|
Hodnotový management a hodnotové inovace podle ?strategie modrého oceánu?
Píša, Petr ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Ullmann, Bohumil (oponent)
?Strategie rudého oceánu? představuje působení firmy na stávajících, již existujících trzích. ?Strategie modrého oceánu? je jen část hodnotového managementu. Zaměřuje se jen na nové hodnoty pro zákazníka. To jsou takové, které jsou funkčně odlišné, nesrovnatelné, uspokojují nové potřeby zákazníků a tudíž vytvářejí nové trhy nebo rozšiřují stávající trhy pro nové zákazníky. Jsou opakem stávajících hodnot pro zákazníka. Z hlediska vedení konkurenčního boje volí vyhnout se přímému střetu konkurence, proto se nazývá ?strategie modrého oceánu?. Vytvoří si svrchovaný tržní podíl, a tak vyřadí konkurenty ze hry. Konkurence nehraje v ?modrých oceánech? žádnou roli, neboť se soustřeďuje na uspokojování jiných potřeb. Základním kamenem ?strategie modrého oceánu? je hodnotová inovace. ?Strategie modrého oceánu? je jen částí hodnotového managementu. Podle hodnotového managementu by se měly firmy řídit, protože představuje efektivní nástroj. Hodnotový management je široký univerzální pojem zaměřující se na zvyšování hodnoty pro zákazníka. K maximalizaci hodnoty pro zákazníka využívá čtyř aplikačních disciplín ? hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a hodnotová výrobková strategie.
|
| |
|
Vyhodnocení vybraných produktů marketingovým, inovačním a univerzálním pojetím hodnoty pro zákazníka
Švejda, Denis ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Metodologie výpočtu hodnoty pro zákazníka marketingovým, inovačním a univerzálním přístupem. Zvýraznění jejich předností i nedokonalostí. V praktické části vystoupí do popředí výhody i nevýhody při zjišťování potřebných informací, rozdílných u různých přístupů měření hodnoty pro zákazníka. Bakalářská práce je určena všem, kteří stojí na rozcestí při vnímání hodnoty, při snaze najít konkurenční výhodu a při hledání takového pojetí, které by bylo schopno odpovědět na všechny jejich otázky týkající se hodnoty pro zákazníka.
|
| |
| |
| |
|
Srovnávání produktů hodnotovým přístupem
Luštická, Radka ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
V diplomové práci na téma: Srovnávání produktů hodnotovým přístupem se autorka pokusila o výpočet ukazatele hodnoty pro zákazníka u šesti osobních automobilů třídy "malé vozy". V další části provedla analýzy a komentáře k výsledným hodnotám ukazatelů. V diplomové práci byly použity teorie hodnotového managementu a řada statistických metod.
|
|
Analýza vybraného sortimentu spoločnosti IKEA z hľadiska hodnoty pre zákazníka
Medvecová, Gabriela ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Kraus, Ondřej (oponent)
Teoretická část se zaobírá pojmami jako hodnota pro zákazníka, komerčná úspěšnost ve vztahu k hodnotě pro zákazníka. Pojednává se taky o teorii funkce a funkčního přístupu. Jsou uvedeny různé metody stanovení hodnoty významu funkcí, metody stanovení stupně splnění funkcí a metody stanovení nákladů na tyto funkce. V praktické části se zjišťuje závislost mezi velikostí objemu prodejú vybaných matrací Sultan společnosti IKEA na ukazateli hodnoty pro zákazníka.
|
| |
|
Návrh metody hodnocení vztahů se zákazníky
Malach, Jakub ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Fotr, Jiří (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Cílem disertační práce je navrhnout metodu hodnocení vztahů se zákazníky. Mezi hlavní přínosy disertační práce pro teorii Customer Relationship Managementu (CRM) patří: Komplexní analýza současného stavu hodnocení vztahů se zákazníky. Návrh obecných kritérií hodnocení vztahu se zákazníkem popisujících základní složky hodnoty vztahu a jejich ověření. Identifikace a systematizace principů konceptu CRM. Návrh integrace hodnotících procesů do cyklu CRM včetně identifikace principů fungování cyklu CRM. Návrh systému hodnocení vztahů se zákazníky. Návrh obecného předpisu hodnotící funkce, typů oborů hodnot funkce a konceptu dimenze indikátoru hodnoty vztahu se zákazníkem. Návrh obecného a specifického modelu hodnocení vztahů se zákazníky, prvků modelu a determinantů prvků modelu. Návrh struktury procesu hodnocení vztahů. Ověření předpokladů obecného modelu hodnocení vztahů. Ověření hypotéz modifikace obecného modelu hodnocení podle specifických vlastností hodnotící firmy. Návrh manažerského nástroje VMT (Valuation Model Tool) a způsobu jeho praktické aplikace.
|