Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace metod analýzy struktury českých souvětí.
Dutkevič, Jiří ; Kuboň, Vladislav (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Název práce: Implementace metod analýzy struktury českých souvětí. Autor: Jiří Dutkevič Katedra / Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Vladislav Kuboň, Ph.D., Ústav formální a aplikované lingvistiky Abstrakt: Práce se zabývá automatickou analýzou struktur souvětí v češtině. Shrnuje výsledky předchozího výzkumu, užívá v něm navržené metody rozdělení souvětí do segmentů pomocí přesně definované množiny separátorů a na základě přednesených pravidel navrhuje tři metody automatického určování úrovní jednotlivých segmentů v souvětí a tím i jejich vzájemných vztahů. Jedna metoda přímo využívá pravidel navržených v odkazovaném výzkumu, druhá používá genetický algoritmus a třetí neuronovou síť. Práce obsahuje implementaci těchto metod a vyhodnocení výsledků na ručně anotovaných datech z Pražského závislostního korpusu.
O čem píší dnešní noviny
Jankovský, Petr ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Straňák, Pavel (oponent)
Projekt se zabývá návrhem a implementací programu, který na základě frekvenční analýzy textu poskytne rychlý přehled toho, o čem se aktuálně píše v novinách. Program stahuje aktuální novinové články ze serverů internetových novin. Pro každou definovanou rubriku a pro každý článek je schopen vypsat nejfrekventovanější n-tici slov s možností definice nezajímavých (zakázaných) slov a slovníku sousloví. Implementace řeší několik problémů se stahováním článků z~různých, strukturou odlišných serverů, jako je například problém s kódováním češtiny či rozpoznání článku od reklamy. Práce odhaluje, že prostá frekvenční analýza může podávat zajímavé výsledky.
Simulace agregačního chování
Tomek, Jakub ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Mnoho druhů švábů ve volné přírodě tvoří agregace. Tématem této práce je hledání evolučních výhod, které agregační chování švábům poskytuje. Kvůli problémům spojeným s testováním evolučních hypotéz na živých švábech jsme se rozhodli jako prostředek výzkumu použít multiagentní simulaci. Vytvořili jsme několik modelů, které testují určité hypotézy týkající se různých oblastí života švábů. Naše výsledky podporují například hypotézy týkající se ochrany švábů před predátory, či efektivního sdílení potravy z mrtvých švábů. Také nabízíme vysvětlení kanibalismu švábů. Některé hypotézy naopak podpořeny nebyly, např. hypotéza týkající se efektivního využití výkalů jako zdroje jídla. Naše výsledky je možno využít v dalším výzkumu chování švábů. Jelikož je agregace poměrně obecným mechanismem, který se vyskytuje ve více přírodních vědách, naše výsledky lze aplikovat i v nich. 1
Katedrální nástěnka
Kučera, Roman ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Kruliš, Martin (oponent)
Cílem projektu je vytvořit webovou aplikaci, která by mohla sloužit jako katedrální nástěnka. Tato aplikace umožní vkládat různé, za běhu doplnitelné, typy příspěvků (například upozornění na seminář, recenze knihy, nabídka spolupráce, novinky z jiných zdrojů,. . .) a to jak pomocí webového rozhraní, tak zasláním emailu na adresu k tomu určenou. Vzhled stránek pro návštěvníka bude personifikovatelný, složený z oken definovaných umístěním, obsahem (typ příspěvků + filtry) a grafickými vlastnostmi (tj. šablonou - velikost, barvy, fonty,. . .). Součástí projektu bude také porovnání vlivu různých druhů cachování na výkon aplikace. Jádro bude napsané v PHP a bude podporovat různé druhy SQL databází pro uložení svých dat.
Zavedení kast do evoluce umělých bytostí.
Trunda, Otakar ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci se zabýváme problematikou evoluce umělých bytostí rozdělených do kast. Představujeme návrh prostředí umožňujícího uživateli definovat různé kasty včetně jejich vzájemných vztahů a simulovat život příslušníků těchto kast ve virtuálním světě. Popisujeme vlastnosti námi navrženého prostředí a jeho aplikovatelnost demonstrujeme na několika typických scénářích s využitím kast. V takto navrženém prostředí zkoumáme modelové situace, kde bytosti ve virtuálním světě zastávají různé role. Pozorujeme výsledky simulací a zkoumáme, jaký vliv na výsledek mají počáteční podmínky, hodnoty parametrů agentů (např. maximální věk) a hodnoty parametrů prostředí (např. pravděpodobnost mutace).
Evoluce fotbalových strategií
Jiřička, Martin ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
Práce popisuje návrh spojité simulace zjednodušeného fotbalové- ho utkání a evoluce, která dává uživateli možnost pokusit se vyvinout fotbalový tým, který v této simulaci nejlépe obstojí. Popsaná simulace i evoluce byly na- programovány pro Microsoft .NET Framework. Program umožňuje jednoduchý distribuovaný výpočet evoluce a prohlížení jejích výsledků včetně sledování zá- pasů ve 2D grafice. Část práce se také věnuje popisu fungování programu a jeho ovládání. Na závěr jsou uvedeny některé provedené výpočty, které mají ilustro- vat způsoby používání programu, a také krátká analýza, která na konkrétním příkladu ukazuje, že navržené řešení by mohlo fungovat. 1
Nástroj pro sledování změn obsahu WWW stránek
Rychnovský, Dušan ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
Cílem práce je navrhnout a implementovat program umožňující au- tomatické hledání změn webových stránek. Výstupem má být stránka s pře- hledně vyznačenými oblastmi, jejichž obsah se změnil. Aplikace musí umožnit nastavit významné oblasti stránky a tím určit její části, které mají být při kon- trole ignorovány. Práce popisuje instalaci a ovládání programu, strukturu kódu, problémy, které bylo během vývoje potřeba vyřešit a možnosti dalšího vylepšení. Nechybí srovnání programu s dostupnými alternativami. 1
Evoluce parametrů páření
Kraut, Tomáš ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Tato práce se zabývá implementací prostředí pro simulaci umělého světa a zkoumání vývoje v něm žijích jednoduchých umělých organismů. V první části jsou popsány základní principy tohoto modelu světa, jeho vytváření a změny, růst potravy a průběh života jedinců, způsob získávání potravy a způsob jejich rozmnožování. Dále je implementováno tohoto prostředí v jazyce C++, je vysvětleno, jak se implementovaný program použivá, popsán je způsob automatických změn v simulaci pomocí skriptů a způsob, kterým lze z tohoto programu získat statistická data pro další zpracovaní.
Bitmap picture classification
Lukšová, Ivana ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V tejto práci navrhujeme metódu na automatickú klasifikáciu bitmapových obrázkov na základe obsahu do tried ako budovy, krajinky, fotografie apod. Metóda využíva koncepty strojového učenia, konkrétne mechanizmus rozhodovacieho stromu. Z obrázkov sú extrahované charakteristiky ako kontrast, rozloženie farieb, výskyt priamych línií. Na základe týchto charakteristík je vybudovaný rozhodovací strom použitím algoritmu ID3. Súčasťou práce je vytvorenie programu, ktorý umožňuje operácie s databázou obrázkov vzhľadom k výsledkom klasifikácie - vyhľadávanie, triedenie do adresárov atď. Metóda má dosahuje úspešnosť 75-85% v rámci tried.
Busy Beaver Problem
Kropitz, Pavel ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Práca mala za úlohu vyvinúť a implementovať optimalizačné metódy, ktoré by našli uplatnenie pri riešení busy beaver problému rádu 5+. Výsledkom práce je teoretická časť a jej implementácia v podobe dvoch programov - simulátora turingových strojov podrobne zobrazujúceho výpočet stroja s aplikáciou teórie a programu prehľadávajúceho priestor turingových strojov. Ten bol spustený pre turingove stroje o štyroch až šiestich stavoch. Kvalitu metód preukázal malým počtom strojov, ktorých správanie nedokázal odhaliť a nájdením nového rekordného stroja - kandidáta na busy beavera rádu 6.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.