| |
|
Vizualizace vícerozměrných dat pomocí webových technologií
Burian, Vojtěch ; Galáž, Zoltán (oponent) ; Mžourek, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice vizualizace dat. Vizualizace dat je užitečným nástrojem, jak prezentovat a získat nové informace, a tak dojít k lepším rozhodnutím. V teoretické části je rozebírána problematika analýzy dat. Dále jsou uvedeny významy a použití jednotlivých typů grafů a v další části je poukázáno na problematiku tvorby grafů. Jsou zmíněny základy grafického designu a tvorby webových stánek. Praktická část se věnuje vizualizaci dat ze zpracovaných výsledků analýzy řeči u pacientů s Parkinsonovou nemocí. Protože většina lidí v odborně zaměřených odvětvích, jako je například lékárenský průmysl, nemá nebo neumí pracovat se specializovaným softwarem (například program Matlab), byly vytvořeny, pomocí programovacího jazyku Python, výstupy ve formátu HTML tabulka a SVG. Obě tyto části jsou zapracovány do webové stránky, kterou lze jednoduše otevřít ve webovém prohlížeči, který je již nainstalován v drtivé většině počítačů, a to bez závislosti na používané platformě operačního systému.
|
| |
| |
|
Interaktivní oblek pro tanečníka a jeho použití
Kříž, Petr ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interaktivním kostýmem pro tanečníka. Vypracování zahrnuje historický vývoj a první postupy pro vyuţití interaktivity mezi tanečníkem a jeho kostýmem. Součást vývoje interaktivního kostýmu je také vývoj technologie. V tomto případě to jsou první pokusy s barevným nasvícením kostýmů, vyuţití projekce ?theatergraph? inteligentní textilie a digitálních médií. Rozbor kostýmu CrossX, je také obsahem mé práce, a to z důvodu dvouletého projektu Mr.CrossX, který vznikl ve spolupráci se studenty a profesory z ČVUT. Shrnuji zde vývoj technologických principů k zhotovení obleku, který si tanečník sám rozsvěcí, čímţ vzniká interakce.
|
|
Interaktivní počítačové softwary v choreografii
Šmídová, Monika ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku interaktivních představení. Na téma nahlíží z pohledu propojení nových technologií a umění. Shrnuje historický vývoj interaktivity představení, zachycování pohybu a vývoj interaktivního softwaru. Práce je komponovaná jako stručný přehled shrnující dosavadní informace o této problematice. Uvádí nejvýznamnější představitele v oblasti interaktivních představení.
|
|
Vývoj a implementace testovací platformy
Burian, Vojtěch ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Zelenka, Petr (oponent)
Kvalita je pravděpodobně jedna z nejdůležitějších vlastností úspěšného softwarového produktu. Jak již v minulosti ukázala zkušenost s mnoha softwarovými projekty, vynechání testování a řízení kvality z procesu vývoje software může v důsledku vyvolat obrovské dodatečné náklady pro vývojářskou společnost. Postupně tedy testování software, jakožto disciplína, získala důležitou pozici v rámci ostatních aktivit vývoje tohoto programového vybavení. A protože v důsledku vzrůstajících zákaznických požadavků a rostoucí konkurence se software stává čím dál více komplikovanějším, musí být také nasazovány stále vyvinutější metody pro jeho testování. Vedle tvorby testovací strategie i plánování iterací, implementace vícero testovacích typů v rámci testovacího portfolia, automatizace, vyhodnocování, řízení a údržba testování: tyto aktivity jsou běžně vyžadovány v rámci větších softwarových projektů. Formalizovaná podoba testování software je dnes nicméně nasazována také v projektech založených na agilních metodách řízení, od nichž, z důvodu rozhodnutí managementu či cílového odvětví, se nezbytně očekává praxe dodávek produktů nejvyšší kvality. To vše zvyšuje pozornost věnovanou disciplíně testování software. Cílem této práce je navrhnout a implementovat nový systém testování software v rámci reálného projektu společnosti CertiCon a.s., pro kterou vývoj software představuje hlavní obchodní činnost. Současné problémy a možná zlepšení, shromážděné současně projektovým managementem a autorem práce, jsou analyzovány v první praktické části diplomové práce and transformovány do požadavků na nový testovací systém, který by měl pokrýt jak procesní změny na projektu, tak vývoj a implementaci potřebného software.
|
| |
| |
|
Vývoj aplikace pro řízení projektů
Burian, Vojtěch ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Vonka, Martin (oponent)
V současné době jsou mnohé činnosti subjektů soukromého i veřejného sektoru, které vyžadují určitou míru organizace a spolupráce, vykonávány ve formě projektů. Velká část těchto projektů přes veškeré snahy jejich pracovníků v konečném důsledku nesplňuje základní vytyčená kritéria plnění. Úspěšnost dokončení firemních projektů dle vytyčeného plánu je však kritickým faktorem pro konkurenceschopnost podniku a tedy i jeho přežití na trhu. Oblast řízení projektů proto nabývá stále většího významu, přičemž složitost této disciplíny přímo předurčuje její podpoření informačními technologiemi. Zároveň jsou však na softwarové aplikace pro řízení projektů kladeny nové požadavky, které vyplývají ze současného trendu vývoje v ICT. Cílem této práce je navrhnout a vyvinout první funkční verzi aplikace pro řízení projektů v rámci mého působení ve firmě NetGenium s.r.o., zabývající se vývojem webových aplikací a informačních systémů. Tato práce bude založena na požadavcích vedení firmy NetGenium s.r.o. a na dalších požadavcích, které si sám autor práce formuluje na základě teoretického studia a analýzy současných aplikací pro řízení projektů. Výsledná aplikace bude integrována do stávajícího podnikového informačního systému "NET Genium ERP - Řízení podniku" a je pojmenována "NET Genium PM".
|