Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce informačních technologií
Zscherp, Rudolf ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Tato závěrečná práce se zabývá využitím technologií cloud computingu a kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce ICT na školách. Věnuje se vybraným aplikacím a jejich hodnocením a identifikuje klíčové otázky, které pomáhají vybrat vhodnou aplikaci do výuky. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje jejich využití mezi žáky a navrhuje takové aktivity, pro které jsou tyto nástroje efektivní. Akčním výzkumem práce sleduje práci žáků s těmito nástroji a vyhodnocuje jejich zapojení ve výuce.
Počítačový hardware ve vzdělávání informatických předmětů
Fiala, Marek ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace
Aplikace digitálních učebních objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Valenta, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí z technického a didaktického hlediska. V teoretické části také rozebírá technologie interaktivních tabulí. Stručně popisuje hlavní česká úložiště od historie po současnost, včetně problematiky stahování materiálů z nich. Analyzuje hlavní česká digitální úložiště z pohledu potřeb předmětu matematika. Praktická část vychází z informací v teoretické části. Jsou zde popsány nově vytvořené digitální učební objekty pro potřeby předmětu matematika, jejichž témata byla na základě zjištěné analýzy obsažena v českých úložištích v malé míře. U popisu každého objektu jsou popsány i závěry z nasazení těchto objektů v praxi, ve výuce na základní škole v průběhu školního roku 2014 / 2015.
Aplikace digitálních výukových objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Valenta, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí jak z technického, tak z didaktického hlediska. V práci jsou analyzovaná vybraná česká úložiště a práce mapuje digitální učební materiály uložené v těchto úložištích. V rámci svého obsahu se zaměřuje na oblast Matematika a její aplikace. Na základě analýzy digitálních učebních objektů a RVP ZV v návaznosti na konkrétní Školní vzdělávací program Základní školy byly vytvořeny a popsány digitální učební objekty, zároveň byly ověřeny na základní škole v kalendářním roku 2014/2015 a práce obsahuje závěry jejich nasazení.
Vzdělávací objekty pro výuku anglického jazyka s využitím interaktivních technologií
Kroc, Lukáš ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Teoretickými východisky této práce je objasnění terminologie didaktických prostředků, učebních pomůcek, digitální techniky a digitálních vzdělávacích objektů. Teoretická část stručně charakterizuje tuto moderní technologii s jejími specifiky a provádí základní rozdělení dle jednotlivých kritérií. Poukazuje na výhody a nevýhody při využití v edukačním procesu. Ukazuje možnosti použití již vytvořených DVO, ale také tvorbu a využití vlastních digitálních vzdělávacích objektů. Rozebírá výhody a nevýhody využití vytvořených DVO a použití vlastních digitálních vzdělávacích objektů. Všechna témata jsou zaměřena na možnosti výuky anglického jazyka na I. stupni ZŠ. V praktické části je věnována pozornost konkrétním digitálním vzdělávacím objektům a jejich použití ve výuce. Zjištění, zda se naplnily požadované cíle, bude realizováno použitím výukových objektů ve vyučovacím procesu ve 3. třídě. Tato část realizuje informace popsané v teoretické části a může sloužit jako inspirace pro učitele, kteří by chtěli tvořit vlastní digitální výukové objekty pro interaktivní tabule. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Elektronická média a předškolní děti
Müllerová, Anna ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Anotace: Bakalářská práce se zabývá elektronickými médii, konkrétně televizí a počítačem, v souvislosti s dětmi předškolního věku. V teoretické části práce je popsáno předškolní období dítěte a jeho vývojové zvláštnosti. Dále jsou analyzovány aspekty televize a počítače ve vztahu k předškolnímu dítěti. Teoretická část pojednává také o roli rodičů ve vztahu k využívání televize a počítače předškolními dětmi. V praktické části práce jsou stanoveny cíle a hypotézy, provedeno výzkumné šetření, provedené prostřednictvím dotazníků zaměřených na využívání televize a počítače dětmi předškolního věku; respondenty byli rodiče předškolních dětí v Praze a v Ostrově u Karlových Varů. Následně byla provedena analýza získaných dat, diskuze a zhodnocení hypotéz. Klíčová slova: média, televize, počítač, předškolní dítě, rodiče
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.
Homeostáza člověka z pohledu kybernetiky a modelování vybraných témat ve výuce
Lapeš, Jakub
Předmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lapeš, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.