Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Enantioselektivní syntéza fluorovaných organických sloučeniny za využití iminiové a enaminové katalýzy
Hejnová, Monika ; Veselý, Jan (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na studium využití organokatalytického konceptu na přípravu enantiomerně čistých, popř. vysoce obohacených, fluorovaných organických sloučenin ze snadno dostupných výchozích látek. Pozornost byla věnována organokatalytickým reakcím α,β-nenasycených aldehydů za využití principů enaminové a iminiové aktivace. První část práce je věnována studiu enantioselektivní cyklizační reakce hydrazonu (24) s cyklohex-2-enonem (25). Druhá část práce je věnována enantioselektivní nukleofilní adiční reakci diethyl-2-fluormalonátu (31a) na α,β-nenasycené aldehydy (30) za katalýzy komerčně dostupnými sekundárními aminy.
Vzdělávání žáků v chemii prostřednictvím jednoduchých experimentů s přírodními látkami: podpora empirických poznávacích postupů a rozvoj souvisejících kompetencí
Böhmová, Hana ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent) ; Vasileská, Marie (oponent)
172 Souhrn Ve své práci jsem se zaměřila na téma zařazování empirických poznávacích postupů do výuky chemie, na úroveň osvojení souvisejících kompetencí mezi českými žáky a na vyvíjení a podporu aktivit, které by přispěly ke zlepšení situace v chemickém vzdělávání na středních a základních školách v této oblasti. Jednotlivé cíle, které jsem si pro svou práci stanovila, byly postupně naplněny. U českých žáků jsem zjistila nedostatečnou úroveň osvojení obecnějších složek přírodovědné gramotnosti - dovedností, jako je tvorba hypotéz, navrhování, plánování a realizace experimentů, zpracování dat, vyvozování platných závěrů či relevantní argumentace. Jednou z příčin této situace je malý počet příležitostí k rozvíjení zmíněných dovedností v rámci školní výuky přírodních věd, resp. konkrétně chemie. Ukázalo se, že žáci nemají dostatek příležitostí provádět samostatně experimentální práci a vyhodnocovat získaná data, natož navrhovat vhodné experimenty a drobné výzkumy. V rámci dotazníkového šetření učitelé uváděli nevyhovující materiální vybavení škol a nedostatek vhodných námětů k experimentům jako nejdůležitější překážky v zařazování experimentální práce žáků do školní výuky chemie. Na základě těchto zjištění jsem navrhla soubor jednoduchých experimentů s přírodními látkami, zaměřených na samostatnou...
Biochemie ve středoškolském vzdělávání
Roštejnská, Milada ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent) ; Dundr, Milan (oponent)
Shrnutí Závěrem lze konstatovat, že všechny stanovené cíle disertační práce byly splněny. Z analýzy výukových materiálů vyplynulo, že v současné době není na trhu vhodný ucelený výukový program určený pro podporu výuky biochemie na střední škole. Přestože existuje celá řada na internetu dostupných biochemických animací, jejich zpracování je vysoko nad rámec středoškolského učiva a často je k dispozici pouze v anglickém jazyce. Dotazníkové šetření ukázalo, že většina středních škol je dostatečně vybavena počítači i základním softwarem umožňujícím využití ICT ve výuce. Učitelé používají v hodinách elektronické prostředky, nejsou však k dispozici ucelené soubory využitelných biochemických programů pro středoškolskou úroveň vzdělávání usnadňující činnost učitele i učení žáků. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že učitelé by velmi ocenili výukové materiály k biochemii, zejména pak k učivu o fotosyntéze, citrátovém cyklu, metabolismech, dýchacím řetězci a proteosyntéze. Dotazníkové šetření též odhalilo nejproblematičtější úseky učiva biochemie. Na základě zjištěných skutečností jsem nejprve vytvořila studijní text určený pro středoškolské učitele, který tvořil základ pro dva výukové programy: "Biochemické procesy v lidském organismu" a "Fotosyntéza v dynamických animacích". Výukové programy jsou vytvořeny v...
Rodinný dům
Smrček, Stanislav ; Chybová, Tereza (oponent) ; Mazánek, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je jednogenerační řadový rodinný dům v Brně-Chrlicích. Objekt je navržen v rovinatém terénu. Hlavní vstup je orientován na jihovýchod. Skládá se z jednoho podzemního a dvou nadzemních podlaží. Budova je postavena ze stavebního systému VELOX. Střecha je plochá se zelení, střecha přístavku je sedlová.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.