Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taktické média ako miesta konvergencie
Kobzová, Magdaléna ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; Barok, Dušan (oponent)
Práca konceptualizuje umeleckú a aktivistickú prax taktických médií ako miesta stretu médií, aktivizmu, umenia a technológií, pričom kladie důraz na ich začlenenie do diskurzu dejín a teórie umenia. i
Fenomén lidského hlasu v současném audiovizuálním umění
Abrahám, Stanislav ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Diplomová práce navazuje na téma mé bakalářské práce: Lidský hlas, umělá řeč ? hlasový projev člověka a kontexty jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů. V ní jsem vytvořil přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, kterými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Zabýval jsem se povahou změn, ke kterým u lidského hlasu v procesech jeho reprezentace dochází. V magisterské diplomové práci uplatňuji teoretická východiska bakalářské práce při analýze konkrétních děl současného audiovizuálního umění. Prostřednictvím rozboru konkrétních příkladů reflektuji kontext fenoménu lidského hlasu ve vybraných uměleckých konceptech. Klíčové pojmy tvoří termíny remediace, fonografie, zvuková instalace, performance, umělecký koncept.
Fujara a šakuhači
Matvija, Marek ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Ve své bakalářské práci srovnávám dva hudební nástroje, japonskou flétnu šakuhači a slovenskou fujaru. Oba nástroje hrají významnou roli pro stavbu identity jejich hráčů a jsou znakem mužského genderu. Toto je v práci prokázáno skrze rozbor jejich současných i historických sociálně kulturních kontextů. Zatímco společenský kontext flétny šakuhači postupně vedl k vytvoření eroticko-sexuálních konotací, které se v běžné japonské vizuální i verbální komunikaci stali primárním významem slova "šakuhači", u fujary jsou tyto konotace pouze sekundární. Naopak fujara se jako endemický slovenský hudební nástroj stala důležitým symbolem slovenského národního diskurzu a uvědomění. Kdežto šakuhači není v současné době využívána jako proponent nacionalistických tendencí v japonské společnosti. Práce sleduje různé estetické a kulturní mechanizmy, které, byť podobné, vedly k rozdílným významům obou nástrojů v jejich "domácích" společnostech.
Kreativní použití audiovizuálních nástrojů v současném českém alternativním divadle
Kalivoda, Jan ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; HORÁKOVÁ, Jana (oponent)
Nedílnou součástí současného divadelního umění je využívání moderních audiovizuálních technologií, zejména digitálních technologií a nových médií. Je zjevné, že nejprogresivněji se jejich využití rozvíjí v postdramatických divadelních formách jako je moderní tanec, performing art, pohybové, výtvarné a experimentální divadlo, pro které se v Čechách vžilo (poněkud nepřesné) souhrnné označení "Alternativní divadlo". První část bakalářské práce sleduje historický vývoj používání audiovizuálních technologií na českých divadelních scénách. Ukazuje, že až do padesátých let dvacátého století patřily české avantgardní divadelní experimenty ve zkoumaném oboru k celosvětově nejprogresivnějšímu proudu, a zároveň hledá příčiny toho, proč využívání technologií v současné české divadelní praxi ve velké míře pokulhává za světovými tendencemi. Druhá - stěžejní - část bakalářské práce si klade za cíl alespoň částečně zmapovat současné progresivní tendence v českém alternativním divadle. K podrobné analýze byla vybrána tvorba dvou divadelních skupin, které se využíváním technologií ve svých projektech kontinuálně zabývají. První skupinou je Antena Theatre Groupe vedená Petrem Krušelnickým, druhou potom skupina Handa Gote - Research and Development. Jedním z podstatných cílů práce je ovšem také poukázat na fakt, že kvalitní a technologicky objevná divadelní díla vznikají v současnosti téměř výhradně mimo "mainstreem", na okraji zájmu široké veřejnosti, médií i státních institucí na podporu kultury.
Ve větru umělecké reflexe větrných a elektromagne tických jevů
Kindernay, Michal ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; DOLANOVÁ, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá uměleckými díly, která vycházejí z přírodních procesů elektromagnetických a eolických. Rozebírá, jakým způsobem tyto elementární jevy definují téma a dílo vybraných umělců. Země a vítr jako hybatel? Kreativní nástroj? Partitura? Studie se dotýká historických, uměleckých a také ekologických kontextů. Zkoumá problematiku na poli zvukového, vizuálního a novomediálního umění.
Užití animace v dokumentu analýza principů a funkcí animace ve vzt ahu s dokumentárním filmem
Kaya, Akile Nazli ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Hlavním tématem této studie je pokus o nalezení a zapsání obecných zásad a funkcí animace s ambicí demonstrovat různé možnosti dosažené kombinací dvou zcela odlišných oblastí filmu: dokumentu a animace. Hlavní důraz bude kladen na otázku, co může přinést animace do dokumentárního filmu? V druhé kapitole se uvádí problematika funkčního spojení obou médií, později se reflektuje a srovnává několik definic pro obě tvůrčí oblasti zvlášť ve snaze hledat definici společnou. Následuje výčet různých technik ruční (klasické) animace s příklady a pokus o kategorizaci funkcí. Třetí kapitola analyzuje výběr filmů (A Is for Autism / A jako autizmus, Vizita mezi životem a smrtí, Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir a Lidé, kteří se snaží zachránit svět) ve světle definovaných funkcí. Některé případové studie zahrnují i rozhovor s režisérem, který poskytuje více podrobností o myšlenkových pochodech autorů při rozhodovacím procesu. Výsledek tohoto výzkumu vyústí v parafrázi, kde autorka tvrdí, že smysluplné spojení animace s dokumentem je takové, kde celek vytvořený kombinací těchto přístupů přináší novou kvalitu, která není obsažena v žádné jeho jednotlivé části zvlášť.
Teleprezence od umění ke každodennosti
Parkan Janda, Petr ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Cílem mé bakalářské práce Teleprezence, od umění ke každodennosti je načrtnout v základních rysech vznik a vývoje teleprezence a na konkrétních případech zachytit a popsat její podoby. Těžištěm práce jsou pak díla sedmi umělců, která reflektují proměny teleprezence od osmdesátých let do současnosti. Na jejich základě formuluji a zachycuji proměnu teleprezence, která se z roviny exklusivního umění postupně přenesla do roviny mediální každodennosti. Závěrem si kladu a zodpovídám otázku, jak se společnost s tímto nárůstem teleprezence dokázala vyrovnat a jak se jí podařilo začlenit jej do života.
Processing 1.0 příručka
Pešek, Kryštof ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
V odborné a teoretické části bych rád v období magisterského studia zpracoval příručku pro snadné pochopení programovacího jazyka Processing. Tento jazyk byl navržen v akademických dílnách Massachutches Institute of Technology ke snazšímu a co možná nejsvobodnějšímu přístupu tvůrců - obecně vzato všech netechnických oborů, k pokročilým technologiím. Základ pro takovou příručku jsem již začal tvořit při sérii otevřených dílen o programování. Podobné příručky v posledních letech vznikly v anglickém jazyce: Casey Reas and Ben Fry, A programming handbook for designers and artist (2007), Ira Greenberg: Processing Creative coding and Computational Art (2007), Daniel Shiffman: Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction (2008), Tom Igoe: Making Thinks Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects (2007). V českém jazyce žádná podobná kniha doposud nevyšla. Příručkou bych rád přiblížil, ve shodě s původním smyslem Processingu, technologie i netechnicky zaměřeným oborům, především pak studentům z výtvarných škol bez předešlé nebo jen malé zkušenosti s programováním.
Autenticita a paměť poznámky k proměnám pojetí pojmu "autent icita" v současné praxi paměťových institucí
Strnad, Matěj ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Autenticita a paměť" se věnuje proměnám pojetí pojmu "autenticita" v prostředí dnešních paměťových institucí. Skrze průzkum odborných textů se snaží zmapovat výskyt tohoto pojmu, který se pro oblast uchovávání jeví jako klíčový. Práce se stručně věnuje oblasti památkové péče, tradičním listinným archivům, archivům audiovizuálním a prostředí muzejního provozu. Praxe paměťových institucí a jejich chápání pojmu "autenticita" jsou analyzovány s ohledem na problematiku autorit, digitalizace sbírek a etických východisek činnosti těchto institucí. Zvláštní důraz je kladen na oblast uchovávání mediálního umění. Autenticita na poli mediálního umění je zkoumána z hlediska možné "performativity", přičemž je zohledněna možnost uplatnění konceptu performativity i v oblastech dalších uměleckých forem.
3D počítačová animace v hraném filmu
Pixa, Libor ; Klimt, Aurel (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je historie 3D počítačové animace užité v hraném filmu. Cílem je zmapovat její vývoj a nabídnout čtenáři ucelený a přehledný pohled na tuto prudce se rozvíjející oblast kinematografie v souvislostech. Práce není zaměřená pouze na konkrétní filmy a jejich tvůrce, ale zabývá se i filmovými a postprodukčními studii a průkopníky, kteří stáli v pozadí za technologickými objevy posouvající 3D filmové triky k současné úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vojtěchovský, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.