Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontroverzní povaha sociálního podniku jako komercionalizované organizace občanského sektoru
Hořínková, Monika ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je komercionalizace občanských organizací, kterou rozumíme proces, kdy přejímají v rámci svého fungování některé postupy, metody a strategie komerčního sektoru, s cílem vygenerování zisku. Za nejvyšší úroveň komercionalizace považuje práce transformaci občanské organizace v sociální podnik. V další možné úrovni už by se z takové organizace stal tržní podnik nahlížený jako sociálně odpovědný. Sociální podnik je přitom definován jako taková občanská organizace, pro kterou je dosahování zisku stejně důležité jako zvýšení veřejného prospěchu, tedy naplnění vlastního altruistického poslání. Protože spojuje dva protichůdné atributy v podobě sociální a ekonomické mise, přičemž ekonomické poslání může to původní sociální ohrožovat, je považován za kontroverzní. Cílem práce je proto zjistit, jaký význam má pro život organizace občanského sektoru takováto transformace v sociální podnik, a jak tato transformace ovlivňuje její fungování a podstatu. Vychází přitom primárně z teorie občanské společnosti, občanského sektoru, sociální ekonomiky a teorie sociálního podniku. Jedná se o případovou studii, jejíž součástí jsou tři integrační sociální podniky.
Účinné vládnutí pro Public-Private Partnerships: výzvy a řešení pro stávající modely
Witz, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent) ; Jurčík, Radek (oponent)
Tato práce zvolila za účelem formulace doporučení pro nové modely vládnutí PPP specifický přístup v několika směrech. Předně se zaměřuje na fázi implementaci projektů a snaží se odhalit míru selhávání dopravních PPP v jednotlivých evropských státech a následně jejich příčiny v rámci institucionálního rámce PPP. Neúspěch PPP přitom definuje jako neuskutečnění či vynucenou restrukturalizaci projektu, do kterého již bylo vloženo nezanedbatelné množství prostředků a snahy ze strany vlády či jiné složky veřejné správy. Teoretické poznatky ohledně institucionálního pole PPP a ideálního typu partnerství práce konfrontuje s množstvím empirických poznatků o fungování reálných PPP programů v Evropě a postojů jednotlivých aktérů. Jako výchozí bod slouží standardizované rozhovory s profesionály s dlouholetou zkušeností v oblasti PPP na straně veřejného i soukromého sektoru a zároveň rozsáhlá databáze charakteristik a zkušeností z PPP programů evropských zemí i jednotlivých projektů nashromážděné individuálně i ve spolupráci s kolegy z akce EU COST TU1001 PPP in transport: Trends and Theory. Mimo tyto zdroje cenných dat a informací byl proveden zvláštní sběr podkladů o implementaci PPP v podmínkách zemí střední a východní Evropy a strukturovaná interview s 22 dlouholetými profesionály v oblasti PPP. Ze všech...
České politické strany a jejich expertní vědění v oblasti eGovernment
Ježek, Jaroslav ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Elektronizace veřejné správy neboli eGovernment patří mezi jednu z nejrychleji se rozvíjející oblast ve státní správě po celém světě. Politické strany by měly mít k dispozici takové množství informací a podkladů, které jim pomohou tuto oblast učinit dostatečně efektivní a přívětivou pro koncové uživatele, tedy občany. Takové informace stranám dodávají odborné komise, které zde reprezentují expertní kapacitu. Tato práce se zabývá právě expertním věděním českých politických stran v oblasti eGovernment. Práce je postavena na případové studii, která zkoumá těchto pět politických stran: ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a TOP 09. Práce popisuje, jakým způsobem se odborné komise vytvářejí, jací aktéři v nich působí, s jakými zdroji informací pracují a jak slouží výstupy jejich práce.
E-government v České republice ve srovnání s Velkou Británií a Estonskem
Schneider, Jiří ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
E-government v České republice ve srovnání s Velkou Británií a Estonskem Diplomová práce Jiří Schneider Abstrakt Tato práce se zabývá příčinami toho, proč Česká republika nevyniká v oblasti e- governmentu. Pomocí srovnávací analýzy veřejné politiky týkající se e-governmentu v České republice, Velké Británii a Estonsku hledá důvody odlišného vývoje v těchto zemích a možné způsoby, jak změnit tuto politiku tak, aby Česká republika dosahovala lepších výsledků. Po rozsáhlém přehledu teoretických poznatků o vztahu informačních a komunikačních technologií a státu se práce zaměřuje na vývoj institucionálního uspořádání e-governmentu, strategie a legislativu s ním související, jakož i na kroky přijaté v praxi, realizované projekty a dosažené výsledky. Hlavním zjištěním vyplývajícím z analýzy je, že oproti srovnávaným zemím v České republice dlouhodobě neexistuje politická vůle k podpoře e-governmentu, z čehož vyplývá i nedůsledná implementace strategií v této oblasti. Bez naplnění tohoto primárního předpokladu úspěšného rozvoje e- governmentu je hledání dalších možností zlepšení v rozdílech mezi srovnávanými zeměmi bezpředmětné.
Analýza předražování veřejných zakázek v České republice
Stehlík, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza dvou dílčích konceptů souvisejících s problematikou předražování veřejných zakázek, a to efektu konkurence a efektu neprůhlednosti. Na vzorku 326 veřejných zakázek je potvrzena existence tzv. konkurenčního efektu, tj. že s rostoucím počtem uchazečů o veřejnou zakázku klesá její cena. Cenově levnější pro zadavatele jsou také otevřené typy výběrových řízení. Analýza efektu neprůhlednosti spočívá v tom, že u každého realizátora veřejné zakázky se zkoumá možnost dohledání konečného vlastníka z veřejných zdrojů. Výsledky ukazují, že společnosti, u kterých nelze dohledat konečného vlastníka, realizují veřejné zakázky dráž než jejich v tomto ohledu transparentnější konkurenti. Výsledky analýzy jsou diskutovány s ohledem na doporučení pro veřejnou politiku.
Analýza předražování veřejných zakázek v České republice
Stehlík, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza dvou dílčích konceptů souvisejících s problematikou předražování veřejných zakázek, a to efektu konkurence a efektu neprůhlednosti. Na vzorku 326 veřejných zakázek je potvrzena existence tzv. konkurenčního efektu, tj. že s rostoucím počtem uchazečů o veřejnou zakázku klesá její cena. Cenově levnější pro zadavatele jsou také otevřené typy výběrových řízení. Analýza efektu neprůhlednosti spočívá v tom, že u každého realizátora veřejné zakázky se zkoumá možnost dohledání konečného vlastníka z veřejných zdrojů. Výsledky ukazují, že společnosti, u kterých nelze dohledat konečného vlastníka, realizují veřejné zakázky dráž než jejich v tomto ohledu transparentnější konkurenti. Výsledky analýzy jsou diskutovány s ohledem na doporučení pro veřejnou politiku.
Veřejné zakázky a PPP projekty v České republice
Valentová, Iveta ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací veřejného a soukromého sektoru. Tento nástroj veřejného financování vychází z mediálně známých veřejných zakázek, přináší však větší kompetence pro soukromý sektor. Cílem práce je popsat a vysvětlit, jak PPP projekty fungují, jaké výhody či nevýhody jsou s nimi spojeny. Práce pracuje s hypotézou, že PPP projekty jsou vhodné pro financování a provoz domovů pro seniory, kterých je v současnosti málo a nedokáží pokrýt aktuální poptávku. Teoretická východiska vychází z teorie New Public Managementu, veřejného zájmu, veřejné správy a veřejné politiky. Zakládá se především na polostrukturovaných rozhovorech s odborníky, kteří jsou s danou problematikou spojeni, sekundární analýzou dat a studiem dokumentů. V závěru práce je vysvětleno, jak mohou být PPP projekty pro provozování domovů pro seniory prospěšné.
Transformace Pubic-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post- New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a zároveň míra otevřenosti a transparentnosti PPP programů, kde důležitou roli hraje úroveň využívání moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Komparace si jako referenční rámec staví "ideální" model PPP na základě požadavků nových paradigmat ve správní vědě. Je argumentováno, že právě kombinací účinných opatření ve veřejné správě a efektivního zapojení odborné i neodborné veřejnosti jako rovnocenného aktéra se PPP může vymanit z...
Finanční krize a její vliv na zaměstnanost v ČR
Řezníčková, Jana ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem globální finanční krize na zaměstnanost i konkrétními dopady na trh práce v České republice. Důraz je kladen na zaměstnané a nezaměstnané občany ovlivněné finanční krizí. V obecné části je čtenáři přiblížen vznik a vývoj finanční krize v roce 2008 v USA a "přelití" tzv. hypotečních bublin do celého světa i zemí EU a její teoretický základ byl přiblížen v teorii finančních krizí. Dalšími teoretickými východisky jsou teorie lidského kapitálu vysvětlující postoj občanů ke vzdělání, teorie sociálního jednání, která se zabývá podstatou a důvody sociálního jednání a konceptu lidského potenciálu. V práci jsou předložena zásadní fakta o zaměstnanosti a analýza zaměstnanosti v ČR v letech 2008 - 2011. Na základě negativního ekonomického vývoje a jako reakce na finanční krizi, byla v oblasti zaměstnanosti přijata v zemích EU i ČR některá podpůrná, ale zároveň také restriktivní opatření, se kterými je čtenář seznámen. Větší prostor je věnován postojům zaměstnanců a zaměstnavatelů u firem, které se nacházejí v krizi a jsou nuceny přijímat protikrizová opatření a v případě, že opatření nejsou účinná, musí podniky hledat způsoby řešení vážné finanční krize např. konsolidaci, fúzi, sanaci, reorganizaci, konkurz nebo oddlužení. Jedním z důsledků krize je i propouštění zaměstnanců,...
Transformace Public-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post-New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a otevřenost a transparentnost PPP programů s využitím moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Prostřednictvím zakázek PPP je partnerský subjekt ze soukromého sektoru většinou pověřen financováním, výstavbou, či modernizací a následnou údržbou a správou dané části veřejné infrastruktury po dobu okolo 30 let výměnou za pravidelné splátky od organizace veřejného sektoru. Programy investic touto cestou byly těžce zasaženy finanční...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.