Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepce projektů podporujících děti v ústavní péči
Vrzalová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
vysokém počtu dětí v České republice umisťovaných do zařízeních ústavní péče. Zároveň je velmi diskutovaným tématem současný legislativní stav, který jak se zdá nevyhovuje a neumožňuje flexibilní řešení v této oblasti. Výsledky dlouhodobých sledování dětí v dětských domovech upozorňují na negativní dopady kolektivní výchovy, které nepříznivě ovlivňují vývoj a další život dítěte. Ve své práci jsem se proto snažila nastínit současný stav ústavní péče v České republice, popis základních problémů, právního rámce a nastíněny jsou také základní psychologické aspekty ústavní péče. V rámci projektové části této diplomové práce šlo o mapování podmínek a přístupů k realizaci takových aktivit, které podporují jednu konkrétní cílovou skupinu ve společnosti, a to ohrožené děti, které vyrůstají mimo rámec rodiny, v ústavní péči. Hlavním tématem byly projekty, které se věnují právě podpoře dětí v dětských domovech, přičemž jsme deskriptivně sledovali jejich průběh a zaměření, což nám pak sloužilo jako podklad pro analýzu z hlediska uspokojování základních psychických potřeb dítěte. Hlavním cílem je ukázat, které projekty uspokojují či neuspokojují konkrétní psychické potřeby, a najít tak oblasti nasycených a nenasycených potřeb. Otázkou pak bylo, jaké aktivity a jaké koncepce těchto projektů jsou vzhledem k současné...
Metodika posuzování funkčnosti rodiny pro OSPOD: (agenda úpravy rodičovské zodpovědnosti při rozchodu/rozvodu rodičů)
Petrová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o procesu úpravy rodičovské zodpovědnosti k nezletilému dítěti, jehož výsledkem je svěření dítěte do péče jednoho či obou rodičů a stanovení výše částky určené na jeho výživu. Celým procesem provází rodiče a zejména jejich děti kolizní opatrovník orgánu sociálně právní ochrany dítěte. Hlavním smyslem jeho práce je zprostředkovat soudci takové informace, které mu pomohou zorientovat se v rodinných poměrech a rozhodnout o nejlepším zájmu dítěte. Tato diplomová práce hledá odpověď na otázku, jaký pracovní postup je z hlediska posouzení funkčnosti rodiny nejefektivnější. Je vyjádřením potřeby identifikovat takový postup práce, který bude pracovníkovi zdrojem kvalitního posouzení rodiny a rodině samotné nebude ubližovat. Cílem práce je navrhnout na základě teoretických předpokladů a vlastních zkušeností metodiku posouzení funkčnosti rodiny, která bude následně aplikována při šetřeních v rodinách procházejících úpravou rodičovské zodpovědnosti. Její konečná podoba je syntézou teoretických předpokladů a praktických zkušeností s rodinami. Závěrečná metodika je zpracována na základě kvalitativního výzkumu prostřednictvím techniky studia písemných pramenů, přímého pozorování a nestandardizovaných rozhovorů. Navržená metodika přináší konkrétní pracovní postup směřující k navázání dobré...
Systém, fungování a vývoj ústavní výchovy od roku 1950 do současnoti a její vliv na život dítěte v ČR
Hantl, Jiří ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusil o zmapování systému náhradní rodinné péče a náhradní výchovné péče na našem území. Taktéž jsem se pokusil zachytit změny, jež provázely vývoj tohoto systému od padesátých let minulého století až do současnosti. Ve své práci jsem se snažil zaměřit zejména na to, jak se měnila podoba náhradní výchovné péče, včetně zařízení v nichž je náhradní výchovná péče uskutečňována. Mimoto jsem se snažil popsat negativní vlivy související s pobytem dítěte v ústavní péči a způsoby jimiž lze tyto negativní vlivy zmenšovat. Ve své práci též pojednávám o orgánech sociálně právní ochrany dětí a jejich historických variantách. V práci se zabývám především tím, jakým způsobem tyto orgány fungují a podle jakých kritérií rozhodují o umístění dítěte do náhradní výchovné a náhradní rodinné péče. Ve své práci též věnuji kapitolu nestátním zařízením, která se svou činností pokouší zmírnit negativní dopady ústavní péče a snaží se poskytovat pomoc tam, kde pomoc ze strany státu funguje nedostatečně či vůbec. Druhá polovina práce včetně praktické části je věnována popisu současné situace v oblasti náhradní rodinné a náhradní výchovné péče, se snahou nahlížet na toto téma očima profesionálů denně se v tomto prostředí pohybujících. V této části mi šlo zejména o zmapování současného stavu v oblasti...
Teorie vazby - intrapsychické pracovní modely žen, které zažily domácí násilí
Bláhová, Kateřina ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
V této diplomové práci jsem se snažila o propojení vztahové vazby a domácího násilí, jeho důsledků a vliv na vztahové vazby a intrapsychické pracovní modely žen, které zažily domácí násilí. V teoretické části jsem se zaměřila na popis teorie vazby, typy připoutání v dětství a dospělosti, tzn. paralelami vztahů v dětství a dospělosti. V empirické části jsem se rozhodla s pomocí výzkumného šetření potvrdit či vyvrátit některé hypotézy, které jsem si stanovila pro vyhodnocování důsledků domácího násilí a negativních zkušeností z dětství oběti. Výzkum poměrně jasně potvrdil vlivy negativních zkušeností s pečujícími osobami v dětství na partnerské vztahy v dospělosti a výchovu dětí. Práce by mohla být přínosem pro odborníky pracující s oběťmi domácího násilí, a také při uplatňování nových přístupů k této problematice.
Služby pro děti a mládež na území Městské části Praha 13
Moravcová, Běla ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Služby pro děti a mládež na území Prahy 13" pojednává o sociálních a dalších službách, které jsou určeny pro cílovou skupinu a o jejich teoretické základně. Zabývá se sociálními službami a procesem jejich rozvoje a kontroly kvality. Obsahuje služby pro děti a mladé lidi podle jednotlivých zákonných norem, které je upravují a důvody, proč se můžou stát uživateli těchto služeb. Součástí práce je i expertní šetření mezi poskytovateli služeb na území Prahy 13, ve kterém měli možnost vyjádřit své názory a znalosti o pokrytí této oblasti službami pro cílovou skupinu.
Vazba dětí k dospělé pečující osobě v dětském domově - analýza situace a možností
Esterková, Manuela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Základní otázkou, na kterou tato práce hledá odpověď, je, jaké jsou možnosti posilování vztahové vazby mezi dítětem ve věku 9. - 18. měsíců a pečující osobou v ústavním zařízení. A to především na straně sestry. Práce se také snaží zmapovat vnější podmínky ovlivňující formování této vazby. Pro porozumění tématu byly vybrány teoretické poznatky z vývojové psychologie, teorie vztahové vazby a z prostředí a systému ústavní péče v ČR. K dosažení nalezení odpovědí na otázky nejsilnějších činitelů vazebného chování a rozdílů při navazování vztahové vazby dítěte s různými osobami z pečujícího personálu byla použita metoda otevřeného zúčastněného pozorování interakce dítě - pečující osoba při specifických činnostech krmení a koupání. Informace o vnějších faktorech ovlivňujících vazebné chování a možnostech posilování vztahové vazby byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pečujícím personálem a vedením zařízení, jež byly následně vyhodnoceny metodou kvantitativní analýzy. Pozorované události krmení a koupání byly kategorizovány do jednotlivých prvků vazebného chování (na straně dítěte: vizuální pozornost, vokalizace, úsměv a vztahování rukou k pečující osobě; na straně personálu: verbální komunikace, oční kontakt a proximita). Zároveň se u pečujících osob sledovala jejich jemnocitná reaktivita a...
Konstrukce programů přípravy na život pro děti a mladistvé vyrůstající v dětském domově
Klasová, Johana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Konstrukce programů přípravy na život pro děti a mladistvé vyrůstající v dětském domově" pojednává o několika aspektech péče o ohrožené děti, kterým okolnosti v současné době zabraňují žít ve vlastní rodině. Stručně mapuje situaci v péči o takto ohrožené děti, jak tento systém funguje a kde jsou jeho slabé stránky. Ukazuje na znevýhodnění, které lidem, kteří vyrostli v dětském domově, ztěžuje samostatný život oproti lidem, kteří měli v dětství "normální" rodinné zázemí, a specifické potřeby, které tito lidé při stavění se na vlastní nohy mají. Snaží se přiblížit život několika mladých lidí, kteří vyrostli v Dětském domově v Sázavě a už několik let žijí samostatně. Jednak statisticky zmapovat, kolik z nich je schopno sociálně fungovat v běžném neinstitucionálním prostředí a na jaké úrovni. Jednak předkládá konkrétní příběhy několika těchto lidí a snaží se na nich ukázat zajímavé aspekty problematiky samostatného života lidí, kteří vyrostli v dětském domově. V neposlední řadě chce tato práce poukázat na některá opatření a návrhy, které by lidem, kteří opouštějí Dětské domov v Sázavě, pomohly lépe zvládnout nároky společnosti při na dospělé lidi.
Analýza služeb centra pro zdravotně postižené v Kolíně
Hanušová, Vladimíra ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
V teoretické části své bakalářské práce jsem nejdříve definovala sociální služby, krátce jsem se zmínila o jejich možnosti dělení, formách, financování. Také jsem se věnovala příspěvku na péči, standardům kvality sociálních služeb a poskytovatelům sociálních služeb. Následně jsem popsala jednotlivé druhy sociálních služeb pro zdravotně postižené v České republice. Dále jsem se zaměřila na konkrétní služby Centra pro zdravotně postižené v Kolíně, kde jsem se nejvíce zabývala sociálním poradenstvím. Při psaní této části jsem spolupracovala s Centrem a rovněž využila jako zdroj do své práce jeho interní předpisy. V praktické části jsem seznámila s výsledky ankety provedené mezi uživateli Centra. Z uvedených odpovědí jsem zjistila, že klienti se nejčastěji dozvěděli o Centru od svého známého. Dále se ukázalo, že nejvíce klientů využívá služby sociálního poradenství. Polovina klientů využívá poradenství a servis naslouchadel. Nejvíce by uživatelé uvítali, aby Centrum přímo poskytovalo právní poradnu. Ačkoli jde o subjektivní hodnocení ze zjištěných výsledků vypadá, že jsou klienti s poskytovanými službami i s chováním pracovníka Centra spokojeni.
Využití profesiografické metody v sociální práci se zaměřením na vedoucího pracovníka OSPOD
Mrázková, Alena ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Využití profesiografické metody v sociální práci se zaměřením na vedoucího pracovníka OSPOD" pojednává o výkonu sociálně-právní ochrany dětí v České republice. Zaměřuje se na charakteristiku práce vedoucího sociálních pracovníků, kteří navštěvují rodiny. Hlavní studovanou oblastí je činnost OSPOD při odchodu dítěte z rodiny a jeho návratu, tedy podávání návrhů na předběžná opatření, návrhů na ústavní výchovu a návrhů na její zrušení. Dále práce obsahuje činnost nadřízených orgánů z hlediska práce vedoucího. Poté následuje teoretická část věnovaná profesiografii a profesiogramu. Zpracování pilotní verze profesiogramu vedoucího pracovníka OSPOD je praktickým uchopením tématu. Přináší jedinečný komplexní pohled na profesi sociálního pracovníka. Vyúsťuje ve stanovení konkrétních způsobů, jak by profesiogram mohl být v sociální práci využíván.
Právní povědomí dětí školního věku
Pazlarová, Hana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Hartl, Pavel (oponent)
Česká republika patří mezi natolik vyspělé země, že se již nepotýká s otázkami základní péče a přežití dětí. Přesto určité oblasti ochrany práv dětí zůstávají velkou výzvou. Jedná se zejména o aktivní zapojení dětí do života společnosti a prosazování jejich práv. Teoretická část práce poskytuje přehled o vývoji dětských práv, jejich implementaci a monitoringu na mezinárodní i národní úrovni a zamýšlí se nad samotným pojmem právního povědomí. Zvláštní zřetel je věnován specifikům romské minority v této oblasti a jejich historickou podmíněností. Ve výzkumné části jsou shrnuty výsledky šetření, které bylo uskutečněno na zhruba jednom tisíci českých dětí školního věku. Děti odpovídaly na několik obecných otázek z oblasti dětských práv. Dále se vyjadřovaly k modelovým situacím a reagovaly na řadu výroků, které se vztahují k právům a povinnostem. V rámci šetření byly rovněž zkoumány rozdíly mezi romskými a neromskými dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.