| |
|
Síťová hra: Hon na ponorku
Kudrna, Jiří ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci 2D hry Hon na ponorku. V této hře ovládá každý hráč svoji ponorku a snaží se zničit své protivníky. Hra umožňuje hru více hráčů přes počítačovou síť i u jednoho PC. Aplikace je vyvíjena v programovacím jazyku C++ s pomocí Qt frameworku. Jedná se o multiplatformní aplikaci.
|
| |
|
Asfaltová směs pro obrusné vrstvy se zvýšeným obsahem R-materiálu
Spies, Karel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu s vysokým obsahem R-materiálu (množství 50 %) a použitím asfaltového pojiva modifikovaného pryžovým granulátem (CRMB) bez užití rejuvenátorů či jiných změkčujících přísad. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních zkoušek dle normy ČSN EN 12697 (736160) Asfaltové směsi - Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka, a porovnat její vlastnosti s minimálními požadavky na asfaltový beton pro obrusnou vrstvu (ACO 11 +) dle normy ČSN EN 13108-1 ed. 2 (736140) Asfaltové směsi - Specifikace pro materiály - Část 1: Asfaltový beton. Dalším cílem této práce je poukázat na možnost využití vyšších množství R-materiálu v asfaltových směsích.
|
| |
|
Dvouvrstvý koberec drenážní s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem
Klimeš, Petr ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat rešerši literatury týkající se použití dvouvrstvých drenážních systémů, určit zásady pro návrh směsí typu asfaltový koberec drenážní. Jsou navrženy směsi drenážního koberce PA 8, PA 11 a PA 16 s odlišným dávkováním asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem. Je stanovena odolnost vůči účinkům vody, drenážní schopnost a ztráta částic všech směsí. Byla rovněž stanovena odolnost dvouvrstvého PA 8 a PA 11 vůči vzniku trvalých deformací a drenážní schopnosti. Laboratorními zkouškami se prokázala vhodnost těchto dvouvrstvých koberců s očekávaným snížením hlučnosti silničního provozu.
|
|
Asfaltové směsi s vyšší životností za použití R-materiálu
Stromecký, Roman ; Musil, Vladimír (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT) za použití R-materiálu. V teoretické části jsou popsány charakteristiky těchto směsí v ČR a ve Švýcarsku. Dále se tato část zabývá využíváním R-materiálu v ČR a ve vybraných státech světa, a také způsoby recyklací vozovek. Teoretická část se také zabývá použitými zkušebními metodami. V praktické části jsou navrženy dvě nové asfaltové směsi typu VMT s přídavkem 25 % R-materiálu. Jako podklad k návrhu těchto směsí byla použita směs typu VMT, který byla odebraná na obalovně. Byly provedeny zkoušky pojiv a na navržených asfaltových směsích, a taktéž na odebrané směsi z obalovny, byly provedeny vybrané funkční zkoušky (moduly tuhosti, odolnost vůči únavě, nízkoteplotní vlastnosti). Následně byly výsledky porovnány mezi sebou. Závěr práce je věnován modelování konstrukce vozovky pomocí programu LayEps, ve kterém bylo ověřeno, zda by navržené asfaltové směsi dokázaly ušetřit tloušťky konstrukcí vozovek.
|
|
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.
|
| |
| |