Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 500 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza rizik jako distribuovaný inteligentní systém
Orgoň, Vojtěch ; Orság, Filip (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tento text pojednává o použití multiagentového systému v analýze rizik. Po vysvětlení pojmů analýza rizik a multiagentový systém práce pojednává o návrhu a implementaci takového systému. Snahou je určit, zda a za jakých podmínek je vhodné nasadit multiagentový systém do analýzy rizik.
Monitorování stavu bezdrátových senzorových sítích agenty
Houšť, Marek ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Čtenář se nejprve seznámí s historií a možnými aplikacemi pro bezdrátové senzorové sítě. Práce poté popisuje problematiku bezdrátových senzorových sítí a implementační nástroje pro bezdrátové senzorové sítě. Práce také představuje systém WSageNt a jeho klientské webové rozhraní. Praktická část práce se odvíjí od návrhu agentních prvků. Popisuje postupnou implementaci, testování a praktickou realizaci těchto agentních prvků v systému WSageNt. Na závěr práce diskutuje výhody a nevýhody řešení projektu a uvádí možná rozšíření systému do budoucna.
Instalace a konfigurace systému AVG pomocí politiky Active Directory
Špaček, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá funkcí systémů Windows nazývanou Zásady Skupiny, která slouží k~centralizované správě a konfiguraci uživatelských účtů a počítačů v sítích Microsoft Windows. Tato práce popisuje architekturu tohoto modulu a možnosti rozšíření jeho funkčnosti. Tyto teoretické poznatky jsou pak uplatněny při návrhu a implementaci rozšíření, které slouží ke konfiguraci systému AVG.
Platforma pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích
Horáček, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu agentní platformy umožnující běh agentů v bezdrátových senzorových sítích. Implementace je provozována na platformě MICAz, používající k vývoji aplikací operačního systému TinyOS. Práce obsahuje seznam vybraných částí TinyOS a názorně ukáže, jak je lze pro implementaci agentní platformy využít. Popíšeme základní charakteristiky jazyka ALLL a uvedeme příklady, jak s jeho pomocí vytvořit agenta.
Knihovna frekventovaných komponent pro vývoj aplikací v iOS
Salih, Adam ; Zbořil, František (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
V teto praci se zabyvam analyzou a naslednou implementaci sady casto pouzivanych kom- ponent, ktere nejsou soucasti standardni sady uzivatelskych rozhrani. Tyto komponenty nasledne implementuji pomoci knihoven UIKit a SwiftUI . V teto praci se dale zabyvam implementaci silne typovych datovych modelu a overuji implementaci sady komponent na demonstracni aplikaci.
Inteligentní systém pro generování a analýzu obchodních doporučení na finančních trzích
Martinský, Ondrej ; Hrubý, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá predikciou a problematikou vývoja cien na finančných trhoch. Popisuje automatické obchodné systémy založené na technickej analýze a diskutuje možnosti použitia softcomputingu pri konštrukcií takýchto systémov. Diplomová práca okrem toho kombinuje bežné obchodné stratégie s fuzzy logikou. Praktická časť tejto práce obsahuje framework pre návrh, simuláciu a analýzu automatických obchodných stratégií. Príslušný simulátor je implementovaný v jazyku Java a založený na DEVS formalizme. Vďaka tomu framework umožnuje do obchodného modelu zahrnúť real-time komponenty. V diplomovej práci je obsiahnutá aj databáza historických finančných dát a nástroje pre jej automatickú synchronizáciu.
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
Agentní systém pro hraní her
Trutman, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá universálními agentními systémy pro hraní her. Oproti běžným agentům, kteří jsou určeni pouze pro určitý druh činnosti nebo konkrétní hru, universální agent musí být schopen hrát prakticky libovolnou hru popsanou ve formálním deklarativním jazyce. Výzvou je především to, že pravidla hry nejsou předem známa, což znemožňuje použití některých optimalizací nebo vytvoření dobré heuristické funkce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část představuje oblast univerzálních herních agentů, definuje jazyk GDL pro popis pravidel her a zabývá se vytvářením heuristických funkcí a jejich aplikací v algoritmu Monte Carlo stromové hledání. V praktické části je představen obecný způsob, jak vytvořit novou heuristickou funkci, která je poté integrována do vlastního herního agenta a ten je pak porovnán s dalšími existujícími systémy.
Piškvorky
Vrtílek, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací umělé inteligence pro stolní deskovou hru Piškvorky. Hlavním cílem je vytvořit aplikaci schopnou komunikovat s Manažerem pro stolní deskové hry s pomocí síťové komunikace se schopností hrát piškvorky na kvalitní úrovni. V práci lze nalézt teoretickou část o historii a pravidlech piškvorek, o možnostech využití umělé inteligence pro tuto hru a o struktuře aplikací hrajících tuto hru. Dále se zabývá návrhem a implementací samotné aplikace, doplněné o její ovládání. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a načrtnuty další možné směry vývoje aplikace.
Formování multiagentních koalic pomocí genetických algoritmů
Kučera, Tomáš ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca pojednáva o základoch softvérových agentov a ich formovaní do multiagentových koalícií. Predstavené sú genetické algoritmy ako jedno z možných riešení formovania koalícií. Je predstavená súťaž MAPC 2018, vzhľadom na ktorú bolo navrhnuté a implementované výsledné riešenie a taktiež nástroje, ktoré k tomu boli použité. Vytvorený bol demo projekt, v ktorom agenti komunikujú so serverom MASSim a získané dáta sú použité ako vstup genetickému algoritmu. Ten zadaných agentov priradí na základe prijatých dát k úlohám tak, aby mohli byť riešené čo najefektívnejšie. Výsledky algoritmu sú zhodnotené v experimentoch, ktoré sa zameriavajú na kvalitu nájdených riešení a čas potrebný na výpočet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 500 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.