|
Urban Mass Transportation in Olomouc in context of IDSOK
Dostálová, Pavla ; Mervart, Michal (advisor) ; Píša, Petr (referee)
The thesis deals with problem of urban mass transportation. Theoretical part is focused on mass transportation. The thesis contains delimination of area - Olomoucky Region - and its mass transportation - integrated transport system "IDSOK". The main part of the thesis deals with Urban Mass Transportation in Olomouc. There are analyzed selected problems of urban mass transportation as comfort, adherence to time tables, new tram traces routing - operating expenses of trams and buses - and communication with passengers.
|
|
Hodnotový management a hodnotové inovace podle ?strategie modrého oceánu?
Píša, Petr ; Vlček, Radim (advisor) ; Ullmann, Bohumil (referee)
?Strategie rudého oceánu? představuje působení firmy na stávajících, již existujících trzích. ?Strategie modrého oceánu? je jen část hodnotového managementu. Zaměřuje se jen na nové hodnoty pro zákazníka. To jsou takové, které jsou funkčně odlišné, nesrovnatelné, uspokojují nové potřeby zákazníků a tudíž vytvářejí nové trhy nebo rozšiřují stávající trhy pro nové zákazníky. Jsou opakem stávajících hodnot pro zákazníka. Z hlediska vedení konkurenčního boje volí vyhnout se přímému střetu konkurence, proto se nazývá ?strategie modrého oceánu?. Vytvoří si svrchovaný tržní podíl, a tak vyřadí konkurenty ze hry. Konkurence nehraje v ?modrých oceánech? žádnou roli, neboť se soustřeďuje na uspokojování jiných potřeb. Základním kamenem ?strategie modrého oceánu? je hodnotová inovace. ?Strategie modrého oceánu? je jen částí hodnotového managementu. Podle hodnotového managementu by se měly firmy řídit, protože představuje efektivní nástroj. Hodnotový management je široký univerzální pojem zaměřující se na zvyšování hodnoty pro zákazníka. K maximalizaci hodnoty pro zákazníka využívá čtyř aplikačních disciplín ? hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a hodnotová výrobková strategie.
|
| |
| |