Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přeplňování pro zážehový motor o objemu 1.6 l
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování zážehových spalovacích motorů za účelem zvyšování jejich výkonnostních parametrů. Cílem práce je navrhnout vhodné turbodmychadlo tak, aby bylo dosaženo stanovených parametrů. V práci je navržena metodika postupu tvorby zážehového spalovacího motoru v prostředí GT-Power. Volba vhodného turbodmychadla vychází z návrhového výpočtu, spolupráce motoru s turbodmychadlem je poté ověřena simulacemi. Důležitou součástí práce je také citlivostní analýza, jejímž cílem je vyšetření vlivu vybraných parametrů na maximální tlak ve spalovacím prostoru a na teplotu výfukových plynů.
Kapacitní zapalování
Benček, Kristián ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá komplexnou problematikou zapaľovacej sústavy, pričom je špeciálny dôraz kladený na kapacitné zapaľovanie. Z dôvodu neskoršej potreby znalosti princípov, na základe, ktorých jednotlivé piestové spaľovacie motory pracujú je začiatok práce venovaný práve rozdeleniu týchto motorov podľa základných kritérií a elementárnemu zadefinovaniu jednotlivých druhov piestových spaľovacích motorov a dejov, ktoré v nich prebiehajú. Následne je detailne rozobraná problematika zapaľovacej sústavy ako celku ale aj jednotlivých súčastí zapaľovacej sústavy a pozornosť je kladená aj na správne nastavenie najvhodnejšieho momentu zážihu (predstihu) a potreby zaručenia dostatočnej zapaľovacej energie. Zapaľovacie sústavy sú rozdelené podľa historického vývoja od najstarších indukčných klasických zapaľovaní až po najmodernejšie úplne elektronické zapaľovania. Najväčší dôraz je kladený na detailný rozbor kapacitného zapaľovania, ktoré je následne porovnávané s konvenčným zapaľovaním. Posledná časť je venovaná riadeniu spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia. Ako príklad, že riadenie spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia je v dnešnej dobe reálne je uvedený motor Skyactive X, ktorý by mal byť v roku 2019 bežne komerčne montovaný do modelu Mazda 3.
Návrh škrticí klapky zážehového motoru
Jantač, František ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem škrticího elementu sacího potrubí zážehového motoru s ohledem na minimalizaci škrticích ztrát při plném zatížení motoru. První část práce se zabývá prvky sacího traktu u soudobých spalovacích motorů včetně konstrukčních řešení a teorií proudění. Práce dále popisuje tvorbu 3-D CAD modelu sacího potrubí se škrticími elementy a popis CFD simulace proudění s vyhodnocením výsledků. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem škrticího elementu na základě získaných výsledků.
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with the importance and possibilities of exhaust heat recovery, which helps to accelerate engine warm up at start and thereby reduce emissions. The theoretical part deals with emissions and the effort to reduce them by previous design solutions over the years. The practical part is devoted to creating the models with implemented systems of heat recovery and their impact on the temperature of the coolant and oil as well as the total vehicle consumption.
Zvyšování efektivity zážehového motoru pomocí vodního vstřikování
Benka, Miroslav ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
Práca je zameraná na technológiu vstrekovania vody za účelom zvýšenia účinnosti zážehového motora. Poskytuje stručný prehľad historického vývoja technológie, súčasný výskum a nakoniec sa zaoberá praktickým modelovaním systému vstrekovania vody v programe GT-POWER.
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dealing with reduction of unwanted emissions of passenger cars given by EU standards. The thesis is focused particularly on idea of fitting of already produced passenger cars with spark ignition engines, that meet older emission standards, with a system, that can reduce this unwanted emissions coming from the exhaust pipe. Outcome of this work is summary of basic retrofits, theoretical calculation of reduction of emissions for cars equipped with selected retrofit and decision about using retrofits as an appropriate component for decreasing of emissions, especially CO2 emissions.
Bladeless fan cooling module
Šišpera, Adam ; Vacula, Jiří (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This diploma thesis aims at researching the possibility of implementing a bladeless fan module, using Coanda effect, in a cooling system of a passenger vehicle. Its goal is to evaluate the feasibility of such system, its operational characteristic and establish a guideline for its design. A suitable cooling module is proposed, further examined, and finally proven in a real-world experiment.
Návrh 1D simulačního modelu motoru za účelem zvýšení efektivity motoru
Pohludková, Lenka ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci a zvýšení efektivity motoru pro osobní automobily pomocí 1D simulačního modelu v prostředí GT-Suite. Práce vychází z rešerše současných metod pro zvyšování efektivity spalovacích motorů a na základě této rešerše je sestaven simulační model motoru. Analýza možností zvýšení efektivity motoru je provedena změnou vybraných vstupních parametrů a hodnocením výstupní měrné efektivní spotřeby paliva. Výsledkem je sada optimalizovaných parametrů motoru, která přispívá k jeho vyšší efektivitě.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the multifaceted aspects of noise generation in electric vehicles. By exploring regulations, industry practices, and presenting innovative noise generation models, it advances our understanding of this emerging issue. The research findings can guide the development of quieter and more sustainable electric vehicles, contributing to a positive user experience and a harmonious coexistence with the environment.
Crash test and its effect on cooling module design
Hačunda, Patrik ; Lapčík, Josef (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with a research on the topic " Crash test and its effect on cooling module design". The thesis contains basic data of the European legislation, information about the companies performing crash tests, description and function of the individual parts of the cooling module and last but not least description of the elements compensating for low speed crash. A simulation of a frontal structural impact test is developed based on the RCAR code.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bazala, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.