Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Algoritmy a principy ve vyučování matematice
Pazourek, Karel ; Šír, Zbyněk (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent) ; Šimša, Jaromír (oponent)
Práce se zabývá využitím algoritmů a principů ve vyučování matematice, zejmé- na ve výuce dělitelnosti. Opírá se zejména o výklad dělitelnosti v česky psa- ných učebnicích pro všeobecně vzdělávací školy, které byly vydané po roce 1852. V krátkosti je připomenuta historie školství po roce 1848, stejně tak teorie dě- litelnosti v rozsahu střední školy. Algoritmické postupy z kapitol o dělitelnosti z učebnic jsou posléze analyzovány, vyzdvihují se dva směry aplikace algoritmů. Algoritmy lze využít i ve vzdělávání talentovaných žáků, jak ukazuje matema- tický kurz projektu Talnet. Principy sehrávají roli základních kamenů výkladu, v dělitelnosti je vyzdvižen princip indukce. Přílohou práce je didaktický mate- riál ukazující možnost rozvíjení algoritmu na příkladu Eukleidova algoritmu pro hledání největšího společného dělitele.
Exponenciální, logaritmické rovnice a jejich soustavy s využitím internetu
Řezáč, Miroslav ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Úkolem této diplomové práce je vypracovat kvalitní učební pomůcku při studiu exponenciálních a logaritmických rovnic na střední škole. Nemá se jednat o učebnici ale o interaktivní webové stránky, které budou obsahovat dynamické prvky a testy, které pomohou studentům pochopit danou látku. Stránky mají sloužit zejména středoškolským studentům jako doplňkový studijní materiál. Nejprve jsou v práci rozebrány a ohodnoceny stávající webové stránky, které se věnují tomuto tématu. Na základě poznatků z těchto a dalších výukových webů jsou vytvořeny vlastní webové stránky.
Derivace a její aplikace ve středoškolské matematice s využitím internetu
Trnka, Karel ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit novou část webového portálu pro výuku středoškolské matematiky na Katedře didaktiky matematiky Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze, která je zaměřena na derivace. Webový portál má sloužit především středoškolským studentům jako doplňkový studijní materiál. Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části bylo vyhledáno, co podobného je v této oblasti prezentováno na internetu v českém, slovenském, anglickém a hebrejském jazyce, a vybrané webové stránky byly zhodnoceny. Ve druhé části byly vytvořeny nové webové stránky. Při jejich tvorbě autor využil možnost zařazení interaktivních prvků jednak na bázi JavaScriptu a jednak jako apletů vytvořených v programu GeoGebra. K zobrazení matematických výrazů na webu autor využil technologii MathJax pracující s jazyky počítačových sazeb TeX a LaTeX.
Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole
Podhajská, Kristýna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole Autor: Kristýna Podhajská Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. E-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Bakalářská práce je věnována algebraickým rovnicím vyšších stupňů. Práce by měla sloužit zejména jako rozšiřující výukový materiál pro žáky středních škol či jako doprovodný učební text pro učitele v matematickém semináři na střední škole. První část se věnuje opakování mnohočlenů, lineárních a kvadratických rovnic. Hlavní kapitoly tvoří kubické, binomické, trinomické a reciproké rovnice. U každého typu rovnic je uvedena stručná teorie a řešené příklady. Na závěr každé kapitoly jsou zařazeny neřešené úlohy a cvičení, které jsou určeny k ověření nabytých znalostí. Práce je zpracovaná ve formě webových stránek, které jsou k dispozici na internetu. Díky tomu je práce dostupná každému a také umožňuje použití interaktivních prvků, jako jsou applety z programu GeoGebra, krokování či skrytí řešení úlohy.
Využití internetu ve výuce goniometrických rovnic a nerovnic
Kepič, Matúš ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Využití internetu ve výuce goniometrických rovnic a nerovnic Autor: Matúš Kepič Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. e-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Táto práca slúži ako výukový materiál pre žiakov a učiteľov stredných škôl. Zaoberá sa učivom o goniometrických rovniciach a nerovniciach. Práca obsahuje teoretickú časť, kde sú zrozumiteľne vysvetlené základné teoretické poznatky o goniometrických rovniciach a nerovniciach. Dôraz je kladený na praktickú časť, ktorá obsahuje vzorové riešené príklady a úlohy určené k precvičovaniu, ktoré sú doprevadzané krokovaným riešenim. Práca má formu webovej stránky, obsahuje interaktívne prvky (napr. krokované riešenia, testy s výberom z viacerých možnosti). Súčasťou práce je priložené CD, kde je celá práca vo formáte .pdf. Práca je voľne dostupná na internete. Kľúčové slova: goniometrické funkcie, goniometrické rovnice, goniometrické nerovnice
Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole
Moravec, Luboš ; Odvárko, Oldřich (oponent) ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Hlavní částí práce jsou webové stránky určené především pro studenty středních škol , které slouží k výuce matematické logiky a jsOU rozděleny na dvě části - výklad a testy. Výklad členěný do sedmi kapitol nejdříve vysvětluje pojem výroku a jeho negace, dále se zabývá základními logickými spojkami (konjunkce, disjunkce, implikace, ekvivalence), vyhodnocováním pravdivosti a negováním složených výroků, využitím kvantifikátorů a negací výroků s nimi, množinovými operacemi, Vennovými diagramy a na závěr jsou probrány důkazové techniky. Výklad je doplněn sérií pěti testů sloužících k ověření osvojených znalostí. Otázky v testech jsou náhodně vybírány z několika variant, což umožnuje testy opakovat s různymi otázkami. Vlastní text, práce obsahuje uživatelskou a programátorskou dokumentaci a tištěnou podobu výkladových kapitol.
Aplikace v matematice základní školy
Vrtišková, Zuzana ; Pavlíková, Pavla (oponent) ; Odvárko, Oldřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vytvořit sbírku řešených úloh z matematiky. Tato sbírka je určena jak žákům základních škol, protože obsahuje množství řešených příkladů, tak učitelům vyučujícím na základních školách jako inspirace pro vytváření vlastních příkladů. Hlavní důraz je kladen na propojení matematiky s běžným životem a také na vazbu na jiné předměty vyučované na základních školách. Sbírka obsahuje množství příkladů, které popisují situace, se kterými se můžeme setkat v běžném životě. Typickým příkladem takové situace je nakupování zboží různého druhu, slevy z ceny zboží nebo služby, nákup zboží na splátky a podobně. Celá sbírka je členěna do čtyř kapitol, které se vždy váží k danému tématu. První kapitola obsahuje příklady na používání mapy, určování vzdáleností, práce s jízdními řady a také práce s textem. V druhé kapitole se objevují příklady na práci s plánkem daného měřítka, příklady na výpočty obsahů a objemů daných geometrických objektů. Třetí kapitola obsahuje příklady na určování různých slev zboží a porovnávání hodnot podle zadaného kritéria. Ve čtvrté kapitole najdeme příklady na výpočty obsahů a objemů daných geometrických objektů, nakupování zboží různého druhu a s tím související slevy.
Matematické úlohy v přírodě
Králíková, Jana ; Šarounová, Alena (oponent) ; Odvárko, Oldřich (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje pět úloh, které lze využít při výuce matematiky na střední škole. V úlohách se studenti setkají s matematickými aplikacemi z běžného života, které si zároveň sami prakticky vyzkouší. Část každé úlohy se uskutečňuje v přírodě, mimo školní lavici. Úlohy mají za cíl přiblížit studentům jak matematickou, tak praktickou problematiku dané aplikace. Tématy úloh jsou Měření výšku stromu, Měření nedostupných vzdáleností, Výškový profil trasy, Šifrování a Hanojské věže. Úlohy jsem vytvářela tak, aby řešily reálné praktické problémy a přitom v co nejvyšší míře využívaly středoškolskou matematiku. Studenti v nich uplatní znalosti z planimetrie, goniometrie a trigonometrie, funkce a jejich grafy, posloupnosti, řady a důkaz matematickou indukcí. Účelem úloh je rozvíjet matematické a logické myšlení, učit matematizovat reálnou situaci a vidět matematiku v dalších oborech lidské činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.