Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Francouzi a jejich životní styl z pohledu cizince
Jelínková, Radka ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Jací jsou vlastně Francouzi? Jsou takoví, jak se o nich říká? Jsou takoví, jací si myslí, že jsou? Jsou vlastenci, bohémové, gurmáni nebo snobi? Odpovídají tato národnostní klišé realitě? V této práci bych chtěla nahlédnout do francouzské národní povahy, francouzské mentality, do francouzské společnosti. Chtěla bych porovnat historické vlivy i moderní trendy v životě Francouzů. Ráda bych poodhalila francouzský životní styl a typické chování a zvyklosti Francouzů. Provázejí Francouze v každodenním životě jejich tradiční hodnoty jako Svoboda, Rovnost, Bratrství? Řídí se jimi sami Francouzi nebo je jen hlásají světu? Chtěla bych popsat, jak Francouzi tráví volný čas, jak se chovají v práci i jaké mají rodinné tradice. Jedna z hlavních podkapitol je také věnována politice. Snažila jsem se nastínit, jaký je postoj Francouzů к politice, státu a veřejnému životu. Také jsem se zabývala současnými problémy ve Francii spojenými s tímto tématem. Poslední kapitolu jsem věnovala názorům různých českých osobností ale i obyčejných lidí. Osobnosti a odborníci, kteří žijí nebo žili ve Francii, se vyjadřují к francouzské povaze nebo к aktuálním francouzským tématům. Druhá část vychází z průzkumu mezi studenty gymnázií i mezi dospělými pracujícími lidmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Francouzský model integrace v oblasti vzdělávání etnických menšin
Havránková, Ivana ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je objasnit problematiku, která se týká integrace etnických menšin, které jsou přítomny ve Francii. Vzhledem k tomu, že v České republice nejsme nuceni v takové míře řešit problémy, které se v rámci imigrace objevují, vybrala jsem si Francii, která je tradičně považována za zemi, do které neustále přichází lidé, kteří se zde chtějí natrvalo usadit. Francie zde bude popsána jako multikulturní země, která chce v rámci své imigrační politiky poskytnout cizincům kvalitní zázemí pro jejich budoucí život. Vzhledem k tomu, že na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy studuji obor francouzský jazyk a literatura a základy společenských věd, budou v diplomové práci spojeny oba přístupy. Dalším cílem práce bylo popsat francouzskou imigrační politiku, která se týká všech cizinců, se zaměřením na francouzské školství, které má za úkol vzdělávat nově příchozí žáky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka
Janatová, Kateřina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka se zabývám tématem hry z různých pohledů. Svou práci jsem rozdělila na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se nejprve zaměřila na různé definice her, kterých existuje velké množství, poté jsem čerpala poznatky z odborné literatury a z internetu. Neodpustila jsem si ani malé ohlednutí do historie vývoje hry, kde jsem nemohla opomenout Jana Amose Komenského coby velkého pedagogického myslitele a průkopníka hry ve vyučování. Za "francouzskou stranu" jsem si zvolila Célestina Freineta a v neposlední řadě jsem se zmínila o Jeanu Piagetovi a jeho ženevských výzkumech stádia myšlení a myšlenkových operací v souvislosti se hrou. Autorů, kteří se věnovali a věnují této problematice jerjekonečně mnoho. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěla, aby se má práce soustředila pouze na teorii, zvolila jsem opravdu jen pouze velmi letmé zastavení v historii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Švýcarsko a jeho využití ve výuce francouzského jazyka
Krejčová, Veronika ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Předmětem diplomové práce je jedna z nejmenších, ale zároveň nej zajímavějších zemí Evropy - Švýcarská konfederace, obvykle nazývaná Švýcarsko. Diplomová práce je zaměřena na tuto zemi ze dvou základních pohledů. Do prvé části práce je zařazen celkový popis této země, a to především z pohledu historického, s důrazem na postup dějin a událostí a jejich dopad a vliv na vývoj Švýcarska a celého regionu. Předmětem zájmu v této oblasti bylo i zachycení všech podstatných zlomových okamžiků pro vývoj národa a jeho společenského uspořádání a především na dopad těchto historických událostí a etap na dnešní stav a uspořádání této federatívni republiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Frankofonie: Kanada - Québec
Přikrylová, Eva ; Müllerová, Eva (oponent) ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce)
V diplomové práci se chci soustředit na jazykové odlišnosti v Kanadě, především v Québecu. Téma Québec se budu snažit zapojit do výukového procesu, dle nového Rámcového vzdělávacího programu. V kurikulárních dokumentech dochází k zásadním změnám, které výrazně ovlivní systém českého školství. Termíny Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program získávají od schválení nového školského zákona oficiální ráz a stávají se legitimní součástí českého školství. Zákon, schválený k 1.1. 2005 a pozměněný k 1.9. 2005, stanovuje školní rok 2007/08 jako počáteční období, kdy všechny základní školy začnou učit podle Školních vzdělávacích programů, vytvořených na základě Rámcových vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ
Kadlecová, Táňa ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Islám ve Francii
Pochmannová, Markéta ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Téma této diplomové práce zní "Islám ve Francii". Islám sám o sobě představuje jedno z nejdiskutovanějších témat současné doby a Francie patří mezi země, které přítomnost tohoto náboženství pociťují nejvíce, vzhledem к poměrně početné muslimské menšině, jež zde sídlí. Islám a Francie, dva pojmy na první pohled dosti vzdálené, přesto jde o realitu dneška. Tato práce podává přehled dějinných událostí, které к této situaci vedly, informuje o současném stavu a snaží se upozornit na hlavní problémy, jež z tohoto kulturně odlišného soužití plynou. Hlavním cílem je nastínit možné řešení těchto problémů a především co nejobjektivněji podat obraz celé společenské situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Životní styl francouzské rodiny
Zahradníková, Lenka ; Halászová, Věra (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám studiem současné francouzské rodiny, která mi má být podkladem k vyjádření se k problému francouzské "národní" mentality, která je do značné míry ovlivňována životním stylem. Výchozím bodem mého zkoumání jsou poznatky mé babičky, která vyrůstala ve Francii. Tento přístup jsem doplnila studiem literatury z 2. poloviny 20. století a nakonec posledním přínosem ke zjištění dané problematiky jsem přidala své vlastní zkušenosti s poznáním životního stylu jedné konkrétní rodiny, která je známou rodinou mé babičky, s níž udržuje stále kontakt. Právě kontinuita příběhů této dané rodiny může naznačit historické proměny, k nimž docházelo v průběhu vývoje zmíněných rodin. Moje motivace spočívá ve znalosti francouzské mentality na základě životního příběhu mé babičky, která ve Francii prožila část života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 MÜLLEROVÁ, Eva
2 Müllerová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.