Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 698 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatické obchodní systémy pro obchodování akcií
Škorpík, Josef ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Hříbek, David (vedoucí práce)
V této práci jsou prezentovány možnosti automatického obchodování na akciovém trhu a možnosti brokerů, kteří umožňují různé způsoby automatického obchodování akcií. Jsou zde popsány obchodní strategie a ty jsou poté implementovány v jazyce Python. Dále je popsána vytvořená aplikace pro testování těchto strategií, která umožňuje uživatelům pro- vádět testování s různými parametry nad různými časovými úseky. Také je možné strategie nasadit ať už na reálný nebo demo účet obchodní platformy Alpaca Markets. Kromě toho lze prostřednictvím aplikace manipulovat s vlastními účty u tohoto brokera a zadávat či ru- šit objednávky. V práci je popsán návrh řešení tohoto systému a je popsána implementace. Další část práce se zabývá důkladným testováním všech strategií nad evropským indexem STXE 600 a americkým indexem S&P 500 pomocí předem daných vyhodnocovacích para- metrů. Následně byly strategie spuštěny nad reálnými daty po několik dnů nad portfoliem demo účtu a ukázány výsledky jejich obchodování.
Řízení pohybu robota typu hexapod
Kocich, Martin ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku výzkumu byla kostra šestinohého robota opatřena pouze servomotory a nebyla vybavena žádnou řídící jednotkou nebo senzory. Cílem této práce je vytvoření celkového řešení pro řízení daného robota. Dále vytvoření grafického rozhraní pro řízení a monitorování robota pomocí prostředí Qt. Pro řízení hexapoda bylo vybráno Raspberry Pi 4 a software ROS bežící na operačním systému Ubuntu 20.04. Při výzkumu dostupných softwarových možností bylo nalezeno již existující řešení. Toto řešení bylo rozšířeno o zpětnou vazbu ze servomotorů a byly upraveny řídící algoritmy. Dále byl otestován nový hardware např.: kamery se schopností snímáním hloubky. Nalezené řešení je rozšířeno např. o další režimy pohybu, grafické rozhraní, podporu nového hardwaru, aktualizace zastaralé verze ROSu a jeho komponent. Všechny problémy během implementace řešení byly v dostatečné míře vyřešeny. Tato práce prochází celým postupem výzkumu a následně je zde i rozepsané zprovoznění robota od skeletu po funkční řešení.
Chytré zrcadlo
Peňas, Dalibor ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Chytré zrcadlo je zařízení chytré domácnosti, rozšiřující funkci klasického zrcadla o informační prvky. Práce vysvětuje pojem chytré zrcadlo, specifikuje jedno z možných využití a popisuje jeho realizaci. Tvorba zrcadla se skládá z navržení rámu v programu FreeCAD a jeho výrobě pomocí technologie 3D tisku. Jako hlavní softwarová část je využita platforma MagicMirror nabízející kvalitní řešení předávání informací uživateli, která je dále rozvíjena modulem přidávající jistou formu zabezpečení uživatelských profilů a dat pomocí čtečky otisků prstů. Součástí je také senzor pohybu, který pomáhá šetřit využití displeje a poskytuje data pro statistické zpracování. Vzniklé statistiky mohou dát uživateli vhled do jeho rutin a možnost na ně navázat další funkce chytré domácnosti.
Web pro přepisování genealogických pramenů
Susík, Josef ; Kočí, Radek (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením nového webového prostředí pro přepisování genealogických pramenů s využitím moderních technologií. Existující webová aplikace, která slouží k přepisu genealogických záznamů www.genealogickadatabaze.cz, je funkční, avšak vykazuje nedostatky v uživatelském rozhraní. Cílem této práce je tedy vylepšit současnou aplikaci a implementovat ji pomocí nových technologií, pro případné budoucí udržování. První část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu aplikace a identifikaci problémových oblastí. Následně je proveden návrh architektury a designu nového webového prostředí. Další fáze práce se zaměřuje na implementaci navržené architektury a řešení problémů. V závěrečné části práce je provedeno testování. Závěr práce shrnuje dosažené výsledky a navrhuje možné další kroky pro rozvoj aplikace.
RBF neuronové sítě
Nevoral, Leoš ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá přiblížením problematiky RBF neuronových sítí a specificky RCE sítě pomocí demo aplikace. V demo aplikaci je hlavně vizualizovaný proces učení sítě, ale i stav neuronové sítě a různé tvary bázových funkcí. Dále je také zkoumáno využití EBF neuronových sítí. Klasické přístupy k EBF sítím jsou srovnány s novým návrhem OEBF sítě a následně jsou otestovány. Tento nový návrh je založený na vytváření eliptických oblastí pomocí euklidovské vzdálenosti od ohnisek elipsy. Nový návrh nejeví známky vylepšení vlastností těchto sítí a naopak spíše produkuje skoro stejné výsledky jako klasická RCE síť, které jsou ale řádově asi o jednotky procent méně přesné. Na závěr jsou navrženy možnosti pro budoucí úpravy tohoto přístupu.
Adaptivní systém pro řízení osvětlení ve Smart Home
Valík, Tomáš ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou řízení osvětlení v chytré domácnosti. Ve většině chytrých domácností je nutné ovládat osvětlení ručně pomocí spínačů nebo mobilních zařízení. V práci je představen adaptivní řídící systém založený na rekurentních neuronových sítích, který se postupně naučí uživatelskou manipulaci s osvětlením a po určitém čase začne řídit osvětlení samostatně.
Automatické obchodní systémy pro obchodování opcí
Vintoňak, Roman ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Hříbek, David (vedoucí práce)
Opce se v nedávné době stávají populárním nástrojem pro obchodníky na burze. V této praci nejprve vysvětlím základní principy fungování trhů, opcí, akcií a dalších souvisejicích témat. Následně provedu rešerši brokerů, kteří působí v rámci české republiky a umožňují obchodování s opcemi. Poté navrhnu strategie pro obchodování s opcemi, implementuji prostředí pro zpětné testování těchto strategií a provedu analýzu těch strategií. Na konec implementuji aplikaci pro automatizované provádění obchodů na základě daných strategií.
Zavážecí loďka pro krmení ryb
Janeček, Vít ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce popisuje základní koncepci zavážecích loděk, jejich využití nebo klíčové vlastnosti. Společně také popisuje konkurenční loďky s jejich cenou. V další části pojednává o možných bezdrátových technologií a mikrokontrolerech pro ovládání. Představuje návrh pro vytvoření vlastní zavážecí loďky, která je ovládáná pomocí mobilního telefonu s operačním systémem Android. Využívá Bluetooth a rádiovou komunikaci společně s platformou Arduino. Ukazuje implementaci mobilní aplikace, řídící jednotky a zavážecí loďky, a také testování pro vlastní vytvoření loďky.
Automatické obchodní systémy pro obchodování kryptoměn
Mráz, Filip ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Hříbek, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření automatického obchodního systému (AOS), který je schopen simulovat obchodování na historických burzovních datech a provádět automatizo- vané obchodování na účtu vybraného brokera. Systém umí statisticky zpracovat a graficky zobrazit dosažené výsledky. Uživatel ovládá systém pomocí přehledného grafického uživa- telského prostředí. Běhy jednotlivých obchodování jsou řízeny systémem v samostatných podprocesech. AOS implementuje 5 různě komplexních obchodních strategií, které jsou zodpovědné za řízení obchodu. Strategie využívají prvky technické analýzy k interpretaci historických cenových pohybů, jenž slouží jako základ pro rozhodování o nákupech a pro- dejích. Poslední implementovaná strategie navíc pro své rozhodování využívá naučeného modelu XGBoost. Implementované strategie byly řádně testovány na historických datech, přičemž byly vybrány historické období odlišných nálad trhu a cenové volatility. Výsledky testování neodhalili žádnou stabilně profitabilní strategii, spíše strategie definovaly jako vysoce rizikové.
Program for Automatic Playing of Solitaire and Mines
Mores, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
This thesis focuses on the design and implementation of two programs for automatic game play, Mine Search and Solitaire. The theoretical part focuses on the rules about the games and what regularities follow from them, and on the state space search theory. The work in the following chapters describes the implementation of the two programs and describes various things that led to the eventual speedup of the times compared to past work. The thesis also provides the reader with various techniques that can be used in their own implementation. And at the end of the thesis, an evaluation of the implementation is summarized and potential improvements are suggested.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 698 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rozman, Jakub
2 Rozman, Jaroslav
9 Rozman, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.