Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti spolupráce producent - dramaturg po roce 89
Dufková, Kristina ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Všichni se shodnou, že české kinematografii velmi chybí dramaturgové, ovšem už méně se mluví o tom, čím je tento stav způsoben. Pokus o zmapování současné situace a různých způsobů spolupráce z pohledu producenta, se zaměřením na tzv. producentskou dramaturgii.
Výroba a praktické užití grafiky v současném televizním vysílání
Procházka, David ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Myslík, Václav (oponent)
Tato práce vysvětluje pojem televizní grafika a všechna její odvětví v kontextu současné televizní tvorby. Popisuje a vysvětluje systémy jejího zadávání a následné tvorby. Dále pak na názorných příkladech demonstruje možnosti využití a případně vysvětlí, které technologie či postupy se v daném odvětví používají a proč. Práce se mimo to zaměřuje i na různé aspekty, odlišnosti a specifika výroby v České televizi, která je na FAMU používána jako učební model povinných předmětů katedry produkce. Při tom neopomíjí uvést grafiku jako mocný nástroj televizní propagace. Práce se pak snaží popsat i nejmodernější trendy v televizním vysílání a jejich dopadech na práci grafických oddělení.
Výroba a distribuce dokumentárních filmů ve Francii
Sijerčič, Jasmina ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o podmínkách výroby a distribuce dokumentárních filmů ve Francii.
Dance for camera z pohledu producenta
Párová, Karolína ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Práce se snaží postihnout fenomén mezioborového žánru ?dance for camera?, a to především z hlediska produkčního a distribučního. Dance for camera je zde vnímán jako žánr, kdy je tanec inscenován přímo pro kameru. Letmé představení historie dance for camera slouží jako prolog k praktickému uvažování o tanečních filmech z pohledu výrobních specifik a distribučního potenciálu. Přestože v zahraničí se žánr dynamicky rozvíjí už více než 20 let, u nás se - až na výjimky v 90. letech - jedná o obor málo vyhledávaný (ze strany choreografů), téměř neznámý (pro filmaře) a takřka s nulovou šancí k získání státní podpory. Cílem práce je hledat důvody této absurdní neexistence žánru u nás.
Problematika pirátství v oblasti filmového průmyslu
Slavíček, Jiří ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu filmového pirátství, které je zvláště v poslední době stále více aktuálním problémem pro veškerou oblast kinematografického průmyslu. Jsou zde popsány a vysvětleny základní typy filmového pirátství s ohledem na dnešní technologický rozvoj a celá problematika je zasazena do právně legislativního rámce. Úvodem bylo zapotřebí pojednat o základech autorského práva a přiblížit pojem duševního vlastnictví, kterých se uvedené téma týká. V díle je také pojednáno o zásadních organizacích, jež působí v oblasti autorskoprávních vztahů, jsou zmíněny i některé známé kauzy z poslední doby. Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupcem České protipirátské unie. Tato setkání byla největším zdrojem informací.
Cesta k filmovému debutu /zpráva/
Kadrnka, Václav ; Soukup, Jiří (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent)
Během psaní diplomové práce jsem předně usiloval o to, aby celkové vyznění nepůsobilo jako naříkání na panující poměry v české kinematografii. Snažil jsem se vyhnout subjektivizování a udržet se v rovině popisu, abych co nejcelistvěji podal tuto, pro mne významnou zkušenost. Z práce je patrné, že nezdar projektu byl způsoben neodhadnutím gesta především v té ekonomicko-organizační oblasti. Současně však k celkovému nezdaru přispělo i neodhadnutí míry tohoto gesta z mé strany. Proto svoji odpovědnost nechci ze sebe smývat. Zároven mi přijde, že sypání popela na vlastní hlavu je v této chvíli přiliš snadné. Smyslem této práce bylo dojít k nějakému výsledku a diagnostikovat onen nezdar. Proto bych rád ještě upřesnil jedno: "panující poměry" v české kinematografii je příliš široký a abstraktní pojem. A v mých silách není tyto "poměry" nějak hodnotit všeobecně. Myslím, že to ani nejde. Nevěřím, že panuje nějaký "stav" české kinematografie. V našem případě nezdar projektu přísluší selhání konkrétních lidí.
Autorské právo ve filmu
Chudomelová, Zuzana ; Ostrouchov, Petr (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent) ; Šuster, Jan (oponent)
Hlavním obsahem této diplomové práce je čtenáři základně definovat pojmy autorského práva, které se vztahují k audiovizuálním dílům a zvukově obrazovým záznamům a posléze na základě výkladu směrnic Evropských společenství objasnit závislost vnitrostátní právní úpravy České republiky jako členského státu na právu Evropských společenství. K tomuto cíli by měl vést i výklad některých rozhodnutí Soudního dvora ES, která se vztahují k hlavnímu tématu této práce, tedy nakládání s audiovizuálními díly a obrazově zvukovými záznamy.
Restart - cesta absolventského celovečerního filmu a spolupráce filmových škol v návaznosti na výuku filmové produkce
Stojáková, Karla ; Šuster, Jan (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent) ; Kopecký, Čestmír (oponent)
Magisterská práce Restart pojednává o realizaci celovečerního absolventského debutu svou evropských filmových škol v návaznosti na výuku filmové produkce. Hodnotí vše, co se stalo na cestě k filmu Restart. Film byl nejen zrealizován a dostal se do kino distribuce doma i v zahraničí, ale také soutěžil na prestižních mezinárodních filmových festivalech a zaujmul světového sales agenta. práce popisuje jednotlivé fáze výroby filmu a za jakých podmínek byl projekt vyroben jako první evropský koprodukční studentký celovečerní film. Dále se práce zabývá studiem produkce na FAMU, čím je studium na FAMU jedinečné a co na FAMU naopak chybí. Pokouší se analyzovat dobré i nevyhovující a navrhuje možný přístup k výuce. Vysvětluje také důležité pojmy Triagle a Pitching. Ptá se, jaké jsou možnosti spolupráce se zahraničím již od dob studií a proč je v návaznosti na reálný život evropského producenta ideální začít koprodukovat filmy již ve škole.
Porovnání veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích /ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko/
Kameníková, Zuzana ; Váchalová, Hana (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent) ; Uldrichová, Helena (oponent)
V této diplomové práci jsou detailně popsány a porovnány systémy veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích. Podrobněji je analyzována státní podpora v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Veřejné instituce a legislativa, na kterých je založena podpora kinematografie v České republice, jsou vzhledem ke všeobecné známosti popisovány stručněji. Přesnější obraz o současné situaci v ČR však vychází především z komparace všech systémů. Kromě podpory ze strany státu, na kterou je kladen hlavní důraz, je zde zmiňována i role evropských prostředků z fondu Eurimages a programu Evropské unie MEDIA, televizních společností a dalších institucí, jejichž činnost je v dané zemi v této oblasti významná. Na základě tohoto porovnání a definování předností jednotlivých systémů je potom dále pro Českou republiku navržen teoreticky optimální model státní podpory kinematografie.
Společné a rozdílné aspekty filmové a divadelní produkce
Kadlecová, Radka ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Ondřich, Zbyněk (oponent) ; Kopecký, Čestmír (oponent)
Tato magisterská práce se v obecné rovině snaží nalézt shody a rozdíly mezi filmovou a divadelní produkcí. Na začátku práce je stručné pojednání o filmu a divadle jako fenoménu takovém. V další části je popsána práce - funkce filmového a divadelního producenta. Následující kapitoly pojdenávající o hlavních členech filmového štábu a inscenačního týmu - jejich stručné charakteristiky, funkce, pravomoci. Další kapitoly se zaměřují na vlastní výrobu filmu - od předpřípravných a přípravných prací přes natáčení a dokončovací práce až po distribuci, a na realizaci divadelní inscenace - od dramaturgického plánu a inscenačního záměru přes přípravu a realizaci výroby až po zkoušky, premiéru a reprízy. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, ke kterým studentka došla na základě studia této problematiky a sepsání magisterské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.