Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od vyprávění k divadlu a zpět aneb Prvky a principy epického divadla
Verecká, Tereza ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; ULLRICHOVÁ, Daria (oponent)
Práce se v první části zabývá fenoménem epického divadla tak, jak tento termín chápe a rozvíjí ve svých textech Bertolt Brecht. Text se snaží zachytit podstatu toho, jak jednotlivé prvky a principy epického divadla ovlivňovaly vyznění divadelních produkcí a jakým způsobem se skrze ně proměňoval způsob divadelní narace. Práce se dotýká také toho, jak je skrze divadlo možné manipulovat s divákem. V druhé části text reflektuje dosavadní autorskou zkušenost Terezy Verecké a souborně se zabývá jejími dramatickými texty. Snaží se pojmenovat nešvary těchto textů i úskalí, na něž Tereza Verecká při své tvorbě naráží. Následně se snaží najít možná řešení těchto překážek právě skrze některé z postupů epického divadla.
Dokument jako literární předloha i jevištní tvar
Hýča, Martin ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Text hodnotí rok a půl školní práce v rámci výuky dramaturgie a režie, jejímž předmětem bylo zpracovávání rozhovorů s bezdomovci. Text chronologicky zachycuje vývoj úkolu a vztahu k práci. Tato práce se v prvním roce odherávala formou dramaturgických cvičení s cílem naučit se zacházet s textem. Ve druhém ročníku práce pokračovala v součinnosti s hereckým ročníkem v hodinách scénické tvorby. Završením této spolupráce byly klauzurní práce. Autor kriticky hodnotí dílčí výsledky práce a na konkrétních příkladech se snaží pojemnovat získané zkušenosti. Činnost zasazuje do kontextu souvisejících děl. Konečně se krátce se zamýšlí nad specifičností divadelní dokumentární tvorby.
Herec a postava-pokus o ztotožnění ( Aljoša, Bratři Karamazovi )
Příkazký, Lukáš ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
V této práci popisuji svou nesnadnou hereckou cestu při hledání postavy Aljoši Karamazova během zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) divadla DISK v sezóně 2007/2008. Snažím se o objektivní pohled na zkoušení během studia na DAMU s odstupem dvou let praxe v oboru. Poukazuji na vlastní chyby během práce a zároveň vyzdvihuji momenty ze kterých jsem se poučil a byly mi přínosem do života herce.
Divadelní etika
Beretová, Pavla ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se snažila postihnout téma etiky v divadle. Nejde o vědeckou práci, spíše o osobní pohled na dané téma. Zabývám se pojmy ctností, neřestí, svobody a svobodné volby, smyslu povolání, zodpovědnosti. Pokusila jsem se obecná témata doplnit o mé vlastní zkušenosti, které jsem získala na škole a v divadle. Práce by se dala považovat za osobní zpověď člověka, pro něhož jsou etické otázky podstatnou součástí života.
Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační reflexe
Bárta, Vojtěch ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační percepce (Možnosti a úskalí interpretace textu) vychází z dramaturgické analýzy hry Antona Pavloviče Čechova a dále zkoumá možností jeho současného inscenování. Text dramatu konfrontuje se dvěma nyní uváděnými inscenacemi a všímá si jejich podobné tendence k aktualizaci dramatu do doby nedávné normalizační minulosti.
Tragédie a její možnosti v současném světě
Tošovský, Jan ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Práce se zabývá otázkou, zda je v současném světě možná tragédie jakožto dramatický žánr. V první části rekapituluje historii teorie žánru od počátků v antickém Řecku až po současnost a snaží ze z nich vyvodit "obecnou teorii tragédie", aplikovatelnou i v kontextu současného světa. Zvýšenou pozornost věnuje pracem Georga Lukácse, pronikavého kritika moderního dramatu. Ve druhé části se zabývá světy, v nichž tragédie přirozeně vznikala, tedy především světem antických Athén a alžbětinské Anglie, a nachází v jednotlivých historických obdobích řadu shodných rysů. Posléze se snaží najít tyto rysy v současném světě a na tomto základě vyvodit, zda je charakter našeho světa takový, aby umožnil vznik autentické tragédie. Klíčovými pojmy jsou zde přitom široce pojímaný "tragický životní pocit" a "mýtus", které práce chápe jako dynamicky protikladné konstanty lidského uchopování světa a přístupu k němu.
ZÁNIK MASKULINNÍHO PATRIARCHÁLNÍHO SVĚTA A DRAMA
Slouková, Jana ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
Ve své práci Zánik maskulinního patriarchálního světa a drama se věnuji problematice dnešní krize patriarchátu a maskulinity. Na rozborech her Nora (Henrik Ibsen) a Co se stalo, když Nora opustila manžela (Elfriede Jelineková) se snažím ukázat genderové stereotypy i dobovou situaci. Problematiku aspektu otcovství rozebírám na hře Reto Fingera Kaltes Land, kterou jsem přeložila a uvedla v divadle Disk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.