Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 177 záznamů.  začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Animace algoritmů v prostředí Silverlight
Gargulák, David ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce, bylo vytvoření programu, pro animaci algoritmů v prostředí Silverlight. K jeho vývoji byl použit zásuvný modul Silverlight s využitím platformy .Net a~programovacího jazyka C#. Tato práce dále obsahuje seznámení s~použitým zásuvným modulem Silverlight a s podobným zásuvným modulem Flash.
Využití Vertex a Pixel shaderu v OpenGL pro 3D zobrazení 3D obrazových dat v medicíně
Vaďura, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá akcelerovaným zobrazováním 3D medicínských dat, např. z počítačové tomografie, pomocí grafického procesoru a s použitím rozhraní OpenGL. Nezpracované řezy jsou načteny do grafické paměti a zobrazeny metodou ray-casting. Cílem je kvalitně zobrazit 3D data a zároveň umožnit plnou interakci. K dispozici je několik režimů zobrazení jako MIP, simulace rentgenového zobrazení a realistické stínování.
Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči
Kuželová, Ludmila ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření 3D virtuální prohlídky za použití nového standardu WebGL v kombinaci s javascriptovým frameworkem O3D. Výsledkem je volně dostupná webová aplikace pro vygenerování virtuální prohlídky ze série zaslaných fotografií. Tyto fotografie jsou zpracovány na serveru, který na základě nalezených korespondujících bodů sestavuje 3D scénu. Práce staví na volně dostupné aplikaci Bundler [40], která je použita pro nalezení 3D bodů v zaslaných fotografiích a jim příslušných kamer (místa odkud byla fotografie získána). Výstupy aplikace Bundler jsou zpracovávány pomocí webového serveru Jetty za použití jazyka Java, kde dochází k získání všech informací jenž jsou potřeba pro vytvoření prohlídky. Zobrazení výsledku je potom dosaženo pomocí HTML5, CSS, WebGL a Javascriptu s užitím O3D.
Rekonstrukce 3D scény z obrazových dat
Hejl, Zdeněk ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje rekonstrukci 3D scény z fotografií a videozáznamů za pomocí přístupu Structure from motion. Na základě této metody byl implementován program schopný automatické výroby mračen bodů a polygonální sítě z běžných fotografií a videozáznamů. Program využívá řadu existujících i vlastních řešení, které jsou přehledně spojeny do jednoho snadno spustitelného celku. Dílčími kroky rekonstrukce jsou: detekce význačných bodů pomocí algoritmu SIFT, porovnávání snímků, algoritmus Bundle adjustment, stereoskopické algoritmy a výroba polygonálního modelu z mračna bodů pomocí knihovny PCL. V implementaci jsou využity programy Bundler a PMVS. K výrobě polygonálních modelů byl využit algoritmus Poisson surface reconstruction, dále jednoduchá triangulace a vlastní metoda rekonstrukce založená na segmentaci rovin.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Kantor, Roman ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V téhle práci diskutuji problém detekce zubů ve 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti.  Opisuji zde možné postupy, za pomocí kterých je možné požadovaného výsledku dosáhnout.  Zhodnocuji jejich výhody a nevýhody a určuji tu, kterou považuji za nejvhodnější. Tenhle zvolený postup pak rozvádím podrobněji včetně rozboru teoretických podkladů potřebných na jeho vytvoření. 
Vyhledávání korespondence ve stereosnímcích tváří
Klaudíny, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou 3D skenovania ľudských tvárí. Väčšina súčasných systémov pre skenovanie tvárí využíva projekciu vzoru. Cieľom diplomovej práce je vyvinúť 3D skenovací systém pre tváre založený na pasívnej stereoskopickej fotogrammetrii. Fotografie tváre s vysokým rozlíšením sú zachytené párom kalibrovaných fotoaparátov. Predspracovanie snímkov pozostáva z odstránenia deformácie optickým systémom, rektifikácie obrazového páru a extrakcie tvárovej časti. Dôraz je kladený na párovanie stereosnímkov. Tri rôzne prístupy k vyhľadávaniu korešpondencie v stereosnímkoch sú prezentované - lokálna technika, globálna technika používajúca rez grafom a hybridná technika spájajúca predošlé dve. Nakoniec je 3D model zrekonštruovaný z nájdenej korešpondencie. Výsledky ukazujú, že kvalitné 3D modely tváre môžu byť získané napriek tradičným ťažkostiam s párovaním stereosnímkov tváre bez vzoru. Taktiež je možné udržať výpočtové nároky na akceptovateľnej úrovni, hoci majú spracovávané snímky vysoké rozlíšenie.
Interaktivní 3D modelování lidských tkání na základě CT/MR dat
Satinský, Tomáš ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se skládá z teoretického rozboru, návrhu a implementace systému pro tvorbu trojrozměrných počítačových modelů tkání lidského těla. Tyto modely budou vytvářeny na základě dat získaných pomocí počítačové tomografie (CT) a magnetické rezonance (MR). Výstupem lékařských přístrojů založených na těchto principech je trojrozměrný rastr, který není příliš vhodný pro vizualizaci či vytváření reálných modelů tkání. Pro extrakci požadovaných tkání a vytváření jejich modelů se používají automatické nebo poloautomatické metody, kdy je nutná spolupráce odborníka na vytváření modelu. Tato práce je zaměřena na modelování lineárních struktur lidského těla jako jsou žíly a tepny, nervy, kanálky a další. Tyto struktury jsou totiž automatickými metodami problematicky rozpoznatelné a proto je vhodná asistence odborníka znalého lidské anatomie.
Rekonstrukce 3D objektu z obrazových dat
Cír, Filip ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí z obrazových dat. Jsou popsány možnosti a přístupy k optickému skenování. Ruční optický 3D skener se skládá z kamery a zdroje čárového laseru, který je vzhledem ke kameře upevněn pod určitým úhlem. Je navržena vhodná podložka se značkami a je popsán algoritmus pro jejich real-time detekci. Po detekci značek lze vypočítat pozici a orientaci kamery. Na závěr je popsána detekce laseru a postup při výpočtu bodů na povrchu objektu pomocí triangulace.
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Filip, Jan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. V případě jakékoli nepřesnosti při detekci lze měnit některé parametry a metody, kterými bude možné ovlivnit přesnost detekce. Program bude importovat model ve formátu STL a následně uživateli umožní v prohlížeči prohlédnout výsledek detekce. Detekované modely zubů bude možno exportovat ve formátu STL a to jednotlivě, či dohromady. Implementačním jazykem bude C++, kompilátorem GNU C v distribuci MinGW, toolkitem pro práci s 3D modelem bude MDSTk a zejména jeho část VectorEntity. Pro zobrazení 3D scény bude užit toolkit OpenSceneGraph. Aplikace bude vyvíjená hlavně pro OS MS Windows, ale díky užití GNU nástrojů by měla být na úrovni zdrojových kódů dobře přenositelná na jiné OS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 177 záznamů.   začátekpředchozí148 - 157dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kršek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.