Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lenka Procházková: Beránek. Interpretace a recepce díla
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Resumé Předmětem diplomové práce je srovnání díla Beránek od Lenky Procházkové s jeho biblickou předlohou a vším, co s tvorbou tohoto díla souviselo. V práci je provedeno srovnání dějů zpracovaných románovou formou s ději, jak jsou uvedeny v Písmu. Jednotlivé pasáže jsou pak volně vyhodnocovány v kontextu příslušných biblických textů. Práce tedy zahrnuje jednak exkurz do autorčina života a díla, zabývá se inspiračními zdroji literárními i mimoliterárními, které spisovatelku vedly k rozhodnutí román vytvořit, vyhodnocuje interpretace vybraných míst románu se zacílením na autorské inovace a v neposlední řadě se zaměřuje na ohlasy a kritiky v souvislosti s vydáním díla. Diplomová práce také obsahuje autentické rozhovory s autorkou, které tvořily jeden z pramenů pro její sepsání. Ve svých závěrech si pak práce klade za cíl vyhodnotit přínos díla pro čtenářskou veřejnost, a to jak z pohledu vlastního románového zpracování, tak i z pohledu přiblížení biblických textů laikům.
Recepční strategie Lustigových děl
Zimová, Lucie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Rigorózní práce se zabývá recepčními strategiemi vybraných Lustigových textů (Druhé kolo in Démanty noci, Dita Saxová, Z deníku sedmnáctileté Perly Sch., Krásné zelené oči). Naším cílem je dokázat, zda Lustig spoléhá na vysokost tématu a kulturní encyklopedii svých čtenářů nebo zda mají jeho díla estetickou hodnotu i bez těchto předpokladů. První část rigorózní práce se věnuje teorii recepční estetiky. Stručně v ní uvádíme hlavní pojmy a představitele tohoto konceptu. V analýze zmíněných děl se zaměřujeme na příběh jako na interakci děje, narace, postav a prostoru, neboť tyto roviny jsou pro recepci díla nejpodstatnější. Práce je rozdělena vždy na část teoretickou, kde se seznamujeme s východisky, která nám slouží k následné analýze a na část praktickou, kde se v rámci vymezených kategorií pokoušíme o interpretaci použitých strategií. V rámci kapitoly "Narace" se zaměřujeme především na vypravěče a jeho možnou nespolehlivost, dále na promluvové formy a na pořádek a tempo vyprávění. V kapitole "Postava jako textový fenomén" nás zajímá především status postavy a proces jejího zobrazení. A konečně v kapitole "Prostor a jeho funkčnost" se zabýváme tím, jak Lustig (ne)dokáže zobrazit funkční prostor bez toho, aniž by spoléhal na kulturní encyklopedii čtenářů. Což ukazuje, že Lustig počítá s recepčním horizontem...
Typologie ženských charakterů v díle George R. R. Martina Píseň ledu a ohně
Válek, Filip ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato studie se zabývá problematikou typologizace Martinových postav, které během své knižní cesty procházejí vývojem výrazně tříbícím jejich charakterové rysy, což nám dává možnost je zařadit k literárním typům. Pro pochopení výběru a typizace postav je nezbytná důsledná konfrontace s biografickými texty. Stručná biografie je naznačena v první kapitole. Ve druhé části jsou následně představeny základní principy, na kterých se tyto typologie zakládají. Práce se zabývá postavami, které jsou nejen ženskými hlavními charaktery knižní ságy, ale také prochází významným vývojem. V průběhu práce bylo vytyčeno šest nejvýraznějších ženských typů - manipulativní žena, matka, žena dychtící po trůnu, žena bořící vymykající se standardům, šílená žena a žena zmítaná osudem, která se mu vymaní. Každé této kategorii je věnována jedna kapitola se stručným uvedením problematiky a je zastoupena několika postavami, jež dané typologii odpovídají. Rovněž je zvažováno, jakým způsobem postavy v plnění daného typu postupují shodně a v jakém se liší. Jedná se o literární typy, které mohou mít platnost i v reálném světě a vyobrazují základní lidské vlastnosti, ačkoliv jsou zasazeny do zcela fikčního světa a velmi výrazně (až teatrálně) zvýrazněné. V závěru se práce věnuje shrnutí, jak spolu tyto typy souvisí, jejich spojení s...
Fanfiction ve výuce českého jazyka
Bradáčová, Barbora ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka.
Plzeňské regionální pověsti jako východisko pro tvorbu projetů v mateřské škole
Bílková, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce představuje pověst jako východisko pro tvorbu projektů v mateřské škole. Cílem práce je představit regionální pověst a její zpracování v podobě projektů jako vhodný prostředek k naplňování cílů předškolního vzdělávání. Teoretickým podkladem práce je uvedení poznatků z oblasti literární vědy, metodiky práce s literárním textem v mateřské škole, dramatické výchovy, vývojové psychologie a předškolní pedagogiky v kontextu s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Je představena pověst, její původ v lidové slovesnosti, její blízká souvislost s pohádkou a potvrzeno tak její místo v literatuře pro děti. Dále jsou v práci uvedeny úkoly, cíle a možnosti využití literárního textu v mateřské škole a představen aktuální cíl v podobě čtenářské pregramotnosti. Dále práce seznamuje s možnostmi využití příběhu, dramatické výchovy a jejích postupů při naplňování cílů předškolního vzdělávání. Následně jsou představeny vhodné metody vzdělávání se zřetelem na předškolní dítě a jeho potřeby. V závěru teoretické části je uveden projekt a projektová metoda s ohledem na užití v mateřské škole. Praktická část popisuje dvě konkrétní regionální pověsti a jejich konkrétní zpracování v podobě projektů v podmínkách a prostředí konkrétní mateřské školy. Zhodnocení projektů na základě uplatnění...
Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů
Matoušková, Vendula ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů" přibližuje oblast čtenářské pregramotnosti zaměřenou na problematiku dětských časopisů. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu čtenářská pregramotnost a význam čtenářské pregramotnosti ve vztahu k dítěti předškolního věku. Dále přibližuje vztah dítěte ke knize ak dětskému časopisu. V empirické části je cílem prozkoumat dětské časopisy prostřednictvím analýzy dokumentů se zaměřením na obsah současné časopisecké produkce pro děti předškolního věku. Dalším cílem je prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, podle jakých kritérií si rodiče vybírají dětské časopisy a jakou roli mají při výběru časopisu samotné děti. Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že jsou na našem trhu časopisy kvalitní a obsahově vhodné pro děti předškolního věku s minimem reklamy (Báječná školka, Raketa) i méně kvalitní časopisy (Barbie, Auta). Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina rodičů vybírá dětský časopis podle kvality textů, ale velkou roli při výběru hraje i přání dětí.
Využití kontejnerového dopravního problému při plánování rozvozu betonu
Zimová, Lucie ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce aplikuje metody lineárního programování na konkrétní data firmy Českomoravský beton a. s. Cílem práce je naplánovat rozvoz betonu ze dvou betonáren tak, aby byl maximalizován zisk. K tomu je využito matematické modelování, konkrétně modifikovaný matematický model kontejnerového dopravního problému. V textu je nejprve teoreticky popsáno matematické modelování, lineární programování, dopravní problém, kontejnerový dopravní problém a také celočíselné programování. Další část práce je věnována reálnému problému firmy Českomoravský beton a. s. Zde je nejprve podrobně popsána situace, se kterou se firma potýká a na základě toho je pak navržen matematický model. Práce nabízí několik modifikací problému a podrobný popis veškerých dosažených výsledků. Závěrem práce je srovnání dosažených výsledků se stávajícím stavem ve firmě Českomoravský beton a. s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zimová, Ladislava
5 Zimová, Lenka
11 Zímová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.