Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kontrola situace za vozidlem
Perničková, Tereza ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o dopravním systému, reakční době a jejích jednotlivých fázích, včetně faktorů, které reakční dobu ovlivňují a možné metody jejího měření. Dále je uvedena problematika výhledu z vozidla a pravidla bezpečné jízdy. Vysvětleno je měření změny směru pohledu pomocí eyetrackingu, typy těchto zařízení a metody vizualizace dat získaných ze záznamů. V analytické části jsou čerpána data z pořízených videozáznamů jízd v reálném silničním provozu. Je uvedena zkušební trasa, testovací zařízení, zkušební vozidlo a informace k testovaným řidičům. Ze získaných dat byla vyhodnocena četnost a délka jednotlivých složek pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na vybraném zpětném zrcátku i celková doba, kterou řidiči věnovali pohledu do zrcátek.
Checking of the Situation Behind the Vehicle
Ryšavá, Kristína ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of control the situation behind the vehicle, in the theoretical part discusses the indirect view from the vehicle, reaction time and possibilities of its measurement and the possibilities of measuring eye movements using eye trackers, The second part of the thesis deals with the description of the measurement method used to obtain the needed data and the analysis of the situation behind the vehicle using rear view mirrors by analyzing the duration of the fixations in the rear view mirrors and the total duration of the view in the rear view mirrors.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Detekce komplexu QRS u experimentálních záznamů EKG
Bucsuházy, Kateřina ; Ronzhina, Marina (oponent) ; Vítek, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí komplexů QRS. V teoretické části je představen souhrn vybraných metod detekce komplexu QRS. Podrobněji je popsána vlnková transformace, která je využita k realizaci detektoru komplexu QRS v prostředí Matlab. Konkrétně je použita redundantní dyadická diskrétní vlnková transformace a biortogonální vlnka s lichou symetrií bior1.5. Detektor byl testován na databázi CSE. Následně byl upraven pro detekci na experimentálních záznamech.
Analýza časové náročnosti řešení vybraných dopravních situací řidiči
Krejčiřík, Roman ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou časové náročnosti řešení vybraných dopravních situací řidiči v reálném silničním provozu. Cílem práce bylo zjištění, jakou dobu potřebují řidiči pro vyhodnocení situace v různých typech křižovatek a zároveň, jak dlouho trvá bezpečně vykonat úkon v dané situaci. Na základě analýzy současného stavu byl navržen experiment, který byl realizován formou jízdních zkoušek v reálném provozu. Experiment byl proveden ve městě Brně a zúčastnilo se jej 10 probandů. Doba potřebná k vyhodnocení a k bezpečnému vykonání úkonu byla zkoumána v 7 různých situacích. Data byla sbírána pomocí eyetrackeru, následně vyhodnocena a roztřízena podle jednotlivých situací a ostatních zjištěných vlivů. Takto vyhodnocená data byla porovnána v rámci jednotlivých situací a mezi situacemi navzájem. Získané časové údaje poskytují základní informace o časech potřebných pro vyhodnocení situace, kdy nejkratší zjištěná doba byla 2,1 s.
Odklon pozornosti řidiče
Plucková, Iveta ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá odklonem pozornosti řidiče. V první části je provedena literární rešerše z oblasti odklonu pozornosti při řízení. Jsou zde charakterizované jednotlivé metody měření distrakce. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých pro vypracování této diplomové práce. Výsledná data byla vyhodnocena za účelem zjištění doby fixace na dopravní značení a reklamní zařízení v intravilánu/extravilánu ve dne/v noci a následná komparace vizuálního vnímání dopravního značení a reklamního zařízení.
Vliv vybraných faktorů na chování řidiče
Křemenová, Tereza ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje vliv určitých typů křižovatek a zároveň denní doby na chování řidiče. V teoretické části je popsán úvod do problematiky faktorů ovlivňujících chování řidiče při řízení motorového vozidla. Dále práce vymezuje silniční křižovatky a výzkumy věnující se dané problematice. Praktická část diplomové práce se věnuje vyhodnocení celkového počtu primárních a sekundárních pohledů na určitých typech křižovatek, průměrnému počtu pohledů a jejich průměrné délky doby trvání ve dne či v noci. Zároveň se věnuje vyhodnocení prvního směru pohledu podle druhu komunikace (vedlejší komunikace/ hlavní komunikace) a následnému směru jízdy. Získaná data jsou zhodnocena v kapitole diskuse/ analýza výsledků. Z vyhodnocených dat v první části vyplynulo, že sekundární pohledy mají kratší průměrnou dobu trvání na rozdíl od průměrné doby trvání primárních pohledů. Ve druhé části byly výsledky ze dne a noci shodné pouze u okružních křižovatek, kdy řidiči provedli první směr pohledu vlevo.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bucsuházy, K.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.