Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  začátekpředchozí214 - 223další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh měřicího zařízení pro studium kluzného kontaktu
Havliš, Petr ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je návrh měřicího zařízení pro studium kluzného kontaktu. Obsahuje popis kluzného kontaktu, jeho významu a možnosti využití. Specifikaci možností zkoušení kluzného kontaktu, uvedení možností vyhodnocování naměřených výsledků. Navržení stacionárního měřicího zařízení pro dlouhodobé zkoušky kluzného kontaktu a ověření jeho základní koncepce. Diplomová práce rovněž obsahuje elektronicky zpracované grafy průběhů veličin na reálných strojích.
Zlepšování provozních vlastností kluzného kontaktu
Mišinger, Lukáš ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na kluzný kontakt (KK) a porovnání jednotlivých koncepcí kluzného kontaktu. Studium vychází z řešení na modelových přípravcích v návaznosti na praktické výsledky s aplikací inovovaného kluzného kontaktu. Inovace je založena na aplikaci Teflonu na součásti kluzného kontaktu. V této práci jsou prezentovány výsledky související s aplikací inovovaných kartáčů „sT“ a držáků kartáčů „sT“ a nové koncepce KK s tzv. pomocným kartáčem na stejnosměrném stroji. Dále je popsána inovace trakčního sběrače pro trolejbus i s praktickými laboratorními výsledky. Práce je zakončena výsledky dlouhodobých zkoušek technologie „sT“, která byla aplikována v několika variantách možného průmyslového využití.
Výpočet jednofázového asynchronního motoru
Vácha, Pavel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dnes ve světě stále více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Dále pak práce obsahuje základní schéma návrhu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází. Praktická část je věnována zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového asynchronního motoru konkrétních parametrů dle dříve navrženého postupu a provedení následného měření na motoru stejných parametrů vyráběného firmou EMP s.r.o. Slavkov u Brna. V závěru je celý postup s dosaženými výsledky vyhodnocen.
Zlepšení energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu
Kuda, Roman ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá asynchronními motory všeobecně. Práce pojednává o typech a rozdělení jednotlivých motorů, rozdílech trojfázových strojů od strojů jednofázových a o jejich účinnosti. V jedné z kapitol je popsán konkrétní typ motoru se všemi parametry od výrobce. Tento motor je kompletně analyzován a je na něm provedeno měření. Dále se práce zabývá rozdělením, výpočtem ztrát a následnými možnostmi zvyšování účinnosti asynchronního motoru. V poslední kapitole je proveden návrh jednofázového motoru, vycházejícího z vyráběného motoru.
Analýza navigačních systémů ve vozidlech
Beran, Pavel ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o základních způsobech navigace. Podrobněji se věnuje satelitním navigacím a navigacím pomocí mobilního telefonu. V práci je vysvětlen princip příjmu signálu, určení polohy a práce s jednotlivými přístroji. Naleznete zde i informace jak převést zpracované údaje pomocí různých programů. Poslední část práce obsahuje výsledky praktického ověření přesnosti určení polohy, výšky, azimutu a rychlosti pomocí navigací.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Analýza a inovace stejnosměrných elektrických motorků
Šimko, František ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl navrhnout funkční vzorek inovovaného motorku. Práce se skládá ze tří hlavních částí. V první části byla provedena analýza dostupných stejnosměrných motorků malého výkonu na trhu. Náplní druhé části bylo provedení měření, analýzy konstrukce a analýzy ztrát stejnosměrného motorku s permanentními magnety. Poslední část se zabývá návrhem možných inovací motorku s permanentními magnety a následnou realizací některých z nich. Inovace jsou podpořeny výpočty a simulacemi.
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
Analýza a optimalizace energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu
Pařízek, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o asynchronních motorech, popisuje jejich konstrukci, princip činnosti, vlastnosti, použití a stručně popisuje návrh třífázového asynchronního motoru. V první části je popsán nejběžnější třífázový asynchronní motor, vznik točivého magnetického pole a základní vztahy. Druhá část pojednává o asynchronních motorech pro specifické aplikace, jejich provedení a vlastnosti. V další části je provedena analýza zapůjčeného motoru od firmy ATAS elektromotory Náchod, a.s. V poslední části jsou uvedeny možnosti zlepšení základních parametrů indukčních motorů a navržen optimalizovaný motor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   začátekpředchozí214 - 223další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Hájek, Viktor
11 Hájek, Vojtěch
9 Hájek, Václav
1 Hájek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.