo nárůst slovní zásoby. Z dotazníků vyplynulo, že kooperativní učení také pomáhá zvyšovat motivaci k učení se anglickému jazyku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.