Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika pedagogického přístupu k počátku klavírního vyučování u žáků různých věkových kategorií
Mihulková, Šárka ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pedagogického přístupu ke klavírnímu vyučování začátečníků různých věkových kategorií. Snaží se podat co možná nejkomplexnější pohled na různé aspekty počátečního klavírního vyučování. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž některé čerpají z dostupné psychologické a metodické literatury, některé z klavírních škol a některé jsou podloženy vlastním dotazníkovým šetřením. První kapitola popisuje začínající žáky klavírní hry jakožto subjekty, které se nacházejí v určitém stádiu psychologického vývoje. Dívá se na ně z pohledu obecných, ale i hudebně specifických vývojových charakteristik a uvádí tyto charakteristiky do souvztažnosti s klavírní hrou. Dále se věnuje motivačním tendencím, charakteristickým pro daná období, a faktorům, které mohou výrazně ovlivňovat učení žáků, ale které prozatím nejsou v souvislosti s klavírním vyučováním příliš diskutovány, byť informovanost pedagoga o této problematice může usnadnit řešení určitých situací, s nimiž je možno se v počátečním klavírním vyučování setkat. Jedná se především o učební a výukové styly, bloky v učení a specifické poruchy učení. Druhá kapitola je věnována metodickým specifikům práce se začínajícími žáky různého věku. Třetí kapitola pak doplňuje tuto problematiku o srovnání metodických postupů, užívaných v...
Systém studia klavírní hry v Japonsku
Sakamoto, Mio ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
ABSttRAKT Bakalttsb pMcc p● Cdn赤乏 o sys" mu a mottnostcch tty klavfmll町 v JapOnsku. HlaⅦfmu t61lntu pFcdch舷 可f infOrrnace o v′ v● i hudCbniho vzdё l加加i a kultuw hry na klム″esovё nastrQJc v Ja/ponsku.Podstatou souё asti bょ alttskё prttc je popis a andフza souё asnёho japonsk6ho vzdёl缶acfho systё muo Stё をani kapitola je vё novtta hlavnfmu t6mttu.Jc popsano,Jよ6 jsou m位∞sti sttdia kla■ /fml時,Jak probfM tta ёijak inallё nё n奮oё憲;jc studiuln,a to pomocf ilustrat市 ゴch pFkldi mfstnfch hudcbnfch ζkol vさ ech stupttt a t〕 pt. SUMMERY Thc bachclor thcsis dcals wlth thc systcm and possibilities of tcaching playing the piano in Japan.Thc nlaln topic is preceded with info..1.ation about rnusic cducation and the culturc of playing the keybottd instrulncnts in Japan. A subst〔 】ltial pa■ of thc bachclor thcsis is the dcscription and analysis of contcmporav JapanCSC educational systcm.Thc kcy chapter is dcdicated to thc main topic.It is dcsc五 bcd,wllat are thc possibiliucs of studying thc piano,how does the process oftcaching work or how flnancially challcnging the studics arc.All of that is sho、 Tl by using illustrativc cxamplcs of local rnusical schools of all dcgrccs tand types.
Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice
Hanzová, Mária ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Titul: Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice Abstrakt: Předmětem práce je klavírní dílo Bély Bartóka se zaměřením na jeho skladby využitelné pro pedagogické účely. Jejím cílem je toto klavírní dílo shrnout a aktualizovat, částečně i charakterizovat z hlediska použitých kompozičních technik. U děl s pedagogickým zaměřením bylo využito metody analýzy skladeb směřující k uchopení skladeb z pedagogického hlediska. Z tohoto hlediska se hovoří též o dopadu studia pedagogicky zaměřených skladeb na rozvoj různých složek žákova vnímání hudby a přemýšlení "o hudbě" a "v hudbě". V práci jsou předkládány i možnosti uchopení a práce na Bartókových klavírně-pedagogických dílech ve výukovém procesu.
Klavírní dílo Leoše Janáčka a možnosti jeho interpretace
Landkammerová, Veronika ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
díla Bakalářská práce Klavírní dílo Leoše Janáčka a možnosti jeho interpretace pojednává o životě, skladatelském stylu a hudebním přínosu Leoše Janáčka a o jeho klavírním díle. V první části se práce zabývá především Janáčkovým moravským původem, jeho vztahu k hudbě, studiemi a skladatelskými úspěchy i neúspěchy. Krátce popisuje i jeho rodinný život, který velice ovlivnil tvorbu a mistrovu životní filozofii. Dále práce shrnuje nejdůležitější rysy mistrova skladatelského slohu, především co se týče klavírních skladeb, a uvádí návod, jak skladby studovat z interpretačního hlediska. Druhá část je věnována čistě klavírnímu dílu. Skladba po skladbě je zkoumána, jsou hledány možnosti její interpretace a objevovány její interpretační problémy. Jejich řešení je nacházeno na nahrávkách významných českých interpretů Janáčkova díla. Bakalářská práce dochází k závěru, že Leoš Janáček byl originálním, jedinečným skladatelem světového formátu. Byl unikátem, který neměl a dosud nemá ve světě obdoby a jeho dílo bylo velkým přínosem do hudebního světa a života. Klavírní dílo je vesměs intimního charakteru a při jeho zkoumání zjišťujeme, že možnosti, jak jej pojmout, jsou téměř nevyčerpatelné. Důležité je, aby tóny "procházely výhní srdce", jak mistr sám řekl. Dokladem toho je fakt, že i ti největší mistři hrají...
Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru
Kovár, Jiří ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Titul: Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru. Abstrakt: Práce "Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru" se zaměřuje na veškerou tvorbu tohoto skladatele. První část Fišerovy tvorby spadá do oblasti kompozic artificiálního charakteru a druhá část se orientuje na filmovou, potažmo scénickou hudbu. Hlavním účelem práce je aktualizovat a osvětlit náhled na Fišerovo kompletní dílo a jeho kompoziční styl v rámci jeho typologického zařazení a osobitého vývoje během jednotlivých tvůrčích etap. Zřetel bude brán také na tvorbu sólových klavírních skladeb, jež znázorňují a podtrhují specifické znaky tvůrčího Fišerova vývoje. Charakteristika těchto skladeb se bude vázat na jejich strukturu v rámci formy a tektoniky, s přihlédnutím k nástrojové stylizaci a s ní související interpretační problematikou.
Klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠ
Štěpánková, Barbora ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÁ, Lea
5 TICHÁ, Lenka
16 TICHÁ, Lucie
1 Tichá, Laura
5 Tichá, Lenka
2 Tichá, Lucia
16 Tichá, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.