Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Benedová, Kateřina ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Z polohy parcely a potřeb města vyplývá i funkce stavby a z funkce a návaznosti na okolí její forma. Lokace je ideální pro bydlení seniorův-v docházkové vzdálenosti od centra města se službami a úřady a zároveň v klidném okolí v blízkosti řeky a parku. Pro snížení věkového průměru a osvěžení atmosféry území jsou ve stejné budově umístěny i malometrážní byty pro mladé.Cílem bylo vytvořit horizontálně komponovanému nábřeží vertikální dominantu v dialogu s věžemi v centru města a zároveň příjemný městský prostor přizpůsobený lidské-mu měřítku.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Kouřil, Vojtěch ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Dům vytváří místo pro zastavení. Místo nárožního symbolu veřejný prostor. Membrána do soukromého a polosoukromého.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Očadlíková, Veronika ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Hustota komunikácii v Brne nadobudla charakter metropoly, ktorá si však dnes pýta pomoc v ďaľsom rozvoji. Historické centrum bojuje so schátralosťou alebo s nevyužitým priestorom prímestských častí. Za všetkým vidím problém urbanity, blizkosti. Vzniknutá zástavba v priestore naväzuje na historické centrum, na okruh a sledom pohybov sa snaží inšpirovať v rozvoji blízkych mestských častí. Priorita pešej chôdze by mala znovuvytvárať sieť, akúsi jednotu priestoru.
Radnice Brno – Sever
Holpuch, Michal ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh radnice pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází místo území kasáren v Černých Polích. Hlavním motem celé práce bylo vytvoření moderní radnice, která si na základu stabilních trvalých hodnot zachová svoji flexibilnost a otevřenost. Toho bylo dosaženo rozdělením funkcí na základní skupiny a jejich respektování v celém návrhu.
Radnice Brno – Sever
Cejpek, Petr ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout radnici pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází na území dnešních kasáren v Černých Polích. Řešená lokalita se nachází v pomyslném geometrickém středu městské části a díky tomu se lokalita stává výhodnou pro umístění radnice. Hlavním cílem bylo vytvořit radnici měnící se v průběhu času, která by reagovala na dodatečné větší nároky na prostor a doplňování dalších hmot nejen s funkcí sloužící pro účely radnice. Nová radnice je navržená tak, aby obohatila městský prostor.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Dům umění města České Budějovice
Chmel, Zdeněk ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Historické jádro Českých Budějovic je proslulé svým gotickým urbanismem v čele s rozlehlým čtvercovým náměstím. V centru města či v jeho těsné blízkosti však můžeme nalézt řadu nepříliš optimálně využívaných lokalit s velkým potenciálem, jejichž přestavbou může dojít ke zvýšení kvality veřejného prostoru města a ke zvýšení hustoty zastavění. Prostřednictvím diplomové práce jsem se rozhodl pokusit definovat tyto lokality a iniciovat veřejnou diskuzi nad jejich podobou. Práci jsem rozdělil do dvou semestrů, kdy v zimním jsem se zabýval výběrem vhodných lokalit; vytipováno bylo 8 míst zralých pro přeměnu, ze kterých nakonec vzešly 3 testovací projekty zpracované do úrovně urbanistického konceptu. Následně na základě této práce jsem na začátku letního semestru zvolil jednu konkrétní lokalitu – Senovážné náměstí – a původní vizi jsem rozvedl do projektu diplomové práce.
Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno
Poruba, Martin ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
NÁVRH Teorie 1. CO JE MĚSTSKÝ DŮM Podstatou městského domu (dále už pouze MD) je bezesporu „Parter“. Parter je myšlen prostor, kde se stýká veřejnost s živnostníkem (z pravidla vlastníkem domu), který produkuje originální výrobky nebo originální služby. Výhoda takového uspořádání spočívá právě v pohodlí majitele domu, který sejde pouhých pár schodů a je ve své vlastní živnosti. Do výšky pak následují patra pro bydlení majitele a patra vhodná pro bydlení rozvětvené rodiny či k pronájmu. Objekt lze po částech pronajímat. Podstatou je, že alespoň v jednom z bytů bude trvale bydlet vlastník. Tímto docílíme skutečné podoby MD. Možnost etapovité výstavby v zásadě pomáhá docílit optimálního rozložení financování projektu (viz obr. níže) tzn., že není nutno investici provést najednou. Důležité je vyplnit prázdné parcely v ulicích města právě parterem, na který se postupně navrší patra bydlení a vznikne tak MD. Stejně jako v přírodě i ve městě rostou domy stejným způsobem. Dožije-li některý z nich, je snadné nahradit ho novým městským domem v poměrně krátkém časovém intervalu. 2. VIZE DOPRAVY 2.1. Potřeba dopravy pro městského člověka Městský člověk žijící v MD by měl mít možnost dopravit se prakticky kamkoli pěšky. Běžné cíle, které si v průběhu dne či týdne vytyčí, by měly být v dosažitelné blízkosti. Neměla by tak vznikat nutnost vlastnit osobní motorové vozidlo za účelem dopravy po městě. Tak se MD automaticky dostává na pomyslný vrchol pyramidy forem bydlení. Život v něm přináší řadu výhod. Dovolím si tvrdit, že vlastnit takový dům by mohlo být cílem každého z nás. Jako vlastník MD nemusíte docházet do zaměstnání, tzn. vykonávat ho mimo domov. Veškerý komfort se nachází v blízkém okolí. Tato forma bydlení podporuje rozvoj maloobchodu a udržování mezilidských vztahů. Je to zdravý způsob života. V podstatě se snažím poukázat na dávno lety prověřené zkušenosti. 2.2. Budoucnost dopravy Při pomyšlení na dopravu budoucnosti se mi vybaví létající kapsle, s automatickou navigací. Dnes se nám to může zdát ještě příliš fantasy, ale dá se předpokládat, že právě tímto směrem se do budoucna doprava bude vyvíjet. Z takového konceptu dopravy ve městech tedy vyplývá, že nebude nutné investovat nemalé částky do budování pozemních koridorů a ulice se opět stanou příjemným místem pro setkávání lidí. Jen si to představte ráno, kdy vyjedete výtahem na střechu svého MD a nasednete při východu slunce do svého vznášedla…úžasné!!! Pokud se zůstaneme při zem, i v dnešní době existují řešení, která dopravu po městě odlehčí. Kvalitní MHD mnohé vyřeší. Přetížené dopravní uzly nemají v centrech měst, co dělat. MHD Jaká by měla být: Efektivní, čistá, za roční permanentku s dotovanou cenou Minimálně vytížené linky by měly být zrušeny a přetížené linky posíleny, což povede k stěhování lidí do center měst. To je výzvou pro urbanisty. Dostatečný počet sedadel ve vozidlech je nutnou podmínkou úspěšné MHD. Vozy s nízkou nástupní hranou a v dobré technické kondici jsou vizitkou kvalitní MHD. PŮJČOVNY JÍZDNÍCH KOL Po vzoru mnoha zemí EU bychom měli zvážit zajištění dopravy za pomocí cyklistických kol. Půjčovny kol by měly být běžným standardem. PŮJČOVNY UNIVERZÁLNÍCH MOTOROVÝCH MINI VOZÍTEK Stejně tak vytvoření celoměstského systému půjčoven elektrických motorových vozítek s malou rychlostí 25 km/h by bylo velice prospěšné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Nemec, Jozef
10 NĚMEC, Jaroslav
27 NĚMEC, Jiří
19 Němec, Jakub
62 Němec, Jan
62 Němec, Jan
2 Němec, Jaromír
10 Němec, Jaroslav
27 Němec, Jiří
5 Němec, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.