Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika tvorby digitálního videa.
Batík, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem práce "Problematika tvorby digitálního videa" je ukázat postup při vzniku videa s ohledem na výhody a nevýhody jednotlivých fází. Práce by měla osvětlit používaní konkrétních technologií v natáčení jako jsou filmové, PAL, NTSC videokamery. Zmíněny jsou také trendy v používaných kodecích. V další části také sdělím, jakými způsoby se může video distribuovat v prostředí internetu. V teoretické části je představeno schéma procesu tvorby videa, na které je pak navázán popis jednotlivých kroků rozšířený o technické možnosti zpracování projektu. Je zdůrazněna variabilita těchto možností a fakt, že neexistuje jediná možná varianta, neboť odlišné projekty vyžadují zvolení specifického mixu jednotlivých variant. Praktická část obsahuje řešení příkladu fiktivní zakázky videoprezentace pro 4. fakultu Vysoké školy ekonomické.
Virtuální vzdělávání v oblasti IS/ICT
Timová, Petra ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou e-learningu ve světě (zejména se stavem v severní Americe a Evropě) a se situací v České republice. Práce je rozdělena do několika částí. První oddíl je teoretickým úvodem, kde se zaměřuji na klady a zápory e-learningu, co vše obsahuje a jaké jsou výhody a nevýhody této formy výuky oproti klasické výuce v učebnách. Neméně důležité jsou i trendy v této oblasti, neboť i zde dochází k postupnému vývoji a to jak z pohledu technologií, tak i z organizačního hlediska. Studiem teoretických kapitol získá čtenář základní pohled na problematiku e-learningu. V druhé části popisuji současný stav ve světě v dané oblasti. Jedná se zejména o situaci v Evropě a Serverní Americe (Kanadě a USA). Třetí část této práce je věnována situaci na jednotlivých stupních vzdělávací soustavy v České republice. Tedy situaci na základních, středních a zejména vysokých školách. Mé pozornosti neunikla i zákonná úprava v této oblasti a danou situaci zhodnotit. V posledních dvou kapitolách se zbývám analýzou Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické. Snažím se odpovědět na otázku, zda a v jaké formě je vhodné e-learning na této fakultě zavádět.
Analýza současné role multimédií v systémech pro podporu vzdělávání
Řezníček, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce "Analýza současné role multimédií v systémech pro podporu vzdělávání" je analyzovat současnou roli multimédií v informačních systémech a zmapovat aktuální stav využití multimédií při výuce na VŠE. Čtenář tak v celkem osmi kapitolách získá aktuální a komplexní přehled o nejrozšířenějších multimediálních technologiích a seznámí se s možností jejich využití v oblasti výuky. Mezi rozebíraná témata kapitol tvořících technologický podklad patří historie a současná role multimédií, jejich datové typy, přenosové kanály a proces digitalizace. V navazujících částech práce je na multimédia nahlíženo jako na konkrétní nástroj výuky. Na základě provedeného průzkumu technologické, finanční a personální situace na VŠE je v závěru navržen model multimediálního e-learningového systému. Analýza aktuálního stavu a návrh modelu systému multimediální výuky na VŠE představují hlavní autorův přínos pro oblast vzdělávání a zároveň odrazový můstek pro budoucí zlepšení současné situace.
Virtuální spolupráce v medicíně
Gabriel, Jiří ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na metody a prostředky virtuální spolupráce, a to jak v oblasti teoretické - organizace, typů a řízení týmů, tak i v oblasti technologické - software a hardware, včetně praktických příkladů a posouzení praktického přínosu jednotlivých technických prostředků pro tuto spolupráci, jakož i využití autorových zkušeností v oblasti zabezpečení informačních systémů. Speciální část je zaměřena především na reálnou aplikaci těchto postupů a technologií v medicínském prostředí, s poukázáním na společné aspekty i odlišnosti, dané specifických prostředím a charakterem lékařské práce, a to jak s využitím klasických literárních zdrojů, tak i online zdrojů a novinek prezentovaných na Internetu, stejně tak i vlastních znalostí v oboru medicíny. Cílem práce je především ukázat, jaké uplatnění nacházejí metody a prostředky virtuální spolupráce v medicíně, a to nejen v oblasti teoretické, ale především se zaměřením na praktické užití, včetně uvedení osobních zkušenosti autora v oblasti telemedicíny, s uvedením reálných možností a financování provozování online lékařských konzultačních služeb.
Analýza studijních plánů výuky základů informatiky na univerzitách ekonomického zaměření v Evropě
Drudík, Jakub ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Práce se zabývá analýzou výukových plánů základů informatiky v rámci sedmi vybraných evropských univerzit. Nejdříve nastiňuje, z jaké tematické okruhy by výuka měla obsahovat, a v rámci jednotlivých okruhů jsou popsána jednotlivá témata výuky, které jsou poté shrnuty do ideálního výukového plánu. V další části jsou zkoumány studijní systémy v evropských zemích, a po definici kritérií jsou vybrány a představeny evropské univerzity, jejich studijní programy a kurzy zabývající se informatikou. Výukové plány kurzů jsou srovnány dle osmi kritérií vycházejících z ideálního plánu, kde má každé z kritérií odlišnou váhu korespondující se závěry z jejich popisu. Dále jsou srovnány vybrané studijní programy univerzit a úloha informatiky v nich. Závěrem práce je zhodnocení jejích výstupů a přínosů.
Využití e-learningových technologií ve výuce na školách středního stupně vzdělávání
Šejtka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání tzv. e-learningem a jeho zaměřením na školy středního stupně vzdělávání. Teoretická část práce definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje historický vývoj e-learningu, vhodné formy a prostředky e-learningové výuky pro střední školy. Představuje také několik konkrétních prostředků pro e-learningovou výuku na středních školách. Praktická část práce hodnotí stav využití e-learningových technologií při výuce na školách středního stupně vzdělání v ČR. Výzkum probíhal oslovením většího počtu středních škol dotazníkovou metodou a následné výsledky jsou graficky znázorněny v závěru práce.
Analýza grafického designu informačních portálů
Reichmann, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Turek, Filip (oponent)
V dnešní informační společnosti bychom se bez velkých informačních portálů a specializovaných internetových magazínů neobešli. Grafický design je nedílnou součástí těchto webových sídel a výrazně ovlivňuje jejich použitelnost, představu uživatelů o serióznosti serveru i samotné chování uživatelů. Proto jsem analyzoval grafické designy úspěšných českých portálů pomocí uživatelského testování, osobního hodnocení, analýzou kompatibility, doby stahování a hodnocení návštěvnosti. Na základě výsledků analýzy jsem vymezil zásady pro návrh grafického designu jednotlivých typů informačních serverů, které pomohou webdesignerům vytvářet kvalitní a funkční designy. Tyto zásady jsem využil při tvorbě designu Topreportu, který se stal úspěšným projektem na poli informačních serverů.
Technologie pro podporu přenosu videa ve vizuální komunikaci
Řezníček, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři hlubší přehled o technologiích a standardech, které se uplatňují při šíření obrazových informací v podobě klasického TV vysílání, ale také v rámci multimediálních informačních systémů a poukázat přitom na jejich výhody a nevýhody, s přihlédnutím na aktuální trendy vývoje. Cíle je dosaženo prostřednictvím teoretických srovnání a praktických testů, ze kterých jsou vyvozeny závěry, vedoucí k subjektivním úvahám a doporučením. Vlastní obsah práce je rozčleněn do 9 kapitol, přičemž každá z nich se zabývá užší oblastí v rámci těchto technologií, má své dílčí cíle a různé metody jejich dosažení. Součástí práce je více než 40 obrázků, srovnávací tabulky, názory odborníků, rozsáhlá příloha a rovněž terminologický slovník, obsahující použité technické pojmy a zkratky. Práce je psána takovým stylem, který od čtenáře nevyžaduje pokročilou předchozí znalost žádných, zde popisovaných, technologií.
Metodika tvorby elektronického kurzu
Hofman, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s pojmem e-Learning v teoretickém i praktickém smyslu. Popsat v čem jsou klady a zápory e-Learningu, co vše e-Learning obsahuje a jaké jsou jeho výhody a nevýhody proti lidským lektorům a kamenným učebnám a jak skloubit obě formy dohromady k vytvoření nejefektivnějšího způsobu vzdělávání. Které metody výuky se dají aplikovat a kdy, jaké technologie a postupy použít pro kvalitní grafické, programové i obsahové zpracování elektronického kurzu. Práce popisuje principy používané při praktickém vývoji e-kurzu, zohlednění pro zrakově postižené, rozdíly mezi distribucí offline a online, standardy a složky e-Learningu a nejznámější vývojové nástroje a řídící systémy.
Počátky, vývoj a prognózy trhu datových médií v České republice
Horák, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Prágr, Pavel (oponent)
Práce mapuje trh datových médií v České republice s úzkým zaměřením na trh optických datových médií. Analyzuje produkty tohoto trhu, subjekty, které se na něm vyskytují a cenové trendy optických datových médií s ohledem na situaci v zahraničí. Práce přináší predikci budoucího stavu segmentu optických datových médií a odhaduje přibližný vývoj pro všechny tři výše uvedené oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šedivá, Zoja
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.