Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syntetická těla
Veselá, Lenka ; Kolářová,, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
V disertační práci ukotvené figurou syntetických těl reflektuji skutečnost, že nejsme uzavřenými, od ostatního světa oddělenými subjekty, ale živými soubory formovanými s přispěním prostředí, jež nás obklopují a prorůstají a do nichž zpětně prosakujeme. Se zaměřením na syntetické chemické látky průmyslového původu, jež se v éře označované jako antropocén staly na Zemi všudypřítomnými, zkoumám dalekosáhlé důsledky toho, co znamená být syntetickým tělem ve světě prodchnutém a poznamenaném technologickým působením člověka. Prostřednictvím kolektivního publikačního a výstavního projektu Synthetic Becoming a individuálně rozvíjené intervence, jež lokalizuje působení antropogenního chemického znečištění v našem smutku, podrážděnosti, úzkostech, roztěkanosti či pocitech marnosti a beznaděje, hledám, jak se naučit dobře žít v kontextu industriální modernitou zapříčiněných změn. Jak se vyrovnat s radikální otevřeností a propustností našeho těla, a takto i jeho zraněností a zranitelností? Jak nahlédnout, kým se s průmyslovými chemikáliemi stáváme, a přijmout součást našeho já spoluutvářenou průmyslovým způsobem výroby, distribuce a spotřeby? Jak odolávat, přežít a pokračovat dál — společně s průmyslovými chemickými látkami i jim navzdory?
Sveták?
Krnáčová, Andrea ; Fajnor, Richard (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vo svojej bakalárskej práci vychádzam z vlastných spomienok na detstvo a dospievanie , ktoré som strávila v komunite Jehovových svedkov. Jednotlivé spomienky spodobňujem kusmi konkrétneho nábytku zo Sály Kráľovstva ktorú som pravidelne navštevovala. Spracovať túto tému som sa rozhodla pomocou závesnej inštalácie tvorenej výhradne polystyrénom.
addiction
Nguyen, Mário ; Fajnor, Richard (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Abstract: As an observer, I have been involved in a research project for a long time that focuses on human self-awareness through artistic creation, called "From Inside Out." The aim of the project is to find a pattern for the artistic bohemian or a happy, fulfilled life full of pleasure, inspiration, and creativity. It is worth noting from the outset that this project is ambitious in its goals and is practically an active platform. Currently, hundreds of authors from different parts of the world are participating in this research, expressing interest in exploring the theme of self-awareness in their work. These authors apply to the project in pairs, with an observer monitoring and recording their creative processes. Therefore, there is always one observer monitoring one author to ensure the highest possible integrity of observation for each participant in the project. The author with whom I am working has requested anonymity, and I will refer to this person as "Creator X." My task is to gather the most detailed information possible about Creator X's creative processes and approaches, while Creator X's responsibility is to share them with me in as much detail as possible. Unfortunately, the evaluations of my observation are only provided to the author, who has refused to share them with me. I find the concept of a pattern for the artistic bohemian fascinating and have decided to independently process observations from this project for my thesis and create my own visual evaluations of the observations. Formally, this work involves the artistic processing of documentation of our joint process, appropriating Creator X's work within the "From Inside Out" project, in combination with free portraits of Creator X. My intention is to transform Creator X's individual thought processes and patterns during the creation of the work into visual recordings of those processes and create the most complex image of Creator X (from my point of view) during our collaboration on the project "From Inside Out." I will implement psychological aspects of Creator X that stem from the impact of the artist's methodical strategies applied to the creative process on their own emotions and mentality. In my effort to capture the most faithful representation of Creator X's internal image during the development of the work, I aim to incorporate my personal analyses of the subject's observations during the creative process, focusing primarily on the author's cognitive subjectivity.
Skleněný pastýř
Dohnalová, Tea ; Fajnor, Richard (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce jsou menhiry. Konkrétně největší český menhir známý jako Kamenný pastýř (3200 cm). Cílem práce bylo přenést přesný tvar a velikost tohoto megalitu a zhmotnit ho zde v Brně. Tento cíl vyžadoval použití mnoha postupů. Na začátku bylo focení, dále převedení do 3D programu, úpravy v 3D programech a rozřezání kamene na vrstevnice. Poté jsem si menhir promítala na zeď v reálné velikosti a obkreslovala na polystyrénové desky. Další krok byl vyřezání všech 104 desek na pásové pile a mohla jsem přejít k lepení a skládání celého objektu. Finální krokem bylo přetření objektu bílou barvou. Výsledek je jednoduchý a čistý objekt z polystyrénu. Vrstevnice jsem nijak nezakrývala - objekt prezentuji tou nejpřímější možnou formou. Polystyrénový megalit je i přes svoji velikost socha do interiéru. V ideálním případě bych vytvořila instalaci, díky které by pro objekt vznikl samostatný, izolovaný prostor.
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Víra v nás
Jindra, Jakub ; Cenek, Filip (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
V náboženské víře shledávám princip podobný placebo efektu. Placebo efekt a lidská víra s ním spojená je natolik silným fenoménem, že např. při zavádění nových léků v medicíně se musejí dělat dvojitě slepé studie, aby se placebo efekt eliminoval. Bez něj začnou i léky bez účinných látek vykazovat pozitivní efekt. V medicíně se placebo běžně používá k vyléčení problému fyziologického nebo psychického, k dosažení účinku, výsledku. Jsou ale další oblasti, ve kterých se s placebem můžeme setkat a nedá se už tak jednoduše rozpoznat. Může se stát zprávou, politickou doktrínou nebo třeba náboženskou vírou v duševně vyšší bytost. Placebo zkoumá záhadnou oblast účinků bez zjevné příčiny, je pouze odrazem stavu naší mysli. Náboženství svou doktrínu balí do blyštivých obalů, pozlátka tak aby byla snadno konzumovatelná a přívětivá. Pod obalem ale není nic, než jen placebo pilulka, na kterou jsme lákáni a které můžeme nebo nemusíme věřit že bude fungovat. V pilulce není nic, žádný obsah, je prázdná. Je určitým způsobem falešná a iluzivní. Ale o to zajímavější, že zcela spolehlivě funguje.
Moloch
Paluš, Viktor ; Fajnor, Richard (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Predmetom predkladanej diplomovej práce sú dva 7 metrové objekty krištalickej štruktúry umiestnené vo výrobnej hale v bývalej brněnskej fabriky Zbrojovka
Možná dělící čára
Doležálková, Klára ; Fajnor, Richard (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Horizont jako čára, která dokáže ukrývat tajemství. Bez zbytečností, jen tím, že odněkud někam vede. Je jedno, v jakém měřítku si ho nalezneme. Dílo Možná dělící čára bude především složeno z fotografií, ale i kreseb a akvarelů. Zároveň bude jeho součástí drátková subtilní instalace zpracovávající téma horizontu v jakési metakonkrétní rovině - u někoho doma. Celek by měl vytvářet jemný příběh, osobní, smyšlený horizont.
Chaos
Vogelová, Tereza ; Fajnor, Richard (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Existující svět se čím dál víc rozrušuje a rozpadá. K tomu, aby se mohl znovuzrodit a obnovit se je zapotřebí jiný druh myšlení. Myšlení, které je třeba otevřít tak, aby mohlo přistihnout samo sebe a pochopit to, co se děje ve většině systémů, kde věci pracují samy o sobě bez dalších viditelných zásahů. První chaos je název intermediální instalace složené ze souboru 90ti černobílých fotografií (digitálních i analogových), které vznikly v letech 2008 - 2012. Všechny fotografie utvářejí jednotné ucelené dílo - sochu. Taktéž mohou svojí formou evokovat "zastavený film" s nelineárním cyklickým příběhem. Jednotlivé snímky fungují i samostatně nezávisle na ostatních fotografiích a vytvářejí tak svůj vlastní svět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.