Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna umělecké vizuální reprezentace v důsledku vývoje nových technologií
Dvořáková, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
1 Abstrakt: Tato práce pojednává o nových formách umělecké vizuální reprezentace, které mají svůj základ v digitálních kódech. Cílem práce je definovat způsob, jimž nová média formují vnímání dnešního světa a vymezit roli, kterou v tomto procesu zastává umělecká tvorba. Práce zodpovídá otázky, čím jsou nová média specifická v utváření iluze reality, jak oslovují a ovlivňují diváka, reprezentují místo a čas a jakým způsobem přetvářejí vztahy mezi dílem, umělcem a recipientem. Vzhledem k tomu, že je rozdělení do tradičních kategorií, které byly k posuzování umění používány, nadále neaktuálním, jsou zde uvedeny kategorie nové, charakteristické pro současnou počítačovou kulturu. Na konkrétních příkladech nových uměleckých forem jsou zde rovněž doloženy základní principy vizuální komunikace, které s sebou digitální technologie přináší. Současně práce představuje vybraná kritická pojetí významných filosofů, Waltera Benjamina, Viléma Flussera, Paula Virilia, Jeana Baudrillarda, vztahující se k otázce nových médií a jejich vlivu na změny způsobu lidské percepce a k intervenci nových technologií na lidskou přirozenost.
Fenomén Medvídka PÚ
Dušek, Filip ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Práce zkoumá text Medvídka Pú od anglického spisovatele Alana Alexandera Milnea, zejména v českých překladech Hany Skoumalové. Rozebírá nonsens, jeho jazyk, dále postavy Medídka Pú, časoprostor v textu a motiv pohybu. Zabývá se otázkou, proč existuje fenomén Medvídka Pú, jak se tento fenomén projevuje zejména ve vztahu k jiným textům a proč se nezdařilo vybudovat obdobný fenomén v adaptaci Marii Majerové. Jako didaktickou aplikaci práce uvádí možnost realizace výukového projektu s využitím textu Medvídka Pú. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pracovní listy pro práci s poezií ve 3. -5 . třídě ZŠ
Rybníčková, Alena ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Podnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.
Inspirovaná fabulace
Vlková, Miluše ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Jako studentka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze jsem v roce 2004 začala vyučovat český jazyk a literaturu na Základní škole Vlastina (později Dědina) v Praze 6. Ve svých hodinách jsem se snažila využívat především zážitkové metody, které se mi časem velice osvědčily. Velký úspěch měl zdánlivě jednoduchý úkol typu: "Doplňte obrázek textem," který se však ukázal jako problematický. Zpočátku totiž byli žáci velmi rozpačití a nevěděli, co mají psát. Neustále se ptali, zda to má být příběh nebo třeba popis. Bylo znát, že nejsou vychováváni k samostatnému myšlení a tvořivosti, neboť stále vyžadovali konkrétní zadání. Postupem času tomuto zadání uvykli, nedělalo jim potíže, a kvalita ztvárnění úkolů se neustále zlepšovala.
Konkretizace školního vzdělávacího programu v oboru Český jazyk a literatura v 1. až 3. ročníku základní školy
Urbanová, Radka ; Hník, Ondřej (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Specifické typy knih pro období pregramotnosti
Hartmanová, Lenka ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
V praktické části své práce jsem naznačila způsob, který umožňuje zprostředkovat co nejúčinněji zážitek z percepce obrazové knihy i ve větší skupině dětí. Pro svůj projekt jsem zvolila obrazové knihy Mileny Lukešové a Jana Kudláčka Bílá zima a Jakub a babí - léto. Tyto obrazové knihy (spolu s knihami Čáp a Holčička a déšť stejné autorské dvojice) představují nejčistší podobu obrazové knihy, splňující všechny požadavky kladené na tento knižní typ. I v současné době nadále zůstávají modelem, slovy V. Nezkusila, osobitou českou školou obrazové knihy (in Chaloupka, O., 1985 ). Třetím dílem, které se stalo východiskem pro můj projekt, je obrazová kniha Petra Síse Hřej, Mozarte, hřej. Dílo tohoto autora vyniká originalitou ilustračního zpracování a novým přístupem k propojení textové a obrazové roviny.
Nekonečný příběh Michaela Endeho a jeho vztah k mýtu
Šrejberová, Kristýna ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Tato práce, ačkoli se pokouší o jisté uchopení, zdaleka nemůže obsáhnout ani hloubku ani šíři problému, jímž se badatelé intenzivně zabývají více než jedno století, tj. mýtu. Snaží se alespoň rozpoznat a pojmenovat některé z "mytických" ("s mýtem souvisejících", "mající s mýtem společné rysy") aspektů ve zkoumaném textu - v Nekonečném příběhu. Věřím, že svým dílem přispěje к odhalení mýtotvornosti tohoto textu, a tím otevře čtenáři cestu к hlubšímu poznání jeho smyslu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.