Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak je důležité, aby měl překladatel filipa : (porovnání dvou překladů knihy The importance of being Earnest Oscara Wilda)
Cvachová, Daniela ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce - Daniela Cvachová - 2011 Abstrakt: Tato diplomová práce porovnává dva české překlady dramatu Oscara Wildea The Importanc of Being Earnest (Jak je důležité míti Filipa) na základě poznatků uznávaných teoretiků překladu (Levý, Knittlová, Králová, Reissová). Překlad Jiřího Zdeňka Nováka od překladu kolektivu mladých a začínajících překladatelů pod vedením Stanislava Rubáše a Zuzany Štastné dělí půl století. Práce se zaměřuje především na porovnání jevů, které jsou pro Wildeovo dílo charakteristické a pro překladatele náročné: problémy lexikologické jako slovní hříčky, bonmoty, narážky na dobové reálie. I přes svůj nevelký rozsah nabízí drama celou řadu takovýchto překladatelských oříšků.
Anglicisms as a means of teenage identity construction in the virtual environment
Lipková, Eva ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak současní čeští adolescenti používají ve virtuálním prostředí anglicismů a jaký vliv může toto použití mít na vytváření identity. Cílem práce je dokázat, že v daném vzorku respondentů mohou být anglicismy považovány za typický prvek skupinové identity dospívajících na internetu. Teoretická část tvoří odborný rámec a vysvětluje základní pojmy - identitu, její propojenost s jazykem, sebevyjádření, dospívání a vzájemné působení všech těchto prvků ve virtuálním prostředí. Praktická část potom uvádí výsledky výzkumu, zdůvodňuje volbu komparativní metody a potvrzuje úvodní hypotézu. V závěru jsou uvedeny interpretace získaných informací a domněnky. Klíčová slova: identita, sebevyjádření, hledání sebe sama, zkoušení možných "já", virtuální prostředí, dospívání, zpětná vazba vrstevníků, jazyk, anglicismus.
Supplementary Pronunciation Activities to Maturita Solutions Pre-Intermediate
Švehlová, Barbora ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Shrnutí Předkládaná bakalářská práce se zabývá vytvořením výslovnostních aktivit ke středoškolské učebnici Maturita Solutions Pre-Intermediate. Hlavním cílem je utvořit soubor doplňkových cvičení na procvičení výslovnosti, která budou plně zahrnuta do jednotlivých lekcí v učebnici. Teoretická část práce zahrnuje stručný popis současného stavu a stylu výuky výslovnosti a nastiňuje některé obecné problémy, které zapříčiňují, že výslovnost je stále velmi okrajovým tématem v hodinách anglického jazyka. Dále se věnuje aspektům, které jsou podstatné pro efektivní výuku výslovnosti a analýze současných metod. Ty jsou následně aplikovány na nově vytvořená cvičení. V praktické části jsou na základě výsledků výslovnostní analýzy učebnice Maturita Solutions Pre-Intermediate představuje nová cvičení zaměřená na segmentální a suprasegmentální jevy. Součástí bakalářské práce je také pilotáž vybraných cvičení provedená na střední škole a stručný popis průběhu výuky těchto aktivit.
Punk: History, main features and subculture
Šimková, Anna ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Shrnutí Bakalářská práce pojednává o hudební historii punku a o hlavních představitelích první punkové generace, zejména o kapele the Sex Pistols, poskytuje srovnání současných a původních punkových stoupenců, vytváří přehled hlavních znaků a činností spojených s punkem, zkoumá definice slova 'punk' a popisuje, jak členové punkové subkultury jednají. Práce se zaměřuje také na propojení punku a politických názorů, což je v tomto hudebním žánru stěžejní. Názory autorů literatury jsou porovnávány se zkušenostmi autorky práce. Obsah práce je komplexní, zahrnuje ty nejpodstatnější rysy punkového hnutí. Klíčová slova: punk, the Sex Pistols, kapela, hudba, fanoušek, subkultura
Influence of Phonetic Literacy on the Perception Ability of Czech Learners of English
Kaňák, Jakub ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato bakalářská práce pokrývá hlavní body akvizice druhého jazyka a zaměřuje se na jeho percepci a produkci. Dále se zabývá relevantními teoriemi akvizice fonologie druhého jazyka a zdůrazňuje některé klíčové aspekty jako roli fonologickéhy systému prvního jazyka na percepci a produkci jazyka druhého. Zmiňuje také spodobu znělosti a zkracování samohlásek před fortisovýmy souhláskami ve vztahu k českým studentům angličtiny. V praktické části je rozebrán percepční experiment, který zkoumal percepci koncových anglických fonémů /t/ a /d/ českými mluvčími. Bylo zjištěno, že čeští studenti jsou pod vlivem fonologického systému rodného jazyka při rozlišování kontrastu znělosti na konci slov. Tato práce nenašla žádný významný celkový vztah mezi znalostí efektu zkracování samohlásek a výsledkem v percepčním testu. Klíčová slova: percepce řeči, fonetika, fonologie, osvojování cizího jazyka
Impact of Intersonorant Voicing on the Perception of Foreing Accent in the Speech of Advanced Czech Learners of English
Dvořáková, Martina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Účelem této bakalářské práce je popsat výzkumem vliv mezisonorantní znělosti, která se vyskytuje v mluveném projevu českých studentů angličtiny, na jejich úroveň cizineckého přízvuku. Ke zhodnocení tohoto jevu je použita metoda percepčního testu. Příkladové věty s a bez výše uvedené chyby jsou posouzeny rodilými mluvčími anglického jazyka. Výsledek jejich pozorování, označení míry přízvuku na škále o sedmi bodech, bude dále analyzován autorkou s cílem potvrzení nebo vyvrácení dvou původních hypotéz, jež se týkají vlivu intersonorantní znělosti na cizinecký přízvuk v závislosti na jednotlivých umístěních chyby ve výslovnosti ve větách i slovech.
Popular music as motivating element and means of acquiring listening skills in English language teaching at B1 level
Krajňáková, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím hudby a písní ve vyučování anglického jazyka na úrovni B1. Jejím cílem je analýza hudebních aktivit prezentovaných v různých zdrojích, vytvoření dalších hudebních aktivit, jejich pilotáž v praxi a následná evaluace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část se věnuje poslechové dovednosti, jejímu vztahu k ostatním jazykovým dovednostem, její definici, jejími principy, přístupy k výuce jazykových dovedností a zdroji poslechových aktivit. Dále podává popis jazykových dovedností na úrovni B1 a uvádí důvody proč používat písně k rozvoji poslechových dovedností. V poslední části představuje alternatívní použití hudby a písní a klasifikaci hudebních aktivit. Praktická část zahrnuje analýzu hudebních aktivit ze třech různých učebnic pro středně pokročilou úroveň a porovnává je s hudebními aktivitami z jiných zdrojů. Výzkum se zaoberá aplikaci vybraných hudebních aktivit v praxi, a jak je studenti vnímají. Klíčová slova: Poslechová dovednost,hudební aktivita, motivace, poslech písní, texty písní

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.